Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vraag aan de echte knutselaars...hoe maak ik 'nep' pepernoten?

Een schoolsurprise. Meiske will buttons/badges. Hebben we gekocht. 6 stuks, van 1 1/2 tot 3 cm doorsnee. ze wilde ook wel pepernoten, dus zoon had bedacht dat we de 6 buttons apart zouden verstoppen in 'nep' pepernoten die we dan in een grote zak echte pepernoten stoppen. ik zag me in gedachten al echte grote pepernoten bakken maar ik denk dat de buttons niet oven-proof zijn. Heb bij de hobbywinkel een paar piepschuimballen & pepernootbruine verf gescoord, maar of dat echt wat wordt. Hmm.

Hebben jullie nog lumineuze ideeen? Iets papier mache-igs? of iets anders?

Ingrid (net als de kinderen knutsel-a-beet)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Margriet*

Margriet*

26-11-2008 om 22:07

Lekker met ontbijtkoek

maar dat wordt een lekkere smurrie
Kun je niet iets met papier (eerst inpakken in papier) doen wat je besmeert met lijm en van dat zand wat je kan gebruiken bij treinbanen (van die marklin banen) en dat bruin verven of in een bruine kleur kopen? Dan heb je wel de structuur van pepernoten en de kleur.

Prulletje

Prulletje

26-11-2008 om 22:22

Klinkt goed

Ik vind gehalveerde piepschuim ballen met verf een prima idee hoor! Misschien alleen het oppervlak een beetje ruwer en oneffener maken? Maar verder lijkt het me goed.

Prulletje

IngridT

IngridT

27-11-2008 om 20:52 Topicstarter

Okee.

Ik ga eerst wel eens wat klooien met mijn piepschuim ballen, samen met zoon 1. Ben allang blij dat jullie het een goed idee vinden. En dan mowet ik met zoon 2 ook nog aan de slag...wheeeeh! (ik heb net zo'n hekel aan knutselen als de kinderen, maar goed, we gaan met frisse moed aan de gang dit weekend)

Ingrid

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.