Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Merla

Merla

28-11-2008 om 17:51

Voorverpakte ijsbergsla

Voorverpakte groente hoef je toch niet meer te wassen? En je mag er toch van uit gaan dat het ook écht schoon is, toch?
Maak net een verpakking ijsbergsla open en ontdek dus mooi maar liefst 2 rupsjes!
Normaal gesproken koop ik vrijwel nooit voorverpakt, maar ik ben deze week wat onthand door een nogal zere vinger. Dus vandaar wat gemakzuchtig. Maar dit valt me vies tegen. Ik dacht dus altijd dat je gesneden en voorverpakte groente niet meer hoefde te wassen. Of ben ik nu helemaal mis en doen jullie het wel altijd?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
(Janneke)

(Janneke)

28-11-2008 om 18:14

Merla

Had je zomaar extra vlees in je salade

Ik was altijd alles....voorgewassen of niet. Maar goed, ik ben niet zo goedgelovig als er op staat dat je het niet meer hoeft te wassen.

Groetjes Janneke

Merla

Merla

28-11-2008 om 19:09

Vitamientjes dan janneke?

Groente hoort eerste gewassen te worden voordat het gesneden wordt anders gaan er onnodig vitamines verloren. Dus voorverpakte en gesneden groente moet je eigenlijk ook niet nog een keer weer wassen dacht ik.
Nou weet ik ook gelijk weer waarom ik bij voorkeur geen gesneden groentes koop. Niet omdat het duurder is maar omdat ik er zeker van wil zijn dat het echt schoon is. Op extra vlees zitten we idd niet te wachten

Roosje Katoen

Roosje Katoen

28-11-2008 om 19:32

Gadver

Ik ging er ook vanuit dat voorverpakte groenten altijd gewassen werden, vaak staat het ook op het zakje. Tot ik een keer ongewassen spinazie in de pan gooide, leek wel of er een zandbak in was leeg gegooid. Eigenlijk koop ik sindsdien bijna geen voorverpakte groenten meer. Het stinkt ook altijd zo als je een zak open maakt.

Nasha the first

Nasha the first

29-11-2008 om 10:11

Ieks...

ik ben dus ook zo goedgelovig....en wij eten veel voorverpakte sla....ben eigenlijk nog nooit iets geks tegengekomen, wel ooit op verse broccoli....die met een grote boog de bak in is gegaan overigens (ik kan dat dan niet meer eten......brrrrr)

Prulletje

Prulletje

01-12-2008 om 22:22

Ja maar...

Het waren heel schone rupsen!

Prulletje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.