Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
20-01-2026 om 19:23
Hi allemaal, ik wil even wat verschillende perspectieven om zo goed mogelijk besluit te nemen of ik ga verhuizen of niet. Situatie: lat relatie en dochter van 16 (jongste) woont 50% bij mij in dorp en 50% bij haar vader. Vader woont 14 km verderop in stad waar ook school en sociaal netwerk is van dochter. Mijn werk is daar ook maar ik werk veel thuis. Voordeel dorp is goedkoop wonen. Leuke sportvereniging. Nadeel huis is gehorig en kleine keuken die alleen met verbouwing uitgebreid kan worden maar hou ik zeer klein tuintje over. Voordeel stad is meer aanloop van dochter en haar vriendinnen. Oudste dochter van 20 woont ook in stad dus spontane bezoekjes kan ik dan makkelijker doen. Huis in stad wat ik op oog heb is ook echt naar mijn zin. Alleen mijn maandlasten verdubbelen wat op zich kan in mijn financiële situatie. Ben 50 jaar en samenwonen is komende 5 jaar niet aan de orde. Ik twijfel vanwege de vaste lasten en moet ik dat nu nog doen. En kinderen worden ouder en onafhankelijker. Tegelijkertijd word ik wel blij van dichtbij Kids wonen en levendigheid stad en alles makkelijk op fietsafstand. Maar zal dorp ook missen. Hebben jullie nog overwegingen die ik kan meenemen in mijn besluit? Dank!
20-01-2026 om 20:18
Dichtbij de kinderen wonen, zeker deze leeftijd, zou voor mij wel heel belangrijk zijn. Tenzij je verwacht dat ze binnen een paar jaar uit deze stad vertrekken voor bijvoorbeeld studie