Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Katniss

Katniss

06-12-2014 om 19:37

Verjaardag op zondag, hoe laat?


Barvaux

Barvaux

07-12-2014 om 19:49

ach

Dat van die taart aansnijden herken ik ook niet zo, als de eerste gasten er zijn ging de taart aan stukken onder het zingen (iets wat we nu allang niet meer doen).

Die eindtijd hebben wij wel lang aangehouden, hoeft nu niet meer maar met jonge mensen en ochtendmensen is dat gewoon prettig maar daar heeft mijn familie helemaal geen probleem mee want ze zijn allemaal net zo of wonen zover weg dat ze blijven slapen of wel weg moeten direct na het avondeten.

Limi

Limi

07-12-2014 om 20:06

eindtijd

Ik vind het wel fijn dat als het klaar is, het ook klaar is, en er niet twee uur later nóg iemand op de stoep staat. Ik wil gewoon terug naar mijn eigen dingen doen. En we hebben niet zo'n grote familie - 3 of 4 units komen er dan, liefst niet elkaar afwisselend. Als je 40 man uitnodigt dan zou het minder uitmaken, want dan ben je helemaal nooit even uit het feest. Ik zou het echt niet fijn vinden als ik niet wist dat mensen ergens voor 4 uur kwamen bijvoorbeeld. Dan kun je helemaal niks anders gaan doen. En ik ga dus niet voor 3 of 4 bezoekers een hele dag zitten niksen.

Bovendien wilden we ook graag een afkoelperiode toen de kinderen klein waren, voor het eten en de bedtijd. Nu geven we het niet meer aan, maar is de familie uit zichzelf nog voor etenstijd weg.

Als er iemand niet 's middags kan, dan komen ze niet, of ze spreken een andere dag af. Wordt niet moeilijk over gedaan voor zover ik weet.

Jaina

Jaina

07-12-2014 om 20:14

Eindtijd

Afgezien van kinderfeestjes waar op de uitnodiging altijd een begintijd en eindtijd staat ken ik dat fenomeen helemaal niet. Hier nodig je mensen of in de middag uit voor een uitgebreide lunch of in de avond voor borrelen en eten of eventueel later op de avond als het een echt feest is. Dat laatste is vooral als het alleen om volwassenen gaat en er vooral vrienden komen. Familie gelegenheden beginnen meestal rond lunchtijd of aan het eind van de middag met eten en dergelijke.
Eindtijden zijn er niet maar als je mensen voor de lunch uitnodigt zijn ze meestal rond een uur of 19:00 wel weg. Tenzij het heel gezellig is dan blijven ze ook gewoon 's avonds nog. Avond bezoek kan heel laat worden.
Als er (kleine) kinderen mee zijn worden die meestal hier op bed gelegd op een gegeven moment maar niemand doet hier heel krampachtig met kleine kinderen en bedtijden.
Het wordt natuurlijk niet altijd zo laat, soms is het ook minder gezellig en dan is het eerder afgelopen. Als wij ergens heen gaan hangt het af van welke verplichtingen we de volgende dag hebben. Maar als we geen verplichtingen hebben gaan we zeker niet van te voren bedenken hoe lang we blijven. Dat hangt zo van de sfeer af.
Maar ik ken dit fenomeen dus ook helemaal niet.

Barvaux

Barvaux

07-12-2014 om 20:45

gezellig?

Ik begrijp niet zo dat alles afhangt van of het gezellig is, bij ons is het gewoon altijd gezellig

Ik geef geen feestjes voor volwassenverjaardagen dus daar zit het verschil al denk ik en aangezien iedereen een eindje of groot eind moet rijden heeft iedereen vooraf gewoon een eindtijd in zijn hoofd en dat gaat zeker niet tot na achten door hier 's avonds.

Hanne.

Hanne.

07-12-2014 om 21:00

wel begintijd

Door schade en schande wijsgeworden heb ik altijd wel een begintijd.

Op een mooie lentedag hebben we eens de hele dag tot onze frustratie thuis moeten zitten omdat er bezoek kon komen. Helaas was iedereen buiten van het mooie weer aan het genieten en kwamen ze pas aan het einde van de middag.

Eindtijden hanteer ik niet. Meestal regelt dat zichzelf. Bij kinderverjaardagen houdt het eerder op/komen mensen minder laat dan bij volwassen verjaardagen. En soms gaat dat ' fout' . Bijvoorbeeld toen mijn broer op de 2e verjaardag van mijn zoon pas om 21 uur kwam. Kind lag al in bed.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-12-2014 om 23:38

Begintijd

We geven meestal wel een om en nabij-begintijd aan. Maar in onze familie en vriendenkring is het eigenlijk heel normaal om in de loop van de middag te komen en ergens voor het eten weer weg te gaan óf mee te eten als je er nog zit.

Mijn schoonouders hebben we wel een beetje in die gewoonte moeten persen. Mijn dochter is op 1 januari jarig en uiteraard moest er dan eerst uitgeslapen worden van het lange opblijven. Maar mijn schoonouders waren rond 11 uur al klaar met de kerk (je moet het jaar goed beginnen!) en kwamen dan meteen naar ons. Ze begreep (schoonmoeder) maar niet dat wij dan nog helemaal niet klaar zaten. Dat is twee keer gebeurd, meen ik en toen heeft ze het geaccepteerd, maar morrend. Tegenwoordig vieren we dochter's verjaardag helemaal niet meer op de eerste, omdat ze de hele dag te brak is, na een hele nacht Amsterdam, om gezellig te doen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.