Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tango

Tango

14-07-2009 om 21:23

Waar vind ik imitatie birckenstocks?

Tangodochter wil heel graag van die Birkenstock-slippers. Nu heb ik al een paar dure LelliKelly's gekocht van het voorjaar, die ze naar mijn zin veel te weinig aanheeft (ze loopt voornamelijk op teenslippers) dus heb geen zin om weer een kapitaal uit te geven. Neppers vindt ze op zich geen probleem en zijn ook vaak nauwelijks van de echte te onderscheiden. Maar de vraag is: waar vind ik deze? Heeft iemand ze gekocht en hoe bevallen ze?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hmm.

je hebt dure lelli-dingesen gekocht die ze nooit draagt, 'want ze loopt altijd op teenslippers'.

Nou, dan zou ik gewoon investeren in goede (birckenstock)slippers. Dat is het geld vast wel waard. Koop je voor de helft vh geld neppers die over een maand uit elkaar vallen. (ik heb overigens bij de intersport wel een goedkopere birckenstock variant gezien, van birckenstock zelf, dus vast wel ok qua kwaliteit)
Ingrid

5 euro action

Hier hebben we een zeer eigenwijze 11-jarige die ook nog eens een 'moeilijke' voet heeft. Die heeft dit jaar alleen maar slippers. Ze vindt geen enkele zomerschoen mooi...en als ze ze al 'zo, zo' (kan ermee door...) dan pássen ze ook nog eens niet. Hopeloos. Wij zijn alle schoenwinkels afgegaan en uiteindelijk kwamen we thuis met eprit-slippers die dan weer wel met een bandje aan de hak dicht kunnen....Een paar weken erna kwam ze zelf met het verhaal dat ze bij de action nep-birckenstock-slippers hebben voor 5 euro en dat ze die zo mooi vindt. Dus wij naar de action. En een grote bak met allemaal neppers inderdaad voor 5 euro. Ik was afgelopen week nog bij de action en hier liggen er nog behoorlijk wat. Misschien niet meer alle kleuren in alle maten, maar ik denk wel zo ongeveer alle maten. Ze waren er in zilver, zwart en glanzend roze, wit. Dus nu loopt ze de hele zomer al op óf d'r gymschoenen (dichte dus, wel goede) óf op 1 van de 2 paren slippers. Dochter loopt er veel op (is maatstaf voor ze zitten/lopen goed) en ze zijn nog even goed als toen we ze kochten.Ze heeft ze zelfs veel meer aan als die esprit-slippers. Gelukkig hebben we vorige week op een restantenmarkt/rommelmarkt alsnog een paar ballerina's kunnen kopen die passen want wat moet je aan als je een feestje hebt anders? (hebben we binnenkort...)Maar dat zijn 'flutschoenen' meer voor erbij zeg maar. Ik heb het opgegeven...ik koop geen schoenen/kleding meer mist mevrouw er helemaal mee eens is en ik dus zeker weet dat ze het aandoet.Ik vindt het anders zo vreselijk zonde van het geld.
Dus op naar de action en kijk of dochters maten er nog bij zijn. Koop desnoods 2 paar. En nooit meer iets kopen waar je dochter niet weg van is. Ik denk dat die net zo eigenwijs is als de mijne.
groeten albana

Yta Chalne

Yta Chalne

15-07-2009 om 08:26

Veel verschil

Hier een puberella met echte (50 euro ofzo) en een met fake (van een tientje), en ik vind de echte het verschil in prijs echt waard. Dát zit lekker. Of, zoals oudste zei, nu die idiote dingen toch in de mode zijn wil ik er lekker op lopen ook...
De nep loopt geloof ik ook best (plastic teenslippers lopen ook best aardig), maar de echte lopen alsof je goede wandelschoenen hebt, maar dan luchtig.
Ik vind ze trouwens heel lelijk, hip of niet. Ik ben te oud om ze leuk te gaan vinden omdat ze hip zijn, dus ik hoef ze niet

slippertje

slippertje

15-07-2009 om 12:34

Toch de echte

Ik loop nu voor het 4e seizoen op mijn zilverkleurige Birckenstocks, toen superhip, nu eigenlijk saai want iedereen heeft ze nu. Ik heb ook nog een ander model. Maar ze lopen zo heerlijk en zijn onverwoestbaar, daar kan geen nepslipper tegenop. Ik voel meteen verschil: het dingetje tussen de tenen zit niet lekker (bij Birckenstock wel), het voetbed past niet (bij B. wel) en de zool slijt snel (bij B. vrijwel niet). Ik zou kortom toch gaan voor een paar echte. Ik zie ze regelmatig in de aanbieding liggen.

Agnet

Agnet

15-07-2009 om 13:59

Echte

Ik wilde ook niet aan de birckenstocks, ik liep altijd op mijn crocs teenslippers. Tot ik steeds meer pijn bovenin mijn rug kreeg en iemand mij zei dat dat wel eens van de crocs zou kunnen komen. Ik moest dus iets anders, wel een teenslipper, maar dan een goede (en ook graag een leuke). Ik heb de neppers gepast en dat zat echt niet lekker, het ding tussen mijn tegen deed pijn en er zaten harde randjes aan. Toen ik de echte aanhad voelde ik gelijk verschil, voet werd goed ondersteund. Eerlijk is eerlijk, ik heb de eerste dagen een vreselijke pijn in mijn voeten gehad, door de crocs waren mijn voeten gewend aan niks en nu werden ze in een "houding" geduwd, maar...... mijn rugpijn is weg.

Enne, er zijn echt leuke hoor: http://www.planetshoes.com/mmplanet/Images/2682/2682_745_detail.jpg.

Miss M®

Miss M®

15-07-2009 om 20:40

Kijk eens op...

... www.sandalenshop.nl. De grootste keus aan Birckenstocks!
Succes ermee!
Groet, Miss M.

Tango

Tango

15-07-2009 om 21:09

Albana

Jammer dat we hier geen action hebben, ik weet niet of ik nog tijd heb voor we op vakantie staan om de dichtsbijzijnde te bezoeken. Maar bedankt voor de tip.
Overigens die LelliKelly's wilde ze een paar maanden geleden echt heeeeel graag hebben. Ik heb er zelfs een uur voor moeten wachten in de plaatselijke schoenenwinkel op zaterdagochtend, zo druk was het er. Ze heeft ze in het begin een paar keer aangehad, maar w.s. niet de verwachte reacties opgekregen. Ze beweert dat ze erom uitgelachen wordt en tja, dan trek je ze dus niet meer aan. Inderdaad een eigenwijs kind, ja.
Ik neem ze dus gewoon mee op vakantie en als we ergens naartoe gaan en we moeten veel lopen trekt ze ze gewoon aan, want slippers gaat dan niet.

Eigenwijs en immuun

Onze jongste (de meeste eigenwijze qua kleding/schoenen) weet precies wat ze wél en niet aan wil. Maar ze is ook immuun voor wat 'anderen' ervan vinden. Ongeacht wie. Of het de verkoper in de winkel is of d'r grote zus (die normaal toch wel veel invloed heeft op haar) of d'r klasgenoten of andere kinderen. Zij heeft d'r eigen smaak en dát vindt ze leuk en anders niet. En als anderen het niet leuk vinden dat interesseert haar niks. Begin van het jaar wilde ze per se zo'n drollevangerbroek die je nu wel meer ziet. Ze vondt ze geweldig. En hoewel ze een broek nodig had, had ik een toch iets gewonere in gedachten, maar afijn hij stond haar ook best 'grappig' en een gewone spijkerboek konden we toch niet vinden (te mager, dat is lastig kopen) dus ze kreeg de drollenvanger. Zus lachte haar uit, buurmeisje (en beste vriendin) vielen de ogen uit d'r hoofd (ga je dát aan doen?) en papa moest 6 keer kijken voordat ie snapte dat het een broek was. Maar ze doet 'm gewoon aan hoor. Zij vindt 'm mooi, dus klaar. En zij moet hem aan toch? Ze kan ook bijkans 'verliefd' worden op kleding of schoenen. Dan ziet ze iets, is er hélemaal wég van en moét ze hebben. Dat gaat natuurlijk niet altijd (ben daar gek zeg) maar ik moet in ieder geval altijd even mee om te kijken. Afgelopen winter had ze schoenen gezien waar ze helemaal weg van was. Maar ze had net nieuwe schoenen en ze waren belachelijk duur (120 euro!) zeker voor 'erbij'. Dan vergeet ze dat ook niet, hoewel ze de teleurstelling wel slikt. Nu in de opruiming hebben we ze alsnog gekocht, voor a.s. herfst. En dat voor maar 39 euro. Ze heeft ze thuis al aan...en zit dan helemaal verliefd ernaar te kijken. En de kleur doet je pijn aan de ogen (knalpaars, lak en glanzend met nog knalroze erop), maar goed ze passen goed en zitten goed en dat is ook al bijzonder met haar smalle voeten. Wederom keurt iedereen ze af of zegt met een beetje vertrokken gezicht dat ze wel 'aardig' zijn.....Maar dat maakt haar niet uit.
Soms denk ik dat ze maar mode-ontwerpster of schoenontwerpster moet worden. Dat past goed bij haar, een beetje onconventionele modellen/kleuren/mode maken. Maar zelf wil ze circusartieste worden, hahahaha. De kleding (appart) heeft ze er al voor in ieder geval.
groeten albana

Hillary

Hillary

16-07-2009 om 11:22

Echte

Ik heb van de week voor dochter de echte gekocht om de reden die jij ook noemt. Ze loopt altijd op haar teenslippers, weer of geen weer. Ze houdt niet van schoenen en sokken. Ook 's winters trekt ze snel haar laarzen aan zonder sokken. Als ze eens schoenen en sokken aan heeft gaat dat gepaard met gezucht, gesteun en gemopper dus ik werd steeds makkelijker en liet haar maar haar teenslippers aantrekken. Vorig jaar ook in het nieuws geweest dat dat heel slecht is en je ziet het aan die rubber flutdingen ook wel. Is niets meer van over. Ik vind die Birkenstocks afschuwelijk en daarom mocht ze ze van mij heel lang niet. Maar ik heb besloten dat het dan toch een betere optie is dan rubber teenslippers en heb ze toch maar gekocht. Zelf heb ik teenslippers van Uggs, ook niet het toppunt van elegantie, maar wel leuker om te zien dan die Birkenstocks. Heb nog even gegoogled over dat onderzoek van de teenslippers en hier staat er iets over: http://shoppen.blog.nl/nieuws/2008/07/17/teenslippers-slecht-voor-je-voeten

marie

marie

16-07-2009 om 19:14

Nog meer

Hallo
Hier vind je nog meer:
http://www.gezondheidsslipper.nl
Ik heb ook nog een vraagje. Ik heb een holle voet en daarvoor heb ik steunzolen. Dat betekent dus dat ik snel zere voeten krijg als ik op gewone slippers loop. Doe ik dus ook alleen maar naar het zwembad of onder de douche in het toiletgebouw op de camping.
Zou ik op birckenstocks wel kunnen lopen zonder last van mijn voeten te krijgen? Ze zijn ten slotte niet goedkoop.
Groetjes

Tango

Tango

17-07-2009 om 22:14

Albana

Heerlijk hè die eigenwijze dochters. De mijne liep vandaag ook rond in een outfit waarvan ik dacht mmm daar zou ik niet in gaan lopen. Een gebloemd rokje met daarboven weer een heel ander gebloemd shirtje. Ach, het is vakantie denken we dan maar.
Morgen gaan we maar eens shoppen voor de slippers. Jullie horen daarna nog wel wat het is geworden.

Tango

Tango

18-07-2009 om 15:59

Wat het geworden is

Vandaag wezen shoppen met Tangodochter. Van een moeder van een vriendinnetje de tip gekregen van een schoenenwinkeltje waar ze neppers verkopen. Eerst wilde Tangodochter de echte wel even passen, vond ze heerlijk zitten. Toen in het kleine schoenewinkeltje met alleen maar nep-birckenstocks (ben vergeten hoe het heette) 2 paar gekocht voor 15 euro. 1 paar kostte 10 euro, dus zelf heb ik ook een paar genomen. Volgens Tangodochter zaten ze bijna net zo lekker. Ik zelf moet alleen nog vreselijk wennen aan het ding tussen de tenen, heb zo'n 25 jaar geen teenslippers meer aangehad. Volgens draadje hierboven went dat snel, dus daar hoop ik dan maar op.
Tangodochter is helemaal gelukkig met haar slippers. Ze heeft lichtblauwe gekozen en blauw is haar lievelingskleur dus helemaal geweldig. Zelf heb ik witte.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.