Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vlek in trui

ik heb een vlek in een trui wat er maar niet uit wil ……heb heel veel geprobeerd maar ik weet het niet meer, laatste was Baking soda atoom niet geholpen 

dacht zelf nog om fanish of hg vlekken te kopen hebben jullie hier ervaring mee of misschien nog een andere tip ?


Wat voor vlek is het, wat is het materiaal van de trui, en is de trui al gewassen?

Annenarie1971

Annenarie1971

07-02-2023 om 13:32 Topicstarter

goede vraag wat voor vlek……ik denk drinken gemorst……het is een sweatshirt en ja nu al een paar x gewassen ……

Ik heb meestal goede ervaringen met Vanish, en soms helpt drogen in de zon ook nog! (vooral bij lichte kleding)
Maar sommige vlekken gaan er helaas gewoon niet uit

is het een lichte of donkere/gekleurde sweater? 
Hoelang heb je het laten intrekken en wat heb je erna gedaan?

Al ossengalzeep geprobeerd? Daar krijg ik veel vlekken mee weg. Goed laten intrekken/drogen en dan wassen.

Annenarie1971

Annenarie1971

07-02-2023 om 14:18 Topicstarter

is een gele sweater en inlaten trekken de tijd die er voor staat en daarna wasmachine…….

Annenarie1971 schreef op 07-02-2023 om 14:18:

is een gele sweater en inlaten trekken de tijd die er voor staat en daarna wasmachine…….

Ossegalzeep, groene  zeep, zeker temi ste 24 uur in laten trekken aan beide kanten van de stof en vochtig houden. Daarna zou ik ( het is er op of er onder dus wat maakt het uit) het nat zachtjes bewerken met een nagelborstel en daarna in de was. Desnoods herhalen.

Naar mijn moeder brengen 😀. Dat doen wij altijd. Zij zweert bij osselgalzeep. 
Zij wast ook onze wollen truien zodat wij ze nog aan kunnen en ze niet aan een baby hoeven te geven. Zij blij dat ze iets kan dat mijn kinderen mij niet toevertrouwen en zelf niet durven. 

Over het wassen van wollen truien: als je een wasmachine hebt met een "handwas" programma en je wast ze met dat programma op 20 of 30 graden dan gaat het eigenlijk altijd goed, is mijn ervaring. Ik gebruik wel altijd een speciaal wol/fijnwasmiddel voor de zekerheid, maar vermoed dat het met gewoon poeder ook best zou gaan. 

Daarna wel liggend drogen, tenzij je behoefte hebt aan een nieuwe jurk. 

Temet schreef op 07-02-2023 om 17:26:

Over het wassen van wollen truien: als je een wasmachine hebt met een "handwas" programma en je wast ze met dat programma op 20 of 30 graden dan gaat het eigenlijk altijd goed, is mijn ervaring. Ik gebruik wel altijd een speciaal wol/fijnwasmiddel voor de zekerheid, maar vermoed dat het met gewoon poeder ook best zou gaan.

Daarna wel liggend drogen, tenzij je behoefte hebt aan een nieuwe jurk.

ach, ik kan het ook wel, maar geef ze altijd aan mijn moeder van 88. Vindt ze fijn. 

Als het al een paar keer gewassen is, geef ik je weinig kans.

Bijtje82

Bijtje82

07-02-2023 om 22:40

Als het echt een fijne trui is zou je hem misschien eens naar een stomerij kunnen brengen?

Met een beetje geluk kun je de trui uithalen en van de (niet verkleurde) wol een nieuwe breien! En anders kun je altijd nog voor de Jackson Pollock look gaan, door het aantal vlekken aanzienlijk te verhogen met wat textielverf. Wie weet weet je zelfs een oogverblindende camo print voor elkaar te krijgen.

Linn111 schreef op 13-02-2023 om 15:18:

Voor mij, als moeder van twee kinderen, is dit een heel gewoon probleem, en toen ze klein waren, had ik een goed middel dat me hielp.

En omdat het heel gewoon is mag iemand het niet vragen en ga jij ook niet vertellen welk middel je gebruikte?

oftewel: wat is je bedoeling met je posting?

gr Angela

Angela1967 schreef op 13-02-2023 om 15:21:

[..]

En omdat het heel gewoon is mag iemand het niet vragen en ga jij ook niet vertellen welk middel je gebruikte?

oftewel: wat is je bedoeling met je posting?

gr Angela

Ze loopt te spammen en meer van die onzin antwoorden te geven... waarschijnlijk verveelt ze zich...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.