Huis, Tuin en Keuken

pind@
29-12-2008 om 16:54
Waar vind ik bouwpakketjes van een vogelhuisje?
Mijn jongste dochter heeft haar feestje volgende week zaterdag (10 januari) en ik wil graag vogelhuisjes in elkaar zetten en verven. Nu weet ik dat er bouwpakketen te krijgen zijn maar waar???
Via google kom ik niet veel verder helaas.
Groetjes, Isabel

Lodie
29-12-2008 om 16:57
Pinda
Wij hebben van die pakketjes bij Toys 'r us gekocht. Ik weet alleen niet of dat is wat je zoekt, in een pakket zit een in-elkaar-zet-vogelhuisje dat je kunt verven, en een in-elkaar-zet-vogel waarin je een fles met zaadjes erin op z'n kop kunt zetten. Een pakket kost daar 9 euro.
Groetjes, Lodie

Saartje
29-12-2008 om 18:01
Bauw multimate
Hoi pinda
Bij de multimate kun je vogelhuisjes van bauw kopen. Misshien eerst even bellen.
groet
Saar

Rafelkap
29-12-2008 om 19:28
bij vivare http://www.vivara.nl/main_category/id=10/voor_de_kinderen.html Daar hebben wij er 1 van.

pind@
30-12-2008 om 07:44
Oké bedankt tot dusver (en saartje)
Ik heb die van Bauw gezien op internet en die zijn wel heel leuk. Heb je ook enig idee wat deze kosten??
En als die te duur zijn dan maar eens verder kijken. Top1Toys is hier vlakbij. ToyRus helaas niet.

Saartje
30-12-2008 om 11:37
Geen idee
Hoi pinda
Ik vond het ook alleen via internet en kan geen prijs vinden. Maar als je een multimate in de buurt hebt kan je het beste even bellen.
Op Vogelbescherming staan ook hoe je zelf kastjes kunt maken.
groet
Saar

Silone
30-12-2008 om 12:17
Nestkastje?
Die heb ik voor sint gekocht bij welkoop (= boerenbond volgens mij), maar vrij prijzig rond een tientje. Je kunt ook zelf een voederappeldingetje figuurzagen. Dat is leuk en niet moeilijk werk en ziet er geweldig uit. Een voederhuisje moet je maar eens op googelen. Zelf vind ik de omgekeerde melkfles heel leuk (en ook weer makkelijk te maken). Leuk idee trouwens voor een feestje!
(Hier mega veel soorten vogels in de tuin. Het leukst zijn de staartmezen die af en toe in groepen van 10 of meer langs komen snaaien)

Silone
30-12-2008 om 14:35
O ja
Nog vergeten, ook leuk:
Neem een dik touw en bloempotjes van klei. Verf de bloempotjes, trek het touw door het gat in de onderkant en maak aan de binnenkant van het potje een vetbol vast aan het touw. Hang het aan het touw op (met bloempotje dus op de kop, soort bel dus).

Lodie
30-12-2008 om 18:09
Silone!
Dat heb ik inderdaad ook eens gedaan met een verjaardagsfeestje! Zag er hartstikke leuk uit, en het kost stukken minder .

pind@
30-12-2008 om 20:10
En nu wel goed
Bij de Multimate bij ons in de buurt waren geen vogelhuisjes bouwpakketen te krijgen. Dus ben ik met jongste dochter naar Intratuin gegaan. De goedkoopste nestkastjes waren daar 7,49 Euro. Toch maar meegenomen.
Maar op internet had ik bij Lobbes ook nog iets gezien: kleur je eigen vogelhuis (http://www.lobbes.nl/products/detail/1099677). Hier zit dus al verf en penselen bij. Dus heb ik deze besteld. Mochten ze nu binnenkomen na het feestje dan heb ik die van intratuin nog. Komen ze wel binnen dan zal ik die van Intratuin terug brengen.
We gaan ze dus niet zelf in elkaar zetten, maar misschien is dat ook niet zo handig met 3 5-jarigen en 3 6-jarigen (waaronder mijn jongste).
Oh ja, Silone, dat van jou is ook een goed idee. Misschien iets voor een volgende keer.
Groetjes, Isabel (die eigenlijk een gruwelijke hekel heeft aan kinderfeestjes organiseren......)

Marrit_
02-01-2009 om 12:12
Ha isabel!
Wat gaan die kinders snel hè?! Lacheh hoor, ik was hier aan het rondstruinen voor een feestjes-idee, en zie hier!
Hoe is het bj jullie? Long time.....
Hier alles prima, kids zijn alweer zo groot... :-S
Voeder-iets maken lijkt mij leuk. Kan iemand mij nog goede ideen aan de hand doen? Ik lees van een omgekeerde melkfles?
Groetjes!

pind@
02-01-2009 om 12:20
Marrit!!.
Wat leuk je hier weer te zien!!
Alles goed hier! Birgit heeft afgelopen jaar Pfeiffer gehad maar verder geen gekke dingen. En bij jullie?
Zeg heb geen hyves ofzo? Als je mijn mailadres nog hebt stuur je me dan een keertje een fotootje van je mannen?
Leuk!!

pind@
08-01-2009 om 08:31
Ze zijn binnen
De vogelhuisjes (nestkastjes) van Lobbes zijn binnen. En ze zijn leuk!! Voor de jongens heb ik afplaktape gehaald, want ik kan me voorstellen dat een bloemetje sjabloneren op een vogelhuis niet echt stoer is. Kunnen ze met afplaktape mooi strepen enz maken.
Ze zijn wel klein, maar ach, het zijn 4 5-jarigen en 2 6-jarigen (en mijn oudste van 8-en-half wil ook nog graag meedoen . Het wordt vast leuk!
Nu morgen eerst haar verjaardag zelf vieren en dan zaterdag het kinderfeestje!

sonj@
08-01-2009 om 21:02
Veel plezier
Ik las een tijdje terug je beginposting en dacht gelijk "leuk, dat zal ik onthouden als mijn dochter haar kinderfeestje weer gaat geven (pas in mei weer)
Nou vroeg ik me af hoe groot zijn ze ongeveer de huisjes en zijn ze van hout? Ik kon het op de website van Lobbes niet goed vinden (of ik keek niet goed)
Veel plezier gewenst!
groetjes, Sonja

pind@
09-01-2009 om 09:13
Sonj@!
De huisjes zijn inderdaad van onbehandeld hout. Je krijgt er 5 (kleine) potjes verf bij, twee penselen en een sjabloon.
Ze zijn niet zo heel erg groot. Maar ze staan nu bovenop een kast en ik kan er niet zo makkelijk bij.
Ik zal morgen tijdens het feestje even een foto maken en deze op een openbare plek neerzetten. Kun je ze dan even zien!!

sonj@
10-01-2009 om 15:06
Pind@!
Leuk! Ik ben benieuwd. Je zal nu wel midden in het feestgedruis zitten, dus veel plezier !

pind@
13-01-2009 om 16:30
Het heeft even geduurd, maar ik heb foto's online
Kijk hier maar eens:
http://www.mijnalbum.nl/Album=4H6I3IRU
Groetjes, Isabel

pind@
15-01-2009 om 08:10
Grappig
De foto's zijn allemaal minstens 40 keer bekeken en er heeft nog niemand gereageerd .
Hoeft ook niet, maar het is wel grappig.

pind@
15-01-2009 om 14:14
Uhm
Ik heb de verf gebruikt die erbij geleverd was . Kweet niet of dat ook goed blijft in weer en wind.
Maar gelukkig was het vorige week, want de jarige van toen is nu ziek ;-(.

sonj@
15-01-2009 om 21:49
Hey pinda
Ik had al wel gekeken, maar inderdaad nog niet gereageerd. Ik ben vaak niet ingelogd als ik op het forum rondneus en ben dan af en toe te "lui" om in te loggen .
Ik vind het er erg leuk uitzien en ga het zeker onthouden!
Beterschap met je zieke
groetjes, Sonja

pind@
16-01-2009 om 10:01
Dank voor de complimenten
Het was leuk. Het feestje was lang genoeg en de kinderen vonden het allemaal leuk (heb ik nog even gevraagd op school afgelopen week).
Zieke is helaas nog niet beter ;-(.

Pinkelot
17-01-2009 om 13:14
Nog een kijker :o)
Had ook even gekeken, zat vast bij die 40, een heel erg leuk idee. Ga ik zeker onthouden. Zag er ook erg leuk uit wat ze gemaakt hadden. Hoe vonden de kinderen het zelf?
Groetjes en beterschap, Pinkelot