Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Verkeerde kleding van Light in the Box ontvangen

Ik bestel zo min mogelijk kleding online (koop liever gewoon in de winkel), en controleer normaal gesproken reviews en retourgegevens, maar kon nu niet op pad en kon bij ‘normale’ online winkels geen leuk vest vinden, maar zag opeens een erg leuk bij Light in the Box. De kinderen hebben vroeger wel eens ‘dingetjes’ bij hen gekocht en ging eigenlijk altijd wel goed. Dus nu, zonder veel onderzoek, toch maar gewoon dat vest besteld hoewel ik me al ongemakkelijk voelde iets uit China te bestellen gezien de transportkosten. Niet zo duurzaam. Maar oke, erg leuk vest, voor deze ene keer toch maar. Kreeg ik dus gisteren het pakketje, is het een heel ander vest. Nou ja. Ik heb nog niet alles nagelezen maar begrijp ik nou dat je retourkosten (naar China) zelf moet betalen, ook als ze gewoon een verkeerd vest (verkeerde kleur) sturen? Dat vind ik vreemd.
De verzendkosten zijn enorm zie ik, dus dat loont niet.
Graag jullie ervaringen of Light in the Box wel de retourkosten betaalt (of retourneren ze wat je aan hen betaald hebt) als zij het verkeerde product gestuurd hebben.

Ik denk dat je er gewoon ingetuind bent.

Lesje geleerd, zou ik zeggen 😉

Ik heb iets soortgelijks meegemaakt. Met een ander bedrijf weliswaar, maar toch. Neem je verlies, zie het als leergeld en ga nooit meer met Chinese webwinkels in zee. 
Er zijn keurmerken, reviews, ik check voortaan alles. 

ja, dat willen ze, zij en nog velen staan er om bekend. Ik kreeg een keer 2 verschillende schoenen ( een rode en een groene ipv zwarte) in een te kleine maat. Mocht ze terugsturen a bijna 40 euro, of houden en dan kreeg ik de helft terug. De pest met dit soort bedrijfjes is dat je geen contact met ze krijgt. 
Echt nooit meer zaken doen met bedrijfjes die hun zooi uit China halen. En een slechte review achterlaten.

Max88 schreef op 13-01-2023 om 16:26:

ja, dat willen ze, zij en nog velen staan er om bekend. Ik kreeg een keer 2 verschillende schoenen ( een rode en een groene ipv zwarte) in een te kleine maat. Mocht ze terugsturen a bijna 40 euro, of houden en dan kreeg ik de helft terug. De pest met dit soort bedrijfjes is dat je geen contact met ze krijgt.
Echt nooit meer zaken doen met bedrijfjes die hun zooi uit China halen. En een slechte review achterlaten.

Klopt Max, en check inderdaad of het niet een Nederlander is die zijn spullen uit China haalt. Het was een tijd geleden in het nieuws. Een legaal verdienmodel en verschrikkelijk fout.

Lisette_R

Lisette_R

13-01-2023 om 17:08 Topicstarter

Ja, inderdaad lesje geleerd. Niet erg hoor. Ik had bij het bestellen al wel zo van: ik neem de gok, dus hield er ergens al rekening mee dat het misschien niet goed zou gaan. Ik vind het vooral zo jammer het leuke vest niet ontvangen te hebben. Wel ga ik voortaan toch maar eerst checken hoe het zit en welke ervaringen er zijn. 
Maar ik heb inmiddels weer wat verder op die onduidelijke website gelezen en ergens anders stond toch dat zij de retourkosten betalen in bepaalde gevallen, zoals verkeerd product gestuurd.
Mijn vraag is dus of er mensen zijn die ervaring hebben met retourneren aan Light in the Box omdat het verkeerde was toegezonden en of dat goed ging dat die verzendkosten betaald werden. Of dat ze zeiden: retourneer maar niet vanwege de hoge verzendkosten, je krijgt je geld terug. 

nee ook die ervaring niet.

maar precies wat je zegt. Eerst discussie met dochter over wat ze wilde. Als je in het bestelproces hebt gezeten en ze kennen je e-mail eenmaal dan volgt er gelijk een mailtje of je nog geïnteresseerd bent. Daar knapte ik op af en al die slechte reviews maar

Uiteindelijk wel eens wat besteld, waarbij ik dacht als het niet aankomt gaat het om een klein bedrag en dan nooit weer. Tot nu toe niet weer de gok genomen. Toen dochter daar een schooltas wilde kopen vond ik gelukkig voor ongeveer hetzelfde bedrag iets bij bol en was ze toch overgehaald. En dan heb ik het al over 15-20 euro die ik niet wil weggooien en dan geef ik liever 30 bij bol uit die ik bij nader inzien kan terug sturen (gratis). 

De overweging is nu stuur je het terug en heb je geduld en wellicht dat hun het niet ontvangen etc. Of zet je dit vest op marktplaats o i d? En krijg je nog iets ervoor. Of je trekt hem aan bij het klussen of als je het gewoon koud hebt etc…..dan maar minder leuk

Heb je toevallig met creditcard betaald of met paypall? Ik heb met een vergelijkbare situatie mijn geld teruggekregen van de bank. 

Dit is volgens mij gewoon onderdeel van het bedrijfsmodel. Lage prijzen voor niet al te beste spullen en dito service. In de meeste gevallen gaat het goed en die mensen blijven bestellen. Degenen die pech hebben, nemen meestal hun verlies maar.
Mij niet gezien, ik bestel als het enigszins kan bij Bol

Ik word eerlijk gezegd al moe als ik denk aan moeten communiceren met dergelijke webshops en alle gedoe wat erbij komt kijken. Ik zou wel een klacht indienen en hopen dat ze het juiste item alsnog opsturen. Maar dat kan zomaar weken duren.
Ik zou geen dingen terug gaan sturen naar China, laat staan daarvoor te moeten betalen. Dan geef ik het nog liever weg aan iemand die er wel blij mee is. 
Ik bestel zelf eerlijk gezegd nooit iets bij dergelijke winkels en nu ik dit lees weet ik ook weer waarom.

Nog nooit besteld bij Light in the box, maar wel bij Aliexpress. Daar werkt het wel netjes. Ik bestel zelden dingen duurder dan 10,- euro, zodat, wanneer het niet goed is, ik het er maar bij laat. Maar tot nu toe goede ervaringen. Een paar keer heb ik iets totaal niet ontvangen, dan maak je dat kenbaar en krijg je je geld vaak al binnen een week teruggestort. (telefoonhoesjes, leesbrillen, horlogebandje, schroevendraaiersetjes, stickers) kleine dingen, maar wel een stuk goedkoper dan dat ik het in Nederland koop. Iets van 2-3 keer per jaar, en omdat het zo lang duurt is het altijd weer en verrassing wat het ook alweer was

Bijtje82

Bijtje82

14-01-2023 om 10:38

En als het vest niet bevalt, kun je altijd proberen om het hier te verkopen. 

Ik kocht heel soms wel eens iets aan kleding voor de kinderen op Ali, maar dan ook echt alleen als er reviews van klanten met foto's onder stonden. Dan heb je al een beter beeld van hetgeen je koopt. 

Heb ooit voor mijn jongste een dekbedovertrek gekocht daar. Echt superkwaliteit, hele fijne stof, droogt snel en prachtige felle kleuren die mooi blijven. 
Nu ze samen op één kamer moesten slapen heb ik voor mijn andere dochter hetzelfde overtrek besteld. Is net zo mooi als het andere. 

Er is echt wel moois en goed spul te krijgen, maar je moet vooral heel goed opletten.

Wat retouren of geld terug aangaat heb ik met Ali nooit problemen gehad. De afwikkeling is altijd heel netjes.

Dat het terugsturen duur is, is ook niet heel raar. Ten eerste zijn de lokale kosten in China vele malen lager dan in Nederland. En worden de goederen vaak gebundeld voor transport, wat de kosten dus lager maakt. 

Als je hier in Nederland een pakket stuurt betaal je Nederlandse prijzen. Voor een single pakket. Ook bedrijven in Nederland hebben kortingen. Al zijn die prijzen dan alsnog niet zo laag als in Azië.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.