Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kaaskopje

Kaaskopje

06-05-2018 om 13:03

Verwijderbare etiketten

Ik zou graag verwijderbare etiketten willen voor op bijvoorbeeld kruidenpotjes of diepvriesdozen. Waar zou ik die kunnen vinden? Ik heb vrijdag etiketjes bij Action gekocht, maar die gaan er niet schoon af. Handig voor op zakken die ik toch weggooi, maar niet voor afwasbare dozen en potten.

Krisje

Krisje

06-05-2018 om 13:07

Diepvriesetiketten

Ik kocht ze altijd bij de marskramer, maar die hebben we niet meer op het dorp. Verkoopt de Action geen diepvriesetiketten?

Kaaskopje

Kaaskopje

06-05-2018 om 13:11

Krisje

Geen idee Ik was er niet opgekomen om onder die naam te zoeken. Dat is al een stap in de goede richting.

Half a twin

Half a twin

06-05-2018 om 13:51

Marker en alcohol?

Op de doos schrijven met permanent marker, tekst verwijderen net alcohol. Gaat prima.

Angela67

Angela67

06-05-2018 om 14:11

Soms Blokker

Gaat inderdaad
om diepvries etiketten, klein pakje met 6 etiketjes per blaadje in diverse kleuren.
Soms gebruik ik ook wasi tape (of hoe heet dat. . .?), Dat zachte, soms gekleurde/gedecoreerde tape. Kun je ook op schrijven
Gr Angela

40er

40er

06-05-2018 om 14:25

Schilderstape

Stuk van dat crème kleurige schilderstape

Kaaskopje

Kaaskopje

06-05-2018 om 14:54

Schilderstape

Oh grappig, normaal ben ik best vindingrijk, maar die functie stond uit denk ik . Voor op de diepvriesdozen kan schilderstape inderdaad ook werken.

Een stift en alcohol schat ik in als 'mislukt hier'.

De lijm van de meeste zelfklevende etiketten

en de etiketten zelf, laten zich makkelijk verwijderen door er even over te wrijven met een vod met een paar druppels wasbenzine.
*Gewone* zelfklevende etiketten komen vaak makkelijk vanzelf los na een verblijf van een paar dagen in de diepvriezer. Geen goed idee dus om die op potjes diepvrieswaar te plakken. Know it, been there.

Kaaskopje

Kaaskopje

06-05-2018 om 19:16

Yvan

Ja dat zo zomaar kunnen, dat kan ook met schilderstap gebeuren vrees ik. Ik ga eens proberen wat het beste voor mij uitpakt.

Lente

Lente

06-05-2018 om 19:19

Hier gaan veel etiketten er prima af

behalve als het potje eerst in de afwasmachine is geweest. Dan is het hopeloos.

Schilderstape is hier ook een favoriet.

Op potjes die ik vaker gebruik, heb ik kunststof labels gemaakt met de labelmaker. Die blijven prima zitten en zo gebruik ik dezelfde potjes voor het hetzelfde spul. Hier vooral rode en groene pesto.

"Een stift en alcohol schat ik in als 'mislukt hier'."

Dat heeft dan waarschijnlijk te maken met het feit dat tal van die plastiekwaar een fijn gestructureerd oppervlak heeft. Als je daarop met een stift aan de slag gaat, krijg je dat nooit meer helemaal weg.
Vergroot het eens, haal er eens een microscoop bij: stel u een wafel voor, waarop u schrijft met slagroom. Veel geluk gewenst om de slagroom helemaal weg te wissen...

Niki73

Niki73

07-05-2018 om 15:35

Ook schilderstape

Ik gebruik ook papieren schilderstape en dat blijft prima zitten op mijn diepvriesdozen.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-05-2018 om 22:43

Yvan

Het is minder ingewikkeld. 😃 Ik ken mezelf. Het moet zo simpel mogelijk. Een rol schilderstape die voor het grijpen ligt past daarbij.

Guppie

Guppie

08-05-2018 om 22:13

Schoolbordverf

Op glazen potten kan je schoolbordverf aanbrengen en daar op schrijven. Staat nog leuk ook.
http://www.huisjekijken.com/2014/11/12/kei-gemakkelijk-glazen-voorraadpotten-met-etiket-van-schoolbordverf/

Guppie

Guppie

09-05-2018 om 08:18

Binnenkant.

Bij glazen potten kan je ook het volgend doen. De naam van het product uit de verpakking knippen (of zelf wat schrijven) en die aan de binnenkant van het potje stoppen, verticaal, met de tekst naar buiten. Of een touwtje of elastiekje met daaraan een label om de rand van de pot binden.

Guppie

Guppie

09-05-2018 om 08:24

Herschrijfbare deksel

Voor de diepvries kan je dozen met herschrijfbaar etiket op de deksel kopen.
https://www.blokker.nl/p/rotho-diepvriesdozen-domino-750-ml-met-herschrijfbare-deksel-set-van-4/1182593

Kaaskopje

Kaaskopje

09-05-2018 om 11:02

Guppie

Bij kruidenpotjes met strooideksel heb ik heel ambachtelijk uitziende labeltjes om de bovenkant gehangen. Die potjes hoef je niet om de haverklap af te wassen en omdat je alleen de strooigaatjes open doet en niet het hele deksel stoort dat niet. Bij eentje heb ik inderdaad ook een stukje van de verpakking in een rechthoekje geknipt, gaatje in de hoek, touwtje erdoor en zo om het potje geknoopt.

De diepvriesdozen zien er wel handig uit!

Kaaskopje

Kaaskopje

09-05-2018 om 11:04

Schoolbordverf

Ik had je link van de schoolbordverf nog niet gezien. Dat is zeker leuk!

Etiketten op glas

kunnen ook makkelijk opgeplakt worden met die dunne, doorzichtige, zelfklevende plastiekfolie die je in zaken van kantoorbenodigdheden (of de supermarkt) vindt.
Op voorwaarde dat het glas vetvrij is (even over wrijven met een vod met wat wasbenzine/aceton/isopropanol/ethanol...) hecht die folie erg goed. De hechting blijft jaren goed en het etiket is meteen beschermd.
Om etiketten op glas te plakken wordt vaak ook lijm gebruikt op basis van arabische gom ("gum accacia").
Die lijm kan je hier en daar ook nog wel vinden: dat is die gele tot lichtbruine, transparante lijm met een licht zoetig-zure geur, die nog gebruikt wordt in de kinderopvang en in scholen, voor knutselprojectjes. Ook daarbij is vetvrij glas belangrijk.
Zo ongeveer alles waar je destijds moest aan likken eer het kleeft (wordt zeldzaam) is bestreken met een lijm op basis van arabische gom.
Het (plantaardig) goedje is niet giftig (het zit in forse hoeveelheden in vrijwel alle frisdranken).

clowntje

clowntje

09-05-2018 om 12:29

of stukje papier

met een druppeltje water aan het deksel 'plakken'. Vriest er dan vanzelf aan en als het ontdooit haal je het er zo weer af.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-05-2018 om 12:49

Wat een leuke oplossingen

Dank jullie wel!

Rutger, leuk dat je op allerlei topics reageert, maar check eerst even de datum... Dit draadje komt uit 2018, ik op voor de topicstarter dat ze er intussen uit is .

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.