Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
15-12-2008 om 16:11
Eerste kerstdag wil ik een voorgerecht met geitenkaas maken. Wie heeft hét recept voor mij?
Wendy
15-12-2008 om 16:18
Misschien
de gevulde paprika's van mijn vriend ?
En dan kleinere paprika's nemen (wij eten het als hoofdgerecht) of zoete pepers, kan prima als voorgerechtje. Vullen met gebakken gehakt en plak geitenkaas erop, in de oven.
recept kan ik even opzoeken in het archief.
15-12-2008 om 17:23
Ik vind geitenkaas op z'n simpelst het lekkerst: warm opdienen met honing of, meer kersterig: met warme cranberriesaus (ook te vervangen door een goede rode geleisoort). Leuk opmaken met wat rucola oid. Ook in een bakje van bladerdeeg is het erg lekker, ook dan garneren met de genoemde gelei.
15-12-2008 om 18:38
Dit een keer gemaakt met een kookworkshop. errug lekker
Cupolino di prosciuto crudo
200 gram zachte geitenkaas
11 plakjes rauwe ham
150 gram wortel(schoon)
90 gram courgetteschil
70 gram paprika
bleekselderij
bosui
citroen
sla
tabasco
olifolie
zout en peper
Bereidingswijze ;
Snijd de groente in kleine blokjes’’brunoise’’.Vermeng dit met de geitenkaas en breng dit geheel op smaak met zout,peper,olie en tabasco.
Maak mooie bolletjes van dit mengsel en bekleed het met rauwe ham.
Maak een dressing van olijfolie,zout,peper een halve citroen en gehakte basilicumblaadjes,rol de bolletjes door deze dressing en serveer ze op geroosterd boerenbrood met een blaadje sla.
15-12-2008 om 19:25
Wij eten 1e kerstdag
Wij eten eerste kerstdag als voorgerecht:
Geitenkaas met honing in bacon of ontbijtspek gewikkeld, om en om in de pan. Serveren op een bedje van sla (heeeeeeel fijn gesneden, met cranberrydressing (van Calve dacht ik))
Kleine porties maken, en dan per bordje 2 serveren...
zooooo heerlijk.
Groetjes Janneke