Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Geert van Empel

Geert van Empel

29-11-2008 om 16:13

Vragenlijst

Beste lezers,

Met toestemming van de redactie plaats ik in dit bericht een vragenlijst.

Ik ben bezig om een reclamecampagne op te zetten voor (werkende)(huis)moeders. Het doel van deze campagne is om een boodschap te willen overbrengen.
Deze boodschap luidt: Neem wat tijd voor jezelf!

Ik wil graag een persona maken van mijn doelgroep en daarmee een beter beeld krijgen van de behoeften en belangen van (werkende)(huis)moeders. Het onderzoek is puur voor school en zal ook niet verder gebruikt dan alleen voor deze campagne. Door de antwoorden van mijn vragenlijst te verwerken in een persona kan ik een beter beeld krijgen van (werkende)(huis)moeders en kan ik me daardoor dus ook beter inleven in mijn doelgroep.

Deze vragen zijn:

- Leeftijd ...

- Aantal kinderen met welke leeftijd(en) ...

- Vindt u dat u veel vrije tijd heeft?

- Wat voor tijdschriften leest u graag?

- Vindt u dat u het te druk heeft?

- Werkt u? Zo ja, hoeveel uur per week, Zo nee, waarom niet?

- Zou u in het kort 1 gehele dag kunnen beschrijven met uw bezigheden.

Bedankt voor uw medewerking,

Geert van Empel, student CMD te Breda

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

29-11-2008 om 17:05

Mailadres voor de antwoorden?

Geert, het lijkt me handig om een mailadres te plaatsen om de antwoorden op jouw vragen naar toe te sturen, als mensen willen meedoen.
Groetjes, Minet

Hierbij

- 33
- 1 kind van 5
- ik heb veel vrije tijd
- ik lees geen tijdschriften, ik kijk tijdschriften, woonbladen
- ik vind niet dat ik het te druk heb
- ik werk, tussen de 8 a 40 uur per week afhankelijk van hoeveel opdrachten ik heb lopen.

afgelopen vrijdag:
- opstaan, kind aankleden, kind eten, kind naar school brengen, ik zelf weer naar huis
- computer aan zetten, emails lezen
- met ontbijt naast de pc wat websites bekijken zoals dit forum
- weer een paar uur slapen
- bellen met opdrachtgevers/collega's/onderaannemers/etc
- spullen verzamelen, fiets, trein, lopen, werken
- lopen, tram, trein, fiets, huis
- kind komt thuis uit nso
- eten, kind in bad, kind in pyjama, kind in bed
- tv kijken, websites bekijken, email checken

Er zijn ook dagen dat ik van sóchtends tot middernacht aan het werken ben achter mijn pc.

Nancy

Nancy

29-11-2008 om 17:57

Hee wat leuk een student van m'n werk

Hoi Geert,

Ik ga meedoen aan je vragen want we "horen" bij dezelfde organisatie! Ik zit echter wel bij de faculteit waar jullie ooit van afgesplitst zijn dan weet je wel welke faculteit ik bedoel...
leeftijd : 41
tweeling van 9 jaar
Vrije tijd: op zich wel maar alleen in de avonduren en weekend
ik lees alles wat ik in handen krijg, we hebben thuis o.a. De Elsevier
Ik heb het best druk. Werk 5 dagen in week onder de schooltijden van mijn dochters = 25,5 uur.
's-ochtends breng ik mijn kinderen naar school. Dan ga ik naar mijn werk, en haal vervolgens mijn kinderen om half 4 weer uit school. Daarna zijn er de hobby's ze hebben ieder een eigen en samen 1 gezamenlijke hobby. dus of ik breng en haal hen daar naar toe of ze spreken af en rijd ook op- en neer. Ondertussen doe boodschappen en kook ik. 's-avonds als kids op bed liggen heb ik eigen "tijd" maar vaak nog wat huishoudelijke klussen.
Ik ben wel altijd bezig maar dat vind ik zelf wel prettig. Ik vind mijn werk heel leuk en goed te combineren met m'n prive.
Succes met je onderzoek!

Geert van Empel

Geert van Empel

29-11-2008 om 17:57

Mailadres voor antwoorden

Bij deze mijn mailadres voor de antwoorden.

[email protected]

juno

juno

29-11-2008 om 18:10

-41 jaar
-1 kind 9 jaar
-ja
-af en toe een tijdschrift.
-af en toe druk
-geen baan

-achter computer mail en internet
- kind klaar maken voor school
-bij buurvrouw een bakkie doen
-stal uitmesten
-huishouden
-na lunch een uur wandelen met honden
-dutje of even tv kijken
-kind uit school
-paard trainen
-eten koken
-na eten douchen en tv kijken
-kind naar bed
-ik naar bed

Margriet*

Margriet*

29-11-2008 om 18:25

Ook

- Leeftijd 40

- Aantal kinderen met welke leeftijd(en) drie van 3/6/8 jaar

- Vindt u dat u veel vrije tijd heeft?
Ja, tijd maak je vrij. Ik werk 24 uur. In mijn vrije tijd doe ik een studie, ben ik actief in de buurt en onderhoud ik mijn sociale contacten.
- Wat voor tijdschriften leest u graag?
Soms een esta, Elle of iets dergelijks.

- Vindt u dat u het te druk heeft?
Soms, maar ik vind niet gauw dat ik het druk heb.

- Werkt u? Zo ja, hoeveel uur per week, Zo nee, waarom niet?
24 uur (4 uur ouderschapsverlof).

- Zou u in het kort 1 gehele dag kunnen beschrijven met uw bezigheden.
Afgelopen woensdag:
7 uur opstaan. Twee kinderen naar school helpen (ontbijten ed). Man brengt ze weg. Met de jongste om 9.00 naar het consultatiebureau. Daarna boodschappen doen. Dan thuis opruimen, wassen, met jongste kind rommelen en spelen. Dan 12.15 twee oudste uit school ophalen en lunchen. Om 14.00 komt man thuis, vertrok ik naar college. Om 18.00u thuis, man heeft gekookt. Daarna kinderen naar bed en met buuf om 20.15 hardlopen. Daarna nog een hoofdstuk uitlezen (van studie) ff zappen en te laat naar bed....

Kaaskopje

Kaaskopje

29-11-2008 om 20:41

Gedaan

- Leeftijd 47

- Aantal kinderen met welke leeftijd(en) 2, bijna 16 en ruim 17

- Vindt u dat u veel vrije tijd heeft? Ik ben 3 dagen per week vrij en dan is het maar net wat voor verplichtingen ik dan heb hoeveel tijd ik echt voor mezelf heb. Op zich heb ik wel genoeg vrije tijd.
- Wat voor tijdschriften leest u graag? Ik ben een beetje uitgekeken op tijdschriften. Ik had laatst voor het eerst een Kassa gekocht, dat vind ik wel leuk. Libelle en Margriet e.d. ken ik ondertussen wel.
- Vindt u dat u het te druk heeft? Nee, over het algemeen niet.
- Werkt u? Zo ja, hoeveel uur per week, Zo nee, waarom niet? Ja, 32-33 uur per week.
- Zou u in het kort 1 gehele dag kunnen beschrijven met uw bezigheden? Een werkdag bestaat uit 's morgens om half 7 opstaan en om half 8 de deur uitgaan, of om 8 uur opstaan en half 10 weggaan en dan kom ik weer om kwart voor 7 of kwart voor 9/kwart over 9/kwart voor 10 thuis, net hoe lang ik heb moeten overwerken. Als ik op etenstijd thuiskom gaan we gelijk eten. Ik was af, graai de was bij elkaar en doe dat in de wasmachine. Daarna plof ik op de bank, kom daar een flinke tijd niet meer vanaf, hang daarna de was op en ga nog een poosje computeren. Een zaterdag breng ik door met uitslapen, beetje lummelen, boodschappen doen en 's avonds meestal tv kijken. Zondag niet veel anders, maar dan zonder de boodschappen.

Petr@

Petr@

29-11-2008 om 21:56

Mijn antwoorden

- Leeftijd> 43 jaar

- Aantal kinderen met welke leeftijd(en)> 15 en 13 jaar

- Vindt u dat u veel vrije tijd heeft?> ja

- Wat voor tijdschriften leest u graag? > Runnersworld, Felderhof,

- Vindt u dat u het te druk heeft?> nee

- Werkt u? Zo ja, hoeveel uur per week, Zo nee, waarom niet?> werk voor het uitzendburo, momenteel 12 uur per week.

- Zou u in het kort 1 gehele dag kunnen beschrijven met uw bezigheden.

In een week zonder werk zien mijn dagen er als volgt uit: na het vertrek van de kinderen naar school ga ik de hond uitlaten (lang) daarna ga ik de rest van de ochtend sporten (hardlopen of tennissen), hond uitlaten (kort), lunchen + krant lezen. De middag besteed ik aan het huishouden, computeren, lezen of tv kijken, hond uitlaten (kort), koken. Na het eten tv kijken of computeren.

Wat zijn...

werkende huismoeders?? Ik begrijp al die haakjes niet geloof ik. Moet ik nu reageren als ik moeder ben, als ik werkende moeder ben, als ik aan-huis-werkende moeder ben? Ik vind het nogal breed en vrij vaag eigenlijk! Ben benieuwd wat voor "persona" eruit komt.
n@nny

Kiki

Kiki

30-11-2008 om 10:54

Mijn antwoorden

Deze vragen zijn:

- Leeftijd
26 jaar
- Aantal kinderen met welke leeftijd(en)
1 kind van 9 maanden
- Vindt u dat u veel vrije tijd heeft?
Ik word verschrikkelijk lamlendig van vrije tijd, dus dat heb ik liever niet. Mijn vrije dagen zijn ook ingepland met leuke activiteiten.
- Wat voor tijdschriften leest u graag?
J/M magazine, verder lees ik eigenlijk geen tijdschriften. Ik heb nergens een abonnement op
- Vindt u dat u het te druk heeft?
Ja, maar dat vind ik niet erg. Dus te druk heb ik het niet.
- Werkt u?
Ja
Zo ja, hoeveel uur per week,
40+ uur per week
Zou u in het kort 1 gehele dag kunnen beschrijven met uw bezigheden.

Op een dag dat ik werk sta ik om half 8 op met zijn zoontje. Mijn man is al op zijn werk. Ik drink een kopje koffie en mijn zoontje een boterhammetje. Om 9 uur komt de oppas, of ik breng hem weg naar moeder of schoonmoeder. Ik ga werken, of naar klanten of naar kantoor. Als ik op kantoor werk ben ik 5 uur thuis. Anders afhankelijk van het verkeer.
Daarna gaat mijn zoontje lekker eten om 18.00 komt mijn man thuis en dan zijn we lekker met zijn drieeen.
Om 19.00 krijgt hij zijn laatste fles en gaat hij slapen.
Dan ga ik koken en eten we om 20.00
Daarna koffie drinken en onze dag doorbespreken met mijn man.
Om half 10 zijn we uitgetafeld en is alles opgeruimd en ga ik nog lezen of computeren of nog wat werken of we spelen een spel.
Mijn man gaat om 23.00 naar bed en ik om half 1

)O(

)O(

30-11-2008 om 13:01

Mijn antwoorden

- Leeftijd 40+

- 4 kinderen; 6, 10, 12 en 16 jaar

- Vindt u dat u veel vrije tijd heeft? Nee

- Wat voor tijdschriften leest u graag? Ik blader door wat er bij kapper of dokter ligt, verder geen tijd voor.

- Vindt u dat u het te druk heeft? Ja

- Werkt u? 32 uur per week

- Zou u in het kort 1 gehele dag kunnen beschrijven met uw bezigheden.
Opstaan, aankleden, ontbijt maken
Zorgen dat alle kinderen op tijd met de juiste spullen vertrekken naar school; ontbijt opruimen
Jongste naar school brengen
Naar mijn werk fietsen (half uur), 8 uur werken en terug fietsen
Boodschappen doen, kind oppikken bij BSO en eten koken, ondertussen bijkletsen en huiswerk begeleiden
Eten en dan zorgen dat kinderen tafel afruimen en afwassen, ondertussen jongste naar bed brengen
Als ik thuis ben 's avonds: huishoudelijke klusjes, helpen met huiswerk, bijpraten met de kinderen
Laatste half uur van de dag is voor mij; dan ga ik mediteren en vervolgens naar bed.
Ai, waar is mijn lief gebleven??????
)O(

Geert van Empel

Geert van Empel

30-11-2008 om 15:29

Duidelijkheid

Om even op n@nny en Knurf te reageren:

n@nny: Wat ik met al die haakjes duidelijk probeer te maken is dat je als moeder niet persee hoeft te werken of dat je als moeder huisvrouw bent. De haakjes maken mijn doelgroep dus breder.

Knurf: De vraag naar jullie leesgedrag is gesteld omdat ik een tijdschrift misschien als medium kan gebruiken om mijn boodschap te laten overbrengen. Door erachter te komen of er wel gelezen wordt kan ik er zeker van zijn dat een tijdschrift een geschikte manier zou zijn.

mijk

mijk

30-11-2008 om 16:12

Je bedoelt dus gewoon

moeder

Dekt de lading voor werkende thuisblijf thuiswerkend stief en co ouderend..

Fraz

Fraz

30-11-2008 om 17:07

Mijn reactie

Leeftijd ... 40

- Aantal kinderen met welke leeftijd(en) ... 2 stuks 1 van 9 en 1 van bijna 7

- Vindt u dat u veel vrije tijd heeft? nee

- Wat voor tijdschriften leest u graag? Quest

- Vindt u dat u het te druk heeft? soms ligt aan hoeveel ik werk

- Werkt u? Zo ja, hoeveel uur per week, Zo nee, waarom niet? ja minimaal 16 uur ( 2 x 8) en soms 28 uur ( 2 x 8 en 2 x 6(

- Zou u in het kort 1 gehele dag kunnen beschrijven met uw bezigheden.

oke als ik een korte dag werk op vrijdag

7.00 opstaan douchen, kinderen wakker maken en om 8.00 richting school op de fiets.
8.15 op de fiets naar werk
8.30 werken tot 15.00 uur
15.00 uur op de fietsen racen naar school (is om 15.00 uur uit) en met jongste naar huis. thuis wat drinken, was erin, afwasmachine uitruimen
15.45 oudste komt thuis (van blokfluitles) en ik fiets met jongste naar voetbaltraining (15 min. fietsen)
16.00-16.45 voetbaltrainen
16.45 naar huis
17.00 thuis, bakkie thee en even wat opruimen en was ophangen
17.30 eten koken
18.00 eten
18.30 kinderen douchen, lezen met de kinderen
19.30 kinderen zelf lezen in bed ik zelf douchen
20.00 lichten uit
20.00-23.00 computeren, tv kijken , strijken
23.00 slapen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.