Huis, Tuin en Keuken

Jacoline29
11-12-2008 om 11:38
Waar was dat ook weer (telnr laten blokken,zodat je niet door verkopers gebeld kan worden)
Waar kan ik door geven dat ik niet gebeld wil worden door mensen met verkoop praatjes,goedkopere energie bij ons,kom bij ons,goedkopere dit daar,acties van kaarten ed.koop alsjeblieft bij ons?
Ik heb een hekel aan dat soort mensen,wimpel ze ook steeds af,meld dat ik niet meer gebeld wil worden en toch doen ze het wel.
Ik weet dat je dat ergens kon aangeven,maar waar?
Heb het lange tijd terug eens gedaan,maar blijkbaar is die lijst weggegaan /verouderd,want ik wordt steeds weer lastig gevallen door dit soort telefoontjes.
Wie kan me helpen aan dat adres waar ik moet zijn om geblocked te worden?
Ik heb nummer weergave,maar helaas ook familie en werk ed,komen bij mij op private/onbekend te staan,omdat ze een geheim nummer hebben,dus dan moet ik wel opnemen,anders had ik het gewoon genegeerd.
Jacoline

Kaaskopje
11-12-2008 om 14:55
Nee, 5 jaar
In principe blijft het 5 jaar geldig, maar iedere keer als je gegevens achterlaat op internet moet je je opnieuw aanmelden. En na aanmelding kan het tot 2 maanden duren voor je het effect merkt.
Als het goed is heeft zo'n callcenterbeller bij de actie waarvoor hij belt een knopje waarmee aangegeven kan worden dat je voor dat speciale bedrijf, product, organisatie, enz. geen interesse hebt en er dus niet door gebeld wilt worden. Geef dat dus eerlijk aan en maak je er niet vanaf met 'andere keer beter', 'moet overleggen', of dat soort opmerkingen. Laat wel duidelijk zijn dat je dan alleen voor dat ene bedrijf, enz. uit het bestand gaat en dus nog wel gebeld kan worden door anderen. Overkoepelend is Infofilter dus echt wat helpt.

Kaaskopje
11-12-2008 om 16:19
Okee
Zo blijf ik me bijschaven
Maar wat betreft de termijn waarin het actief wordt: iedere 2 maanden wordt het bestand van Infofilter ververst en aansluitend verversen aangesloten bedrijven hun bestanden ook, dus in de praktijk komt het er opneer dat als jij 2 januari je gegevens aan infofilter doorgeeft en infofilter haalt 1 maart de gegevens binnen dan merk je dus na 1 maart dat je niet meer gebeld wordt.

Tinus_p
12-12-2008 om 10:21
Nog simpeler
Ik winmpel al niet meer af, ik geef gewoon geen antwoord. Afhankelijk van mijn stemming;
-Hang ik op
-Leg ik de hoorn weg zonder op te hangen
-Leg ik de hoorn naast de geluidsbox en draai het volume flink omhoog

Kim Groothof
12-12-2008 om 12:00
Gebruiken we niet
Leuke tip uit Denemarken, iemand heeft daar een website gemaakt genaamd 'vibrugerikke.dk' oftewel, 'we gebruiken niet..' De gedachte erachter is: bij al die onwelkome telefoontjes geef je als antwoord: 'dat gebruiken we niet'. Je wordt dus gebeld over telefonie en zegt heel onnozel 'dat gebruiken we niet'. Op die website kun je ervaringen lezen, erg grappig.. misschien ook een idee?

Kaaskopje
13-12-2008 om 00:48
Tinus
-Leg ik de hoorn weg zonder op te hangen
Daar heb je zo'n medewerker niet mee, het rekt de gesrpekstijden lekker op.
-Leg ik de hoorn naast de geluidsbox en draai het volume flink omhoog
Dit vind ik toch wel een naar trucje. Het zijn wel echte mensen die dat werk doen en die wil je toch geen gehoorbeschadiging bezorgen? Dit soort acties worden als flauw afgedaan en hop... naar de volgende.
Bovenstaande niet ter verdediging, maar echt om te laten zien dat dat allemaal niets uithaalt.'
Ophangen is nog wel de meest duidelijke handeling, maar toch even reageren en melden dat je uit het bestand wilt worden gehaald is effectiever.

Kaaskopje
13-12-2008 om 01:15
Dat gebruiken we niet
In een deel van Nederland hebben ze ook al zo'n oplossing: "daar hebben we geen belang bij."
Nogmaals, niet ter verdediging of wat dan ook van dat werk, maar ik moet iedereen die callcenters te slim af denkt te zijn met grapjes en plagerijtjes echt teleurstellen. Daarmee raak je ze niet kwijt.
Twee dingen: wees op een correcte manier duidelijk en doe het verzoek jouw nummer uit het bestand te verwijderen en nog maar een keer... infofilter.

amk
13-12-2008 om 09:50
Sini
als je kinderen toevallig het nummer op een willekeurige website achterlaten wordt de melding bij infofileter ongedaan gemaakt. En dan mag je gewoon weer gebeld worden.
Angela

Kaaskopje
13-12-2008 om 22:21
Harmke
Je hebt helemaal gelijk. En ik weet ook dat het uit Groningen komt. Voor ons hier in het noordwesten komt de zin wat vreemd over. Omgekeed zal dat ook wel eens gebeuren.

Tinus_p
14-12-2008 om 20:14
Ongevraagd vervelend
Pelle:
"Ik ben het wel een beetje eens met Kaaskopje: hang gewoon op en doe niet vervelend en meld je aan bij infofilter."
Ik word ongevraagd gebeld. Dat vind ik vervelend. IK heb er niet om gevraagd, dus ik wil ook geen moeite hoeven doen om er vanaf te komen.

Genista
15-12-2008 om 10:17
Dàt zou nou eens opt-in moeten worden
Laten ze dat bellen nou eens opt-in maken. Dus je wordt niet gebeld tenzij je ergens expliciet hebt aangegeven dat je dat wel wilt (en dat is *niet* hetzelfde als ergens je telefoonnummer achterlaten omdat dat een verplicht invulveldje is...). Kan ik mijn geheime nummer weer gewoon normaal opzoekbaar maken, hoeft Tinus zijn volume niet meer op te draaien, hoeft mijn vriendin niet meer de telefoon aan haar peuter te geven, hoeft een vriend niet meer allerlei nare vragen terug te gaan stellen, hoeven wij ons met z'n allen niet meer in allerlei bochten te wringen om *niet* gebeld te worden.

Temet
15-12-2008 om 10:45
Het verplichte invulveldje
kom ik weer met mijn tipje over het verplichte invulveldje 'telefoonnummer' - als ik reden heb om aan te nemen dat men daarmee weinig goeds in de zin heeft, dan geef ik een bestaand nummer op van een instelling. Bij voorkeur een faxnummer (dat zal ze leren )
Liever dat, dan zomaar een nummer te verzinnen want dan loop je het risico dat je een goedwillende medeburger met de overlast opzadelt. Maar de fax van de afdeling Juridische Zaken van het sociale dienst (mijn favoriet) kan wel een stootje hebben, denk ik altijd maar.
Groeten,
Temet

H@rtje
23-12-2008 om 20:15
Via internet...
Op infofilter.nl kan je je nummer laten blokkeren, ook per rubriek/onderwerp.
Succes ermee!