Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
12-12-2008 om 22:57
In de kerstvakantie wil ik de kamer van mijn 3,5 jarige zoon opknappen. De kamer is op het noorden en er ligt marmoleum groen/blauwig (het is een beetje een zeekleur), niet donker niet licht. Twee muren zijn donkergroen/blauw in de teint van de vloer. Die moeten een andere kleur. Verder staat er een peuterbed in een aparte kleur blauw (oud blauw). Met dat bed wil ik niet teveel rekening houden. Over drie jaar komt er een hoogslaper. Je komt recht tegenover het raam de kamer binnen en de muur rechts en de muur waar het raam zit zijn groen. Nu dacht ik aan oranje muren voor een beetje warmte. Dat past in ieder geval bij de vloer. Ook wil ik nieuwe gordijnen en denk aan een kewlox kastje voor zijn kleding. Dan kan de commode weg. De oppervlakte is 2.20 bij 2.50m.
Iemand nog een idee. Ik heb helaas geen foto's.
14-12-2008 om 10:32
Kleuren
dan denk ik aan oranje met off-white, of wat ik in mijn jongenskamertje heb, is oranje met lime-groen en wit in een behang met verticale strepen op 1 muur (is nogal een klein kamertje, dus niet te veel strepen).
zonnebloemgeel vind ik ook altijd erg warm.
leuke klus!
Jons
14-12-2008 om 11:43
Speciaalzaak
Toen wij de zolderkamer gingen opknappen voor oudste zoon (hij was toen 5) zijn we samen naar de Decorette geweest voor inspiratie. Ze hebben daar boeken vol met leuk kinderbehang, alle soorten en smaken. Van heel kinderachtig tot stoer.
Met enige sturing heeft mijn zoon toen zelf alles gekozen dat erin moest komen. Bruin behang met dino's aan de ene kant, een paar andere muren met groene strepen van dezelfde serie, een muur wit. Gordijnen heeft hij ook zelf erbij gekozen en ook de vloerbedekking. Het is echt een hele mooie kamer geworden.
Gegarandeerd dat ze ook iets naar de smaak van jou en je zoon hebben!
15-12-2008 om 22:08
Of lime?
Dat lijkt me er ook mooi bij. En dat bedje, kun je dat ook niet verven? dan kun je het bijpassend maken.
Jonne