Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Verzendkosten via e-bay

Ik heb onlangs mijn eerste koop-schreden gezet op ebay. Werkt veel efficienter dan marktplaats heb ik het idee en het is ook wat minder vrijblijvend.
Maaaaarrrr... wat ik mij afvraag is: waarom zijn de verzendkosten zo idioot hoog? Als ik iets via een Nederlandse verkoper bestel en het past gewoon door de brievenbus moet ik iets van 2 euro betalen i.p.v. 44 cent?? En het wordt gewoon via TNT verstuurd??
Is dit een verkapte prijsverhoging of zit er iets diepgaands achter wat ik niet snap?
n@nny

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tnt tarieven

een brief tot 20 gram versturen kost 44 cent.
is hetgene wat je koopt zwaarder ,dan betaal je ook meer verzendkosten.Koop je een boek wat net door de brievenbus past,dan kunnen de verzendkosten vanwege het gewicht oplopen tot wel 3 euro.
dat zijn de normale tnt tarieven.

Tirza G.

Tirza G.

07-12-2008 om 12:59

Niet alleen verzenden

Je betaalt niet alleen verzenden, je betaald bijv. ook het inpakpapier, de envelop enzovoort. Mensen die veel verkopen via Ebay hebben daar bijna een soort dagtaak aan. Een envelop om iets op te sturen heeft iedereen wel liggen, maar als je 20 van die bubbeltjes-enveloppen per week nodig hebt gaat het flink in de papieren lopen.
Iets wat door de brievenbus kan is niet per definitie 44 ct. Dat is maar tot 20 gram - dan kan het niet veel meer zijn dan een kaart in een envelop. Daarboven stijgen die tarieven snel, ook al kan het dan nog steeds door de brievenbus.

En let op: ebay is inderdaad veel minder vrijblijvend! Als je biedt en je bent de hoogste bieder, móet je het ook kopen. Kijk dus ook eerst bij de verzendkosten, die kunnen iets soms best duur maken.

Tirza

rutiel

rutiel

08-12-2008 om 10:34 Topicstarter

Bekend met tnt-tarieven

Dank voor jullie uitleg, maar ik ben bekend met de tnt-tarieven en ik weet dat er ook wel eens verpakkingskosten bijkomen.
Ik verbaas mij gewoon over het verschil tussen de verzendkosten van iets wat ik op marktplaats koop en iets op ebay. Concreet: het gaat om een object dat in de brievenbus past. Ik krijg het thuisgestuurd in een bubbeltjesenvelop en met 3 postzegels erop, dus 1,32 euro verzendkosten. Maar ik heb de verkoper 3 euro voor het verzenden betaald.
En ik wil gewoon graag weten of dit standaard is bij ebay, dan kan ik er in het vervolg rekening mee houden. Dus graag jullie ervaringen als koper op ebay: is het verzenden altijd zo duur?
n@nny

Verzendkosten

Verkopers op ebay moeten betalen voor de verkoop van goederen aan ebay. Vaak zie je dat er een (meestal) klein bedrag extra in de verzendkosten zit.

Natuurlijk heb je, als verkoper, werk: foto´s maken, plaatsen, inpakken en versturen en daarnaast de kosten voor Ebay.

ik vind het wel logisch dat er een kleine vergoeding bij de verzendkosten zit, maar vind wel dat dit aangegeven moet worden, zodat je niet, achteraf, nog even de verassing krijgt van torenhoge verzendkosten.

E.e.a. zie je wel meer bij Ebay, niet onlogisch, vaak liggen de prijzen voor kleding (enz) ook lager dan bij marktplaats (valt me op) en je moet, als verkoper, ook je artikel verkopen voor het bedrag wat er op geboden is, bij de einddatum.

rutiel

rutiel

08-12-2008 om 17:05 Topicstarter

Aha mien

Kijk, dat wist ik nou niet. Dat er voor verkopers kosten aan zitten als ze dingen via ebay willen verkopen.
Nogmaals: het is helemaal niet zo dat ik het niet wil betalen en het staat ook gewoon netjes aangegeven hoeveel erbij komt. Het verbaasde me alleen maar.
Probleem opgelost!
n@nny

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.