Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
13-06-2010 om 21:53
Hoi,
Laatste maanden nogal wat afgevallen. Maar nu speelt het volgende probleem weer op,ik kan geen broeken vinden die passen. Het probleem is dat ik nogal brede heupen heb, maar vooral dikke bovenbenen en zadeltassen. Mijn taille daarenteen is minder dik.Ik kan geen broek vinden voor dit model. Als een broek al in de taille voor een beetje aansluit, is er nog achter een grote ruimte over. Dit zit niet fijn en broeken zakken ook af. Wie heeft tips voor broeken die dus wel een dergelijk model hebben, of eind in de richting komen? Rond de heupen, vooral door de zadeltassen aan de zijkant, heb ik denk ik wel maat 44/46 (ligt aan het model), terwijl mijn taille 40/42 is.
Een heupbroek, waar het tailleprobleem misschien niet zou spelen, is niet echt een goed plan. Dat staat niet mooi bij mijn maat. En ook broeken die niet helemaal tot in de taille komen, geven al het bovengenoemde probleem. Een legging/tregging kan wel, maar daar wil ik zeker niet altijd in lopen (er moet bij mij wel iets wijds overheen, en dan lijkt het al gauw zo zwanger...).
Eigenlijk zoek ik dus gewoon broeken die rekening houden met extra ruimte rond de heupen, cq die rekening houden met een toelopende taille.
De oplossing die ik nu wel eens gebruik is met een veiligheidsspeld de broeken "innemen"achter. Maar dan krijg je zo'n vreemde plooi, en ik wil ook wel eens een wat strakker shirtje erover, wat dan niet kan.... Ook naai ik sommige broeken wel af, maar dat gaat dan toch vaak ten nadele van het model.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Groetjes
Madlief.
10-07-2010 om 00:17
Eindelijk reactie...
Hoi, ten eerste allemaal erg bedankt voor het meedenken en de tips.
Genoemde merken kon ik of niet vinden of het model paste toch niet.
Ik ben dus rigoureus zelf alle broeken gaan afnaaien. Dan zit het maar niet zo mooi...Soms ook best wel, ligt een beetje aan hoe de naad al was achterin. Groot stuk achter schuin afnaaien, soms aan de zijkant nog wat, bij sommige broeken een coupenaadje voorin erbij.
Het gaat best, zo kan ik nog wel even door.
Bij Miss etam trouwens een spijkerbroek gevonden die redelijk goed zit. Het is niet het allerleukste model, maar toch een spijkerbroek die een beetje normaal is.
groetjes
Madlief