Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Waar is de blue magic ball te koop?

Onze blue magic ball (voor fris ruikende was) is nu toch echt aan vervanging toe, en nu blijkt Waschbaer dat ding niet meer te leveren! Weet iemand waar ik zo'n ding kan kopen? Internet levert merkwaardig genoeg nergens een Nederlands verkooppunt op.

Weet iemand raad?

Groeten,

Temet


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sanderijn

Sanderijn

31-10-2012 om 01:32

Voor 20 euro

https://www.medicijnen.nl/index.php?page=info&prodID=15500306&o=1&n=Bluemagicball-neurodermitis-wasbal-kopen
Is hij hier te koop. Toch echt even googlen. Ik kwam verschillende verkooppunten tegen.
Groetjes Sanderijn

Sanderijn:

Die kwam ik ook tegen, maar voor de rest kon ik geen sites vinden waar je de bal ook daadwerkelijk kon bestellen. Die bal is op veel sites te vinden, maar het daadwerkelijke bestellen online is een ander ding. Zelfs niet op de site van de Blue Magic Ball zelf.

Raar eigenlijk, want het is een interessant balletje.

Die blue magic ball

Temet, ik ken die Blue Magic Ball inderdaad van jou en hij staat hier al een tijdje op mijn universele verlanglijstje. Ik heb een hele tijd glansspoelmiddel gebruikt als alternatief (tip van dit forum), maar ga nu toch maar eens die BMB bestellen op de site die hier wordt genoemd.

Chris

Ik koop 'm altijd bij....

Welsland.nl
Das een webshop voor paardenspullen! Mensen die veel paardrijden schijnen op een gegeven moment die lucht niet meer uit hun kleren te krijgen. Met die bal dus wel. Ik gebruik het balletje tegen zweetlucht in kleding. Had al van alles geprobeerd, ik werd echt wanhopig. Die lucht kwam altijd terug in combinatie met warmte, door het strijkijzer, of door het 1 of 2 uur dragen van een (schoon) shirtje. Zelfs op 30C werkt dat balletje perfect!
Ik lijk wel aandelen te bezitten. Hoe dan ook, op medicijnen.nl zijn ze een tientje (!) goedkoper dus de volgende keer bestel ik ze daar.

Cabra..

Nee het balletje geeft geen geur af. Alleen een grote dosis zilver ionen die afrekenen met bacteriën en andere rare luchtjes.
Ikzelf gebruik nooit wasverzachter en mijn was ruikt altijd lentefris Mijn favoriete wasmiddel is Dreft vloeibaar, dat ruikt echt zalig. Maar als je ook daar niet tegen kunt... laten drogen in de buitenlucht! Wordt wat moeilijker in deze tijd van het jaar...

Temet

Temet

31-10-2012 om 22:17 Topicstarter

Sanderijn ( e.a.)

Die site had ik gisteren ook gevonden (en wat Moppeke zegt klopt: vermeldingen genoeg, maar bestelmogelijkheden: ho maar). Maar is dat dezelfde bal? Dat dermitis (klinkt als een huidontsteking) komt mij hoogst onbekend voor, en omdat de site geen afbeelding geeft weet ik niet of het hetzelfde ding is.

Febe, bedankt voor jouw link, want die ruitersportzaak kwam ik de vorige keer nog wel tegen, en dit keer niet meer.

En ja, het werkt echt. Mijn partner heeft sneldrogende t-shirts van Odlo etc, van die dingen die zweet snel afvoeren. Op een gegeven moment zit daar een luchtje in dat er niet meer uitgaat. In de kookwas kan dat spul ook niet. In heet water met soda werkt wel, maar ook maar even.

Met zo'n bal is het probleem gewoon echt verholpen, zonder rare kunstgrepen en ingewikkeld gedoe. Het klinkt te mooi om waar te zijn en ik zou het ook niet geloofd hebben als ik niet een aanprijzing via dit forum had gelezen.

Maar goed, op een gegeven moment is zo'n ding dus op. En ik snap echt niet waarom het dan zo moeilijk is een nieuwe te kopen.

Groeten,

Temet

Besteld

Ik heb de bal toch op die site van Sanderijn besteld, ondanks het gebrek aan beschrijving en afbeelding. Mensen die lijden aan neurodermitis hebben namelijk baat bij zilverionen (zitten in die wasbal).

Ik zal na ontvangst nog wel even melden of het inderdaad de juiste bal is .

Chris

Cabra

Van wie?

Dat is jammer

Dan hadden ze dat wel eens mogen aangeven op hun website

Chris

lennest

lennest

05-11-2012 om 10:10

Blue magic ball

Ik heb het bedrijf gemaild en krijg de volgende mail terug:

Het spijt ons zeer u te moeten melden dat wij de BlueMagicBall op dit moment niet mogen verkopen. Dit heeft te maken met het feit dat, ondanks dat het product voldoet aan Europese Regelgeving, de Nederlandse voedsel- en warenautoriteit van mening is dat i.v.m. zilvergebruik, alles opnieuw en volgens Nederlandse regelgeving, geregistreerd moet zijn.
Wij hopen op termijn de BlueMagicBall opnieuw te kunnen verkopen, want het is een fantastisch product! Op dit moment kunnen wij u dus helaas niet van dienst zijn.

Het bedrijf is CMedical.

lennest

lennest

05-11-2012 om 10:23

Nu besteld bij welsland

Volgens deze website is de levertijd 5 dagen. Beetje verwarrend is de bestelprocedure; er staat dat alle prijzen inclusief BTW zijn, maar als je besteld staat er ineens een bedrag exclusief BTW, je betaalt ook nog eens 6,75 verzendkosten, de bal zelf kost 29,95. Gezien het bericht van CMedical, heb ik er maar meteen twee besteld, ik kan vooruit! En nu hoop ik echt dat de sportkleding weer fris gaat ruiken, want die zweetlucht gaat er met gewoon wassen niet meer uit: met voorwas, met wasverzachter, met azijn, buiten drogen, te warm wassen: het helpt allemaal niet. Ik ben benieuwd!

Temet

Temet

05-11-2012 om 10:40 Topicstarter

Dank

Bedankt voor het uitzoekwerk! Ik had al zo'n vermoeden dat er iets warenwetterigs speelde. Wel maf dat Welsland het ding dan nog wel steeds verkoopt.

Ik ga nu even uitzoeken wat goedkoper is: Welsland of de buitenlandse verzendhuizen (Amazon verkoopt m ook geloof ik, en er zijn Duitse verzendhuizen ook als ik het wel heb).

En ja, hier hielp het dus wel. Ik hoop bij jou ook.

Groeten,

Temet

lennest

lennest

05-11-2012 om 13:31

De duitse website

De Duitse website is: http://www.erlebnisladen.de/cgi-bin/topshop/iboshop.cgi?showd1270,,9903791
20 euro voor de bal, 6,95 voor de bestelkosten, betalen met creditcard. Andere betaalmogelijkheden zijn; vooruitbetalen, Paypal, op rekening (plus 9,95 extra).
Mmm, had ik toch eerder moeten zien. Bij Amazon is-tie niet (meer) te krijgen.

Lennest

Dank voor de tip. Ik heb er nu twee besteld op deze website.

Chris

Tirza G.

Tirza G.

05-11-2012 om 14:29

Lennest

Ben ik weer met mijn ultieme tip: glansspoelmiddel voor de vaatwasser. Als je dat op de zweetplekken onder de oksels smeert (nou ja, schenkt, het is waterdun) verdwijnt de geur. Echt waar.

Tirza

lennest

lennest

11-11-2012 om 22:00

Ik heb 'm in huis

Afgelopen week zat de blue magic ball bij de post. Meteen uitproberen, nou ja, meteen? Wij hebben nachtstroomtarief, dus na 21.00 uur gaat de wasmachine aan. Ik wist niet hoe snel ik dat ding weer uit de machine moest vissen: wat een herrie maakt dat als die bal tegen het glas aan komt! Twee kinderen stonden al naast hun bed: wat is dat voor geluid? Het blauwe balletje dus. Dan maar wachten tot het volgende weekend, in het weekend geldt het goedkope tarief ook, want ja, je laat de natte was niet twee dagen nat en wel in de machine zitten, al hoewel, dan stinkt-ie zeker, zou het dan ook nog helpen?? Ik heb 't maar niet geprobeerd.

Temet

Temet

11-11-2012 om 22:18 Topicstarter

Aha

Had dat gezegd, dan had ik je kunnen waarschuwen...

Geen nachttarief hier, gelukkig. Wel vervelend, je hebt weinig profijt van dat ding als je alleen maar in het weekend mag wassen en door de week niet.

(dubbel tarief schijnt trouwens per saldo bitter weinig verschil te maken, maar dat geheel terzijde).

Nou ja, ik hoop dat-ie bevalt als je m dan een keer wel kan gebruiken.

Overigens vind ik zelf de herrie wel meevallen, maar ik was dus overdag en dan maken de kinderen al herrie zat . Maar het is inderdaad of je per ongeluk een houten klomp meewast: kebonk kebonk!

Groeten,

Temet

Ojee

Ik heb hem nog niet ontvangen vanuit Duitsland, maar ik ben dus gewaarschuwd . Ik heb trouwens een bovenlader, zou dat uitmaken voor de herrie?

Chris

Temet

Temet

12-11-2012 om 12:19 Topicstarter

Chrish

Zo erg is het nou ook weer niet hoor Maar je hoort duidelijk gebonk, dat ding is van hard plastic en redelijk massief, en dat hoor je. Overdag heb ik daar totaal geen last van, wasmachine staat in een kast op de bovenverdieping, maar ik kan me voorstellen dat als-ie 's nachts draait het behoorlijk hinderlijk is.

Geen idee of het gebonk in een bovenlader minder hard klinkt.

Groeten,

Temet

Ach, voor een zweetgeurvrije was heb ik best een beetje gebonk over.

Chris

Grappig

Gistermiddag kreeg ik de wasbal binnen. Het viel me op dat er op de verpakking een stickertje zat van een andere website dan de site waar ik hem heb gekocht.

Ik heb even gekeken en het gaat om een bedrijf dat een winkel heeft op eBay en daar kost dat ding slechts 14,90 euro. Helaas verzenden ze alleen naar Duitsland

Temet, heeft -ie het inderdaad 160 wasbeurten volgehouden denk je?

Chris

Temet

Temet

14-11-2012 om 21:53 Topicstarter

Chris

Minstens. Ik weet het niet, dat stipje zou van rood naar wit verkleuren maar wordt maar niet wit, terwijl we nu wel merken dat-ie niet zo goed meer werkt als eerst. Hoewel er nog wel enige werking lijkt te zijn, echt stinkende shirts hebben we nog steeds niet (en die hadden we wel). Hoe dan ook,hij is zeer ruim over de 160 wasbeurten heen volgens mij.

irritant, dat dat ding in Duitsland zoveel goedkoper is. Schade, aber was machst du d'ran?

Groeten,

Temet

Proef op de som genomen

Nou, ik kan jullie melden dat het werkt! Ik ben vanmiddag in een voor zweetgeur gevoelige trui, die is gewassen met de bmb en die ik nu voor de tweede dag draag, op en neer gefietst naar de stad. Een bezigheid waar ik normaal gesproken wel van ga zweten en nu dus ook. Maar... het ruikt allemaal nog naar roosjes .

Ik heb ook Tihama's glansspoelmiddelmethode gebruikt, maar daar moet je elke keer opnieuw aan denken voordat je alles in de was mietert, en daar ben ik nu eenmaal slecht in. Ben dus overtuigd.

Chris

Bij de kruitvat is er nu ook zoiets te koop

is dat op hetzelfde principe dan, het is een bal die een geluid maakt alsof er kleine steentjes in zitten en hij is groen. Maar hoe die heet?
Iets met magic dat wel.

Gegoogeld

Die ecowasbal van Kruidvat is een wasbal die ervoor zorgt dat je 80% minder wasmiddel hoeft te gebruiken.

Dat is op zich niet verkeerd natuurlijk. Maar de Blue Magic Ball bevat zilverionen die de zweetbacteriën in je wasgoed te lijf gaan. Kleding waar je de zweetgeur op een gegeven moment niet meer uit krijgt, wordt met de BMB weer schoon (d.w.z. de zweetgeur blijft weg).

Chris

Maaike

Maaike

23-11-2012 om 10:49

Samen te gebruiken?

Waarschijnlijk een domme vraag, maar weet iemand of de BMB en de wasbal samen te gebruiken zijn?

Ik heb de wasbal namelijk al en ben daar tevreden mee, maar ook daarmee krijg je de zweetlucht niet weg.

Of kan je met de BMB ook minder wasmiddel gebruiken?

Terwijl ik dit typ denk ik: ik kan het ook afwisselen, soms de BMB en standaard de wasbal. Of gebruiken jullie de BMB bij elke was?

Geen idee

Het zou natuurlijk kunnen dat de bestanddelen van die ecowasbal de zilverionen in de Blue Magic Ball teniet doen, maar weten doe ik het niet.

Volgens de fabrikant zitten in die ecowasbal keramische korrels die voor een soort oxi action-effect zorgen. Dat klinkt op zich niet als schadelijk voor de werking van de BMB.

Ik gebruik de BMB zelf bij elke bonte en zwarte was, want daarin is hier het zweetgeurprobleem het grootst.

Chris

Oke het is dus iets anders

dan laat ik m liggen.

Nog te koop?

Hoi

heb ik eindelijk besloten m te kopen, is hij overal uit de handel ;(
Hebben jullie m onlangs nog gekocht?

Jeanhil, ik heb 'm dus van de Duitse site van Lennest:

http://www.erlebnisladen.de/cgi-bin/topshop/iboshop.cgi?showd1270,,9903791

Twee weken geleden ofzo gekocht.

Chris

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.