Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Liedje

Liedje

30-08-2011 om 10:29

Verjaardag vieren, idee?

Ik ben jarig binnenkort, midden 30 en weet nog niet hoe ik het wil vieren.
Hoe vieren jullie het? Volgens traditie 's avonds met koffie/gebak en een borrel? Daar heb ik dus niet zo'n zin in. Iemand een leuk idee? Ik hou er niet van iedereen te moeten bedienen. Onze woonkamer is klein, dus veel ruimte om dingen uit te stallen heb ik ook niet helaas. Ik hoor graag jullie ervaringen.
Groetjes!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

30-08-2011 om 10:38

Ik kreeg laatst een tip

Nodig vriendinnen uit, stuur man en gezin de deur uit, en maak er een pyjama-party van: dvd's, lekkers, muziek, wijntje, dat soort dingen.
Of een high tea als je er geen logeerweekend van wil maken.

Leek mij wel leuk. Vooral omdat je niet zoveel hoeft te organiseren en het vanzelf gezellig wordt. En ook: die verplicht familiefeestjes waarbij iedereen in een kringetje zit te wachten op koffie met taart, die komen mijn neus uit.

groet, mamvantwee

Truusje

Truusje

30-08-2011 om 11:53

Bijna40er

Dat doe ik waarschijnlijk dus wel. Voor familie geef ik een BBQ en die verjaardag houd ik gewoon samen met man (doen we ieder jaar). Springkussen erbij etc.

En met een paar vriendinnen ga ik lekker hightea-en. En met name dat laatste lijkt me leuk: geen gedoe, niet te lang, ongedwongen en gewoon alleen maar mensen die ik leuk vind.

Chippie

Chippie

30-08-2011 om 11:57

Bijna 40er

Mijn man heeft een groot tuinfeest gegeven (vanwege weer uiteindelijk een alles-aan-de-kant-in-woon-en-eetkamer-en-statafels-erin-feest) en grote tafel aan de zijkant met tapje, glazen, fris, wijn en warm hapje om 11.00 uur. Leuk, maar niets voor mij... ik word 40 en dat lijkt me eenprima leeftijd om precies te doen wat mij leuk lijkt.

Mamvantwee

Mamvantwee

30-08-2011 om 20:18

En in de winter een sneeuw-bbq

Dat deed mijn man toen hij 40 werd: een winterbarbecue. Hij vierde zijn verjaardag expres drie maanden later, met een buffet van de plaatselijke slager en satestokjes voor op de grill. Vuurkorf erbij en stokjes met marshmallows , partytent met gekleurde lampen, gluwein, en alle gasten vooral vertellen dat ze hun jas en warme kleren aan moeten trekken. Het had uiteindelijk op die dag ook nog gesneeuwd en het vroor...super was het!

Groet, Mamvantwee

Even inbreken (mag dat?)

Ik zit met een zelfde dilemma, maar dan over man. Die binnekort 50 wordt en écht helemaal niet van feestjes of verjaardagen houd.
Dus zijn eigen verjaardag slaat hij gewoon 'over' het enige dat hij wil doen is z'n kado's van ons ontvangen en tracteren op zijn werk. Hij ondergaat onze verjaardagen (die wij altijd vieren) lijdzaam en doet eraan mee voor ons en versiert zelfs de kamer. Andermans feestjes gaat hij altijd met tegenzin heen, maar oke omdat het voor een ander is doet hij mee en doet alsof hij zich vermaakt en probeerd een beetje aan de drukte te ontsnappen.
Hij houd ook gewoonweg niet van 'drukte' in z'n algemeen.
En nu wordt hij 50. En wat nu? Dat 'hoor' je toch te vieren? Dat is zo bijzonder, toch? En ik ben als de dood dat anderen (collega's , vrienden, buren etc.etc.)'m toch willen verassen en dan aankomen zetten en wij niks in huis hebben ofzoiets.
Dus eerst heb ik het helemaal stil gehouden. Maar ik weet ondertussen dat verscheidene er toch achter zijn gekomen. En man zegt dat ie er niet over piekert om 'iets' ook maar te doen. En dat ook wij dat beslist niet moeten doen.
Een goede vriend suggereerde een 'kroegentocht' en dan zonder dat hij het van tevoren weet. Op zich is dat een idee. Uitgaan an sich vind ie wél leuk.....maar het moet niet te 'verplicht' en 'gepland' zijn. Dan ziet ie er tegen op. Maar een spontaan gekomen 'uit' met collega's of met vrienden vind hij wel leuk.
Dat je b.v. vrienden tegenkomt en spontaan besluit ergens op een terras te gaan hangen en dan nog wat rond te slenteren en dan zelfs misschien de kroeg induikt. Dáár is hij wel voor te porren. Goede vriend had bedacht dat het een verassing moest zijn, alleen kerels (oke dan, hoewel ik dat persoonlijk minder vind) en dan dat ik 'm moet afleveren op een afgesproken plek en ze 'm dan meenemen. Oke, ik kan me zo voorstellen dat hij dat wel kan waarderen en zelfs leuk vind.
Maar ikke dan? En de meiden (dochters)? Wij dan dus 'niks'? En dan nog het probleem van onze buitenlandse gasten. Ik weet zeker dat áls hij inbreng zou hebben gehad, hij dié er in ieder geval bij zou hebben gehad. Maar hoe in vredesnaam krijg ik die van zo ver 'stiekum' op een afgesproken plek? Ik kan ze moeilijk thuis ontvangen want dan weet man meteen hoe laat het is en op een bepaalde plek dirigeren op een bepaalde tijd van zó ver is bijna niet te doen lijkt me. Dat kan je nooit zo precies 'plannen' en die zijn al moe van de reis en zouden eerst moeten bijkomen lijkt me. In een hotel??? Dat word een duur feestje (en dat vind man ook verspild geld weet ik nu al). Of bij bekenden (mijn ouders of bij vrienden) laten onderduiken??? En waar laat ik ze ná het feestje. Ze kunnen hier wel slapen, maar ze zullen toch moeten eten en een bed hebben. En dat moet 'georganiseerd' en loopt zeker in de gaten als ik het 'stiekum' moet doen (grote inkopen, bedden klaarmaken etc.etc.). En het vergt denk ik ook het nodige 'overleg' telefonisch en hoe doe ik dat stiekum???
En dan nog het geld. Geef ik goede vriend die met het idee kwam geld om b.v. uit mans naam te tracteren? Of juist niet en hoeveel????
En moet je voor zoiets een plek 'bespreken' of gewoon spontaan gaan met de hele bubs en we zien wel?
Kortom dillema's. dilemma's. En ondertussen is het over 2 maand!!!!! En ik weet het nog niet.
Goede vriend heeft gezegd niets te doen, zonder mijn toestemming, maar weet ondertussen ook dat anderen wel 'iets' van plan zijn (mijn horrorscenario) en dat zou ik voorkomen met goede vriends bedachte plan. En dát zou man ook zeker liever hebben dan 80 man hier in huis ofzo zonder dat we er op gerekend hebben.
En dan heb ik ook nog m'n twijfels over die voorgstelde 'kroegentocht' is dat wel een feestje????? Kán dat wel als je 50 wordt? Een beetje je 'vrijegezelletijd' over doen lijkt het wel....En dan met alleen maar mannen.
Dus verlos me en help me beslissen want de ellende is dat ik er ook niet met iedereen over kan praten. Want anders weet dadelijk iederéén dat man 50 wordt.
groeten albana

Chippie

Chippie

31-08-2011 om 11:21

Albana, moeilijk

Tja, ik vind die kroegentocht prima als een mannending maar dan is het dus wel hun ding. Gewoon een vriendenuitje. Ik zou er geen bal aan vinden, terwijl ik een spontaan avondje terras altijd wel leuk vind. En inderdaad dat is niet jullie (echtgenoot, kinderen) feestje. En dat zou ik al helemaal geen bal aan vinden. En het is juist supergepland ipv spontaan.

Ik weet niet wat anderen van plan zijn. Hier zetten ze een Abraham. Vaak staan er meerdere voor een huis. Tja,Ik heb ook het gevoel als je daar tegenin gaat dat men een extra grote pop maakt of de pop in de tuin van de buren zet met een 'leuk' bord dat de buurman 50 is maar dat niet wil weten. Daar zit ik helemaal niet op te wachten. Er zijn ergere dingen dan een weeklang een tuin vol poppen te hebben staan. Als mensen 'bezig' zijn ga je met een borrel naar buiten en that's it.

Je krijgt ook buitenlandse gasten, komen die speciaal voor de verjaardag van je man? Of weet hij dat nog niet?

Ik zou man vragen wat hij het liefste zou willen. Ik vind dat je een 50ste verjaardag moet vieren (mijn moeder is nooit 50 geworden...) maar dat hoeft niet met een feest. Dat mag op je eigen manier. Hapje eten met z'n allen, tripje naar buitenland, spontane inloopborrel, dagje skien, wat mij betreft een speciale taart eten met gezin, etc. En ik kan me niet voorstellen dat hij niets met zijn gezin samen zou willen doen om de mijlpaal te vieren. En nee, als ik geen zin heb in andere mensen dan zou ik dat niet doen (ik denk dat die andere mensen dat ook geen probleem vinden, ze zijn er al aan gewend).

Ik zou het dus even bespreken met man. En ik vind ook dat je mag aangeven dat jij en je kinderen als gezin wel graag samen 'iets' willen gaan doen.

Die buitenlandse gasten

Weten nog van niks, maar zouden zeker komen als ik ze daarom zou verzoeken. Die komen alleen als ik dat zou willen/regelen.
Tot nu toe komt er nog niemand.
Alleen dus geruchten dat een heleboel 'wat' van plan zijn. Mij onbekend wat.
Man zou het best met 'ons' willen vieren, uit eten of ergens een beetje stadten ofzo of naar een pretpark. Maar dan moeten we 'm er niet de hele tijd aan herinneren dat dat ter ere van die 50 want dat vind hij dan weer 'flauw'........en dan vergaat 'm de lol.
Maar ik weet in ieder geval zeker dat áls jan en alleman hier voor de deur staat dat man dáár zeker niet blij van word. Dat vind hij vréselijk!
Maar hij is nog in de veronderstelling dat niemand het 'weet'en ik niet. En ik voel me ook lullig om het hem te vertellen.......want dat heb ik aan goede vriend beloofd (ja,stom,stom,stom). Maar om eerlijk te zijn denk ik dat áls hij het mij niet verteld had dat ie het dan zó geregeld had, zonder mij. En dat hij van dat ik me niet aan de afspraak houd juist het wél gaat regelen en gewoon 'doet'. En dat lijkt me ook geen goed plan, want joost mag weten wie hij dan uitnodigd en misschien juist wel de mensen waar man niet op zit te wachten.
En daar zou ik mijn inbreng in kunnen hebben.
En nee, ik denk niet dat die mensen allemaal wegblijven op mijn verzoek. Jaha, de zijn er al aan gewend, oké. Maar dit is volgens hun 'anders' nu mág je behoorlijk aandringen en zelfs iemand ervoor ontvoeren. Dus dát krijg ik écht niet voor elkaar.
Wat betreft dat geen feest voor mij en kinderen zouden we dat kunnen oplossen door b.v. uit eten te gaan ervoor of een dagje weg erna.
Maar tja,tja,tja.........Ik kom er gewoon niet uit.
Als ik het man vraag weet ik het antwoord al.
Hij wil 'niks' doen, gewoon,gewoon. En verder niks.
Tja, maar dat wil de 'rest' (lees vrienden,buren, kenissen,collega's) schijnbaar niet.
Een ontsnapping voor een week ofzo zit er ook niet in. De kinderen moeten gewoon naar school en ik zou ook met het werk niet weten hoe we dat moeten doen.
groeten albana

wendelien

wendelien

31-08-2011 om 13:44

Voor albana

Meid, maak het jezelf gemakkelijk. Laat die vriend dus een kroegentocht organiseren (maar vraag wel inspraak in de genodigdenlijst en overleg met hem over de financiën - wie weet gaan ze zelf met de pet rond en is dat meteen het kado). Daar doe je je man immers het meest plezier mee. Jij en dochters (en evt. een fotocamera) gaan er halverwege kijken en dan zie je wel. Op de dag zelf gaan jullie lekker met het gezin uiteten. De buitenlandse gasten komen een andere keer wel weer aan de beurt en dan maak je het desnoods goed met bubbels ofzo.

O die camera

En die pet rond, dat ik daar nog niet opgekomen was. Dat zijn goeie.
Jaha die laatste optie kan zeker (ik maak het mezelf gemakkelijk) maar dan vindt ik dan eigenlijk weer sneu voor man, die erbij zo zijn beste vrienden dus 'mist'. Tja het ís een optie.....Maar man zou het mét die buitenlandse gasten erbij écht stukken leuker vinden. Dat wéét ik gewoonweg........
groeten albana

Merel

Merel

31-08-2011 om 15:02

Jee lastig

Kan je niet andere hollandse vrienden inschakelen om mee te helpen. Bijvoorbeeld de buitenlandse gasten voor een dagje opvangen en onderdak bieden. Dan kan je een kroegentocht gaan doen, maar bij iedere kroeg komt er een plukje bij. Het is dan wel een georganiseer om iedereen in de juiste kroeg te krijgen, maar het gaat dan voor je man wat spontaner, de groep wordt per kroeg groter. En in de laatste kroeg is dan het plukje compleet. Ik zou het wel leuk vinden als jullie als gezin ook meedoen in de feestvreugde, dus ik zou met de meiden gewoon in de tweede kroeg al aanhaken.

Nou aanhaken?

Nou dat meedoen, van mij en de meiden.........Ik weet niet hoor. Ik kan toch niet met 18 jarige en 13 jarige naar de kroeg gaan??? Dat is toch wel 'raar' naar mijn idee. En dan nog met zo'n stel kerels, die vast ook nog te diep in het glaasje kijken........
Nee dat zie ik écht niet zitten dan ben ik er liever helemaal maar niet bij.
Maar dat aanhaken op zich zou nog wel wat zijn, misschien....
groeten albana

Merel

Merel

31-08-2011 om 15:15

Vroeg

Met jonge kinderen zou ik vroeg meegaan en dan rond een uur of 22.00 - 23.00 uur afhaken. Maar ik weet natuurlijk het drinktempo niet, hier wordt mijn man nooit stomdronken en mocht dat al ooit gebeuren dan is dat meestal pas laat, zo rond 02.00 uur het geval. En ik zou dus niet alleen de kerels doen, daarmee laat je de tocht starten.... maar telkens komt er een groepje bij. Ook de vrouwen. En wellicht niet meteen stevig gaan drinken, maar het wat rustiger aan beginnen, dan kan je ook nog eindigen in een zalencentrum waar je het feest eindigt? Of een grotere kroeg/danscafe/bowlingcentrum. Laat de mannen anders beginnen met een etentje? Of jullie gaan als gezin uit eten (niet te laat en te lang) en daarna start de tocht?

Meer mannen

Hahaha, merel, ik denk nog niet eens aan mijn eigen man die eventueel mogelijk dronken zou worden....Maar meer aan de rest van die mannen, en dan met mijn 18 jarige dame erbij...nou nee, daar zie ik écht niets in. En 18 jarige denk ik ook niet, hahaha.
Tot een uurtje of zo na het begin, zie ik nog wel zitten en inderdaad ervoor uit eten. Maar dan zit ik nog met die buitenlandse vrienden.......wat doe ik daar nu mee?
groeten albaa

Merel

Merel

31-08-2011 om 17:43

Oke maar

Maar stel dat je nou wel thuis een feestje zou geven? (dat doe je niet) maar dan zouden die mannen toch ook komen? En toch ook drinken? Of is dat anders.
Als ik met de hele groep op pad zou zijn dan zouden er dus ook vrouwen zijn en dochters/zonen van vrienden, die allemaal 1 of 2 glaasjes bier drinken meer niet. Maar goed, ik heb wellicht niet zo'n zuipfestijn voor ogen maar een gezellig uitje met hapjes en drankjes en veel kletsen, eigenlijk net zoals een thuis verjaardag, maar dan buitenshuis.

wendelien

wendelien

31-08-2011 om 18:48

Maarmaarmaar

kan de buitenlandse delegatie dan niet op de dag van de kroegentocht arriveren op een handige plaats en worden opgevangen door inheemse vrienden? En wie weet wat ze zelf nog weten te organiseren.
Volgens mij wordt het allemaal niet zo heel lastig, maar wel heel leuk!
(Wij zijn hier ook bezig met het organiseren van een 50feest, maar niet in het geheim, gelukkig.)

Polly Shearman

Polly Shearman

31-08-2011 om 19:57

Wat ideeen

Je viert je verjaardag met een wandeling, vanuit je huis naar iets, of van iets naar je huis, Doe het in de herfst en maak een enorme pan erwtensoep met broodjes..Samen wandelen, dan kom je tot andere gesprekken als aan een tafel met koffie en taart.

Voor iedereen die iemand kent die 50 word:
ga met een groepje, smorgens vroeg in alle stilte in zijn tuin zitten, verkleed als abraham of sara. Je weer wel in een overal met wat stro hier en daar er uit stekend. Handschoenen aan, hangend in een tuinstoel met masker en pruik op.
De jarige word wakker en denkt GUt er staan abrahams in mijn tuin... tot hij ontdekt dat het zijn beste vrienden zijn!!! hilarisch.. je moet goed stil kunnen zitten, en je lach kunnen houden. Maar verder succes verzekerd.
En vervolgens haal je dus een super lekker ontbijt uit je auto die om de hoek geparkeerd staat, lekker met champagne ofzo
Dat moet dus ook echt op de dag dat diegene 50 word, dus kan best een gewone werk dag zijn. En het moet natuurlijk wel een gewoonte zijn om die poppen in je tuin te hebben bij jullie anders is het raar.

Die mannen

Jaha, maar ik ben bang dat ze juist door dat 'kroegenidee' en het feit dat ze met mannen onder elkaar zijn iets meer drinken dan ze van plan waren. En buiten dat zijn wij in huis niet zo snel qua bedienen als ze normaliter in een café zijn.....En thuis kan ik 13 jarige gewoon naar bed sturen als het me zo uitkomt en 18 jarige gaat vast vanzelf wel als ze er genoeg van heeft (ik vermoed tegelijk met d'r zus...en dan doet ze op d'r kamer wel wat). Dat ligt in een café toch iets anders.
Dat logestiek qua opvang door anderen dat zie ik nog wel zitten (kan vrienden vragen, vader etc.etc.) maar die moeten toch ook erna ergens slápen???? Ik vermoed zo...dat ze dat het liefst hier zouden doen.
Ze slapen wel vaker hier, tenminste als ze er zijn...hahaha.
Maar allemaal tegelijk dat hebben we nog nooit gehad.Even zien dat zijn in totaal zo'n 8 personen. Normaal slapen ze in kamer van oudste (gróte kamer) die dat niet zo'n probleem vind ware het niet dat het daar 1 grote rotzooi is altijd. Die moet ze dan opruimen van ons...en als tegenprestatie (ze verhuist toch tenslotte) maak ik of man het schoon. Dáár kunnen er 4. Maar dan...Als ik oudste thuis houd, heb ik met de kinderen erbij geen plek meer over. Kinderen de deur uit (jongste bij buren, die werken wel mee, oudste bij vriendin hier in de straat die werkt ook wel mee) heb ik nog 2 plekken.
Oke.....en dan die andere 2??? Op de bank? Dat is dan nog 1 (vind ik zelf niet zo geschikt maar misschien merk je dat niet eens na een paar borreltjes?). Ik het huis uit? Dat kan, ik kan bij mijn vader slapen en 1 van de gasten bij man in bed??? Of mijn vader vragen? Die woont vlakbij (om de hoek) en heeft 2 logeerbedden....maar ja, komen ze daar op misschien wel erg onzalig uur met een borreltje op naar binnen bij die oude mensen....Of ze zelf daar in bed stoppen/begeleiden? Nee dat laatste lijkt me dus ook niks, dan kan ik beter zelf daar gaan slapen denk ik......
En dan moet er toch ook eten in huis zijn? Dus dat alles moet stiekum.
Ik heb wel gisteren mijn beste vriendin ingelicht, die haar diensten meteen aanbood. Dus qua stiekume dingen, kan zij mij misschien een handje helpen...(bij die boodschappen ofzo) en zij vond het een geweldige oplossing voor mijn niet zo feesterige man, hahahaha.
Wat een gedoe en een gepieker. Maar het helpt wel om het voor mezelf 'helder' te krijgen hoe we e.a. nu moeten aanpakken. Ik probeer zaterdag 'stiekum' met goede vriend die met het idee kwam te overleggen.
groeten albana

Snuggle's

Snuggle's

01-09-2011 om 12:00

Maar albana

Je weet wel echt zeker dus dat je man dat leuk vindt?

Snuggle's

Dat dénk ik wel (leuk)

Dat spontane vind ie leuk omdat hij zich anders bij voorbaat 'druk' maakt erover (vraag me niet waarom, maar het is erfelijk, jongste heeft het ook d'r leven lang al....en als je vraagt waarom, kunnen ze dat niet aangeven). Nu weet hij van niks....dus kan zich ook nergens druk om maken.
Dat geloop van locatie, naar locatie staat 'm aan omdat je dan eruit kan, een beetje buiten lopen, je een beetje onttrekken aan de 'massa' héérlijk vind ie dat na die benauwde kroeg...beetje 'bijkomen'. Thuis kan dat moeilijker als jij het middelpunt bent en je huis vol zit. Idem als je een zaaltje huurt ofzo...
Waar we ook een feest hebben, het liefste wandelt ie een beetje rond, evt. mét iemand erbij (dat vind ie juist wel leuk) maar ín de massa is minder zijn ding zeg maar.
Zo'n kroegentocht bied dat.
Ook de 'mogelijkheid tot' zeg maar.
Als zijn vrienden uit het buitenland komen zal hem dat zeer ontroeren, dat weet ik nu al.
Kijk dat die nederlandse vrienden komen lijkt me logisch.En dan zal hij hoogstens doen of hij er blij mee is en het zeg maar 'doorstaan' en vast ook nog wel een beetje lol hebben. Maar als die buitenlandse vrienden óók komen zal hij gewoon dolblij en vereerd zijn. Want dat 'verwacht' hij écht niet.
Die buitenlandse vrienden en wij, wij zien elkaar ook gemiddeld genomen wel elk jaar. Soms gaan wij dáár naartoe (=engeland, belgië en italië), soms komen ze hier, soms zien we elkaar op vakantie (zomer) etc.etc.
Maar allemaal mét elkaar dat hebben we nog maar 1 keer beleefd met oud en nieuw en toen was het ook ge-arrangeerd zeg maar. En daar praten ze nu nog elke keer wéér over als ze elkaar zien. Zo van :" Wat was dát leuk hé?" Toen hebben we écht lol gehad.
Ik heb al die vrienden al enigzins 'gepeild' afgelopen jaar, maar toen dacht ik nog aan een eventueel feest. Ergens in een zaaltje ofzo (ook hier weet man niks van) en toen waren ze erg enthousiast. De datum of omstreeks welke datum weten ze ook en ze zouden er rekening mee houden. Die zien al een feestje voor zich zoals toen met oud en nieuw en die hebben er wel zin in. Die uit engeland en belgië weet ik zeker. Die uit Italië word lastiger ook omdat de afstand een probleem vormt voor een weekendje(sjee, als die maar niet komen vliegen, moet ik ze nog ophalen stiekum ook!!). Die 2 groepjes zijn er dus 8 (2 auto's vol).
Dus vandaar. Ik denk voor 80% is het wel zeker dat die komen als ik bel.
Maar doordat vriend met dat kroegenidee op de proppen kwam word het nu toch enigzins lastiger om georganiseerd te krijgen.
Zaterdag ga ik naar vriendin en ik smokkel ons adressenboekje en tel. boekje mee. Ik hoop maar dat ik alle nummers kan vinden. Want normaal bel ik hun nooit. Dat doet man altijd.
groeten albana

Merel

Merel

02-09-2011 om 10:18

Vrienden en vriendinnen

Ik zou toch de vrienden en vriendinnen vragen om mee te helpen en te denken. Je weet nooit waar ze mee komen. Je ouders wonen om de hoek, daar kan je wat rustiger types plaatsen, of je kinderen bijvoorbeeld, dat is vertrouwd voor je ouders. Dan heb je thuis weer wat plekjes over. Desnoods zet je een bungalowtent op de in tuin Het is natuurlijk maar voor een paar nachten. En wie weet hebben je buitenlandse vrienden hier in nederland wel meer vrienden of zelf een leuk ideetje? Misschien iets verzinnen op de plaastelijke camping? Vraag ze mee te denken, wie weet waar ze mee komen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.