Huis, Tuin en Keuken

Hemf
22-06-2025 om 16:15
Verjaardag nooit vieren
Ik ben altijd in de zomervakantie jarig en vier het al sinds m’n 16e ofzo nooit. Vind het heerlijk dat ik dan altijd op vakantie ben De verjaardagen van de kinderen hebben we tot hun 12e ofzo wel altijd gevierd mét “grote mensen visite” (daarna trokken ze hun eigen plan). Maar dat deden we echt voor hun. Ik vond het heerlijk dat het daarna klaar was met 30 man in huis.
Ik houd zelf veel meer van met 4 of 5 mensen thuis of in café leuke avond hebben, de ene keer met ene groepje, de andere keer met het andere groepje.
Ik wordt binnenkort 50 en daar ga ik verder ook geen aandacht aan besteden. Tot frustratie van m’n moeder die wel zin heeft in een feestje compleet met Sara’s in de tuin.
zijn jullie wel van de verjaardagen groot vieren?

HollyHobbie
22-06-2025 om 16:28
Ik werd vijftig in coronatijd. Er mochten maximaal 6 mensen op visite komen, als ik het me goed herinner. Er zijn in ieder geval vijf vrienden geweest, er stond een spandoek en een Sara in de voortuin en het was heel gezellig. Anders waren we met het gezin op vakantie gegaan. Ik ben ook niet van de grote feesten en in de belangstelling staan. Kinderfeestjes voor familie deden we ook altijd met max. 15 personen. We hebben allebei geen grote familie, dat scheelt (grootouders, ooms, tantes, neefjes, nichtjes).

Decembermamma
22-06-2025 om 16:28
Nee hoor ik vier het ook nooit. Ik besefte eigenlijk pas dat dat een optie was toen ik met mijn man samen kwam die het nooit vierde. Mijn familie is van "je moet het vieren" dus het heeft even geduurd voor ze wilden accepteren dat ik het niet vier. Ze begrijpen het ook niet echt geloof ik. Ik ben 4 dagen na mijn zus jarig en 1 dag voor haar dochter. Zij vieren het allemaal wel en dus zien we elkaar die periode vaak genoeg.

MMcGonagall
22-06-2025 om 17:26
Degene die voor mij een Sara zou hebben neergezet, zou nog niet jarig zijn geweest. Prima dat ik 50 word, maar dat hoeft niet de hele buurt te weten. In plaats daarvan hebben de kinderen wel als verrassing ballonnen opgehangen en een grote vlag met ‘Hoera 50’. Oh en wc-papier met Sara erop. Zo lang het binnenshuis bleef, vond ik het prima.
Verjaardagen vieren doe ik altijd met een klein clubje, mijn vader, zus en gezin en mijn eigen kind(eren).

tsjor
22-06-2025 om 18:39
Ik ben ook altijd midden in de zomervakantie jarig en dat betekent dat je eigenlijk nooit een groot feest kunt geven. Nou ben ik ook niet zo van de grote feesten, maar ik wil wel iets speciaals doen op mijn verjaardag voor die paar mensen die dan niet op vakantie zijn. Bijvoorbeeld naar Kröller Müller, of naar de dierentuin, of naar een grote beeldententoonstelling in een park. Of ergens een lunch. Zoiets.
Het is ook voor je moeder dan 50 jaar geleden dat ze jou heeft gekregen, dus ik zou iets bedenken wat jullie allebei en wellicht nog een paar mensen leuk vinden. Er zijn veel mooie plekken in Nederland. Vandaag een verjaardag gevierd van een kleinkind in de Leemputten in Groenlo. Geweldig leuke plek, vooral voor kleine kinderen, fantastisch.

yasmijn27
22-06-2025 om 18:42
Ik vier precies zoals jij en ga ook nooit naar grote verjaardagen van anderen. Vind er niks aan, teveel mensen waardoor ik niet aan een normaal gesprek toekom. En met meerdere mensen blijft een gesprek ook al snel oppervlakkig. En op grote feesten wordt al snel ook teveel gedronken en daar heb ik ook een hekel aan.
Man en kinderen doen precies hetzelfde.

Bolmieke
22-06-2025 om 18:54
Ik vier nooit mijn verjaardag, ik heb er een hekel aan. Mensen ontvangen daar wordt ik heel zenuwachtig van. Ik spreek wel vaak buitenshuis af met 1 of meerdere vriendinnen en dan gaan we iets leuks doen en dat is niet gekoppeld aan mn verjaardag

Alias1
22-06-2025 om 20:38
Een Sara in de tuin... degene die m geplaatst heeft mag er de hele dag naast gaan zitten, zeg, alsjeblieft...
Ik vind verjaardagen vieren ook echt niet leuk. Althans, echt vierend vieren. Ik vind het wel leuk om cake of taart te bakken en dan te trakteren op bv werk, koor, de sportclub, de wandelclub etc., afhankelijk van welke dag van de week ik jarig ben. Het weekend direct voor of na mijn verjaardag vind ik het wel heel leuk als de kinderen met aanhang allemaal thuis zijn en dan gaan we uitgebreider bakken en koken. Een cadeau mag (maar 'ik heb alles al'), dus dan wordt het vaak iets samen doen. Zo zijn we gisteravond naar een balletvoorstelling geweest met kinderen en partners - erg leuk om samen te doen. Maar 20 mensen uitnodigen - mwah, nee. Ik vind het veel leuker als er 1 stel komt eten, dan heb je tenminste echt tijd om bij te praten.

T@sje
22-06-2025 om 21:58
ik vier het ook niet. Echt een hekel aan... Manlief heeft toen ie 50 werd een tuinfeest gegeven, die vond dat leuk. Ik word volgend jaar 50 en ben dat niet van plan. Misschien dat ik wel in klein comité rondom die verjaardag wat leuks ga doen, bv met m'n moeder en zus high tea, etentje met vriendinnen en met m'n gezin ook iets gezelligs. Dat lijkt me dan nog wel aardig... Maar op een massaal feest zit ik echt NIET te wachten!

Gingergirl
22-06-2025 om 22:19
Ja hier vieren we de verjaardagen en jubilea wel groots. We vieren dit graag met anderen en zij met ons. Het leven vieren, herinneringen maken. Ik kijk al uit naar mijn 50e verjaardag, maar dat duurt nog even, 1,5 jaar. Oke zo'n Sara pop hoeft van mij niet, maar dat doet niemand hier dus ik verwacht niet dat iemand dat ineens doet. Gewone verjaardagen vieren we ook, soms later want een paar Gingers zijn in een vakantie jarig. Geen kring- verjaardagen, dat dan weer niet.

HelloKitty123
22-06-2025 om 22:33
Ik ben ook in de zomer jarig en bij voorkeur ben ik dan met mijn gezin op vakantie en vier ik het lekker met hen met een uitstapje daar. Voor de kinderen vieren we de verjaardag wel wat uitgebreider maar onze familie is niet enorm groot. En als de kinderen ook graag iets van een uitstapje met hun verjaardag willen dan mag dat ook.