Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Carmen

Carmen

16-10-2008 om 22:16

Vraag namens dochter: knutselfeestje bij knutsel frutsel

Wie heeft er weleens een knutselfeestje gehouden bij KnutselFrutsel in Amsterdam? Is het leuk voor meiden van acht en negen jaar?

Carmen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Margriet*

Margriet*

17-10-2008 om 15:51

Waarom vraag

je het niet in de winkel. Je bedoelt in de Zeilstraat toch, ik denk dat die leeftijd nog net leuk is.

Waarom naar een winkel?

Knutselen doe je toch gewoon lekker zelf?

Carmen

Carmen

17-10-2008 om 19:38

Margriet en dirksmama

Zelf? Nee, liever niet Ik ben niet zo heel erg creatief. Dat wil zeggen, best creatief maar op andere gebieden. Ik moet er niet aan denken om iets dergelijks zelf te doen met de kinderen.
En vragen in de winkel kan natuurlijk wel. Maar ik vind het leuker om eerst ervaringen van anderen te lezen!
Ik bedoel inderdaad in de Zeilstraat.

Carmen

Leeftijd

Geen ervaring met knutsel/frutsel winkel. Maar meiden van 8/9 vinden het b.v. hartstikke leuk om zelf sieraden te maken of een tasje of zeepjes. Er zijn ook kant en klare pakketten te koop. Tafel leuk versieren, materiaal leuk uitstallen, wat lekkers erbij en rijgen en plakken maar! Hoef je niet echt creatief voor te zijn hoor! Maar goed, je vraag over de winkel is nog steeds niet beantwoord...Mijn antwoord duidt meer op de vraag of knutselen voor 8/9 jarigen nog leuk is. Ja dus, als het bij de leeftijd past, wel.

Carmen

Carmen

19-10-2008 om 21:41

Wil

Dank je wel Wil! Zeepjes en sieraden zijn inderdaad een leuk idee.
Een van de redenen dat die winkel me leuk lijkt is trouwens ook dat mijn dochter het wel leuk vind om elders haar feestje te vieren. Ik weet dat het op veel plekken in Nederland een zeldzaamheid is als feestjes thuis gevierd worden, en er tegen elkaar opgeboden wordt. Hier is dat niet zo. Behalve op haar eigen feestjes is mijn dochter pas twee keer met een feestje op pad geweest. Een keer naar Mac Donalds en een keer naar het bos. Alle andere feestjes zijn thuis. Prima natuurlijk, maar zij wil graag weg. En ik heb daar geen problemen mee. Meer organiseren maar minder troep!

Carmen

Misschien kan je bellen naar knusel frutsel? Wat voor feestprogramma ze hebben voor 8/9 jarige meiden? Op zich is knutselen leuk voor alle leeftijden (volwassenen doen tegenwoordig ook de ene workshop na de andere, straks weer kerstkransen en vogelvoerstrengen....)
Nog een tip: Noem het een workshop en niet knutselen. Een sieraden-workshop klinkt bijvoorbeeld beter dan kralen rijgen voor grote meiden. En ja zeker, een verjaardag buiten de deur heeft ook voordelen.Veel plezier met de voorbereiding!

Emmawee

Emmawee

22-10-2008 om 21:27

O help! (o.t.)

Zijn meiden van 8 / 9 al groot?! En moet je tegen die grote meiden alweer workshop gaan zeggen ipv knutselen? Boehoeeee... Ik vind knutselen nou juist zo gezellig klinken!
Groeten, Maw.

Emmawee

Hahaha, nee meiden van 8/9 zijn niet groot maar voelen zich groot.Veel dingen zijn ineens voor "kleuters"toch? Het was meer bedoeld om een leukere naam te hebben voor het feestje. Knutselen doe je thuis ook en doet snel denken aan vouwblaadjes en w.c. rollen beplakken. Niks mis mee, maar misschien minder speciaal voor een verjaardag? Maar okè, dan knutselen, ook goed hoor!

Emmawee

Emmawee

22-10-2008 om 22:23

Voor kleuters

Ha Wil, mijn oudste is een kleuter, dus dit is nog lekker ver van mijn bed. Maar je hebt gelijk hoor, knutselen is vast voor kleuters in de ogen van de dames. En het wordt denk ik aantrekkelijker als ze weten wat ze gaan doen / maken.
Groeten, Maw.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.