Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

mopperkont

mopperkont

26-11-2008 om 12:21

Waarde kado 40 jarig huwelijk ouders

Mijn schoonouders zijn binnenkort 40 jaar getrouwd. Wat voor een kado geef je dan? Wij denken aan een reisje, en dat doen we dan samen met mijn schoonzusje. Maar wat voor een bedrag? Wat is normaal qua bedrag? Wat hebben jullie gegeven of zouden jullie geven?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wat wij gaven is toch niet relevant?

Het hangt van zoveel dingen af: hoe is de relatie, hoeveel heb je, hoeveel heb je er voor over...

mopperkont

mopperkont

26-11-2008 om 13:39

Wel een beetje

De relatie is heel goed, maar echt veel geld hebben we op het moment niet, maar we willen ze toch ook een goed kado geven. Oom en tante hadden een dure reis van hun kinderen(ong. even "rijk" als wij) gekregen, en we willen niet dat hun kado heel veel minder is dan dat wat anderen krijgen. Maar we weten dus alleen maar dat van die oom en tante, dus vroeg ik me af wat nu eigenlijk normaal is.

Saartje

Saartje

26-11-2008 om 13:50

Goed gekozen belangrijker dan bedrag

Hoi mopperkont

Ik kijk vooral naar waar ik mensen mee blij kan maken. Veel geld geef ik alleen uit als ik denk dat die personen het nodig hebben of echt verdienen. Kunnen je ouders niet op vakantie als je geen reis van jullie krijgen of willen ze een ver familielid opzoeken?
Misschien een weekendje weg met de hele familie?
Het gaat om waar je ouders blij van worden. Misschien wel een mooie dvd met oude foto's. Ik vind de aandacht die je schenkt aan de jubilarissen belangrijker dan het bedrag. Mijn ouders zijn volgend jaar 40 jaar getrouwd maar ze krijgen zeker geen reis vanm ons cadeau.

groet

Saar

mopperkont

mopperkont

26-11-2008 om 15:09

Weekend weg

Zij geven als feest al een weekend weg met de familie, 2 nachten in een hotel met een etentje in een goed restaurant erbij. Ze hebben zelf een goed pensioen en gaan vaak en ver op vakantie, 2,3 keer per jaar, dat is hun grote passie.

Nieuwe koffers?

wij hebben mijn stievader bij z'n pensionering een goede (best dure)kofferset kado gedaan....
mijn vader met z'n 70ste verjaardag (hij trakteerde ook op weekendje weg) een serie van 3 foto's met de hele familie op doek.
is dat wat?
groeten albana

ik weet niet hoeveel kleinkinderen er zijn, maar wij hadden bij het feest van mijn ouders foto's gemaakt en een bon waarop stond dat ze een foto-album van ons zouden krijgen, als kado.

Nadat de foto´s waren afgedrukt zijn we met broer en zussen én alle kleinkinderen een middag bij elkaar gekomen en hebben allemaal bladzijden met foto´s en versieringen gemaakt.

Ik had wat leuk scrapbookspul van de Zeeman, leuke kleurige vouwblaadjes, (zilver!) viltstiften etc..

Het is een hartstikke leuk foto-album geworden, iedereen heeft zo een paar bladzijden in geknutseld en we hadden ook nog eens een leuke, gezellige middag!

Yvonne

Yvonne

26-11-2008 om 16:09

Theater

Als ze zelf al 2-3 keer per jaar een verre reis maken geef ze dan:
-een avondje theater, ga met z'n allen naar zo'n grote productie als bv Tarzan eventueel met diner vooral.
-Een theater abonnement voor volgend seizoen als ze daarvan houden. -
-Gewoon een leuk dagje uit met kinderen en kleinkinderen, naar de dierentuin, leuk museum noem maar op.

reina

reina

26-11-2008 om 17:52

Normaal?

Ik denk niet dat er iets 'normaal' is, ik denk niet dat mijn ouders blij zouden zijn met een duur kado als ze weet dat hun kinderen dat eigenlijk niet goed kunen betalen. Je moet iets zoeken wat bij je ouders past, dat is veel belangrijker dan de waarde van iets.

mopperkont

mopperkont

26-11-2008 om 22:27

We willen graag wat geven hoor,

en we zijn ook niet arm, ik denk gewoon gemiddeld. Zij zijn ook niet erg rijk, maar hebben net wat meer te besteden.
Ik wil gewoon een goed kado geven, net zoals je je kinderen niet heel erg veel minder wilt laten krijgen als andere kinderen. Nouja, ik ga er nog eens over denken.

Tango

Tango

27-11-2008 om 09:57

Wat wij hebben gedaan

Mijn ouders waren toevallig afgelopen zaterdag 40 jaar getrouwd. Ze gaven een feestje voor familie en vrienden. Ze hadden zelf gevraagd aan iedereen om geld te geven voor een goed doel. Wij hebben hieraan meegedaan, maar daarnaast ook voor hen allebei een kaartje voor een klassiek concert gekocht rond de kerst. Hier houden ze veel van. Ze waren er dan ook heel blij mee.

Hee tango!

de mijne ook!
Wij hebben een tomtom gegeven, met de stemmen van kinderen en kleinkinderen.

MaximeM

MaximeM

27-11-2008 om 11:33

Ouders trakteerden

Hoi,

Hier trakteerden onze ouders juist op het weekendje weg, wij hebben alleen voor de zaterdag een verrassingsdiner gezorgd en ze natuurlijk een beetje voor joker laten zitten met (voor mijn vader een hoge hoed en mijn moeder een soort trouwdiadeem) op en een button met hun trouwfoto van toen. (het mocht na 10 minuten weer af hoor En de hotelkamer versierd, slingers opgehangen en kaarsjes neergezet net voordat ze binnenkwamen. Al met al was het een heel gezellig weekend en ik heb van de foto's die toen gemaakt zijn een mooi fotoboek voor ze gemaakt.

Maxime

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.