Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Waarom blijft men A-merken kopen?

Ysenda schreef op 30-08-2025 om 18:36:

[..]

Ja, een norm graag zodat ik en anderen naar de astma medicatie hoeven te grijpen van de geurterreur.

Bedoel je niet dat je niet naar de astmamedicatie hoeft te grijpen door de geurterreur?

Haaknaald schreef op 30-08-2025 om 18:13:

[..]

[..]

[..]

Ooit in het onderwijs gewerkt? En klas vol met pubers die een beetje nat geregend zijn en dan allemaal hun eigen geurtjes los gaan laten als de boel begint op te drogen.

Overvloedig gespoten deodorant maar ook geurtjes van wasmiddel en wasverzachter komen dan weer vrij. Dat alles vermengd met puberzweet is dan echt adembenemend. Althans dat is mijn persoonlijke mening.

Ik werk nog steeds in het onderwijs. Met pubers. En ja, op een regenachtige dag wil dat nog weleens leiden tot Eau de Natte Hond. Dat stinkt. En door. Ik heb daar verder geen last van. 

Haaknaald schreef op 30-08-2025 om 18:13:

[..]

[..]

[..]

Ooit in het onderwijs gewerkt? En klas vol met pubers die een beetje nat geregend zijn en dan allemaal hun eigen geurtjes los gaan laten als de boel begint op te drogen.

Overvloedig gespoten deodorant maar ook geurtjes van wasmiddel en wasverzachter komen dan weer vrij. Dat alles vermengd met puberzweet is dan echt adembenemend. Althans dat is mijn persoonlijke mening.

Inderdaad; jouw persoonlijke mening. Ik werk in het onderwijs en ervaar het niet zo.

Word ik (over) gevoeliger of gebruiken we steeds meer geurtjes? Bah ik vind ze zo vies en ja ik heb er echt last van. In het zwembad (hoe dan?) in het bos.. (doe normaal!) 
Ik vraag me steeds af of ik dat vroeger niet rook. Kan best want toen rookte ik… haha veroorzaakte zelf dus flink stankoverlast. Maar het lastige bij parfum vind ik dat men vindt dat je gek bent als je er last van hebt want dat moet je lekker vinden. 

Voor de statistieken: ik ben gek op luchtjes, parfum, wasparfum; echt een walhalla voor mij.
Natuurlijk wil ik niemand aan de astmamedicatie hebben, maar ik wil ook mezelf mogen zijn. Ik vind het ook wel star dat de meute zich dan moet aanpassen; dat zou nou nooit in me opkomen.

Het is wel symptomatisch voor de huidige over-geindividualiseerde samenleving dat mensen vinden dat iets verboden of aan banden gelegd moet worden omdat zij er last van hebben. Ik heb een enorme hekel aan honden en ben ook nog eens flink allergisch. Ik neem dus geen hond maar ik verwacht geen verbod op honden. Zo kan ik nog veel meer voorbeelden bedenken. 

wij hebben wel wat A-merken, maar dat is wel wisselend per soort product, en overwegend wel huismerk. Groente hebben we overwegend vers, of diepvries (erwten bv, maar dan wel het huismerk). Potjes hebben we niet vaak, hooguit x rode kool of bruine bonen van het huismerk. Potjes erwten of wortel vind ik nog steeds niet lekker smaken. Pindakaas hadden we altijd calve voor op brood en huismerk voor de pindasaus. Sinds man en ik beter op ons voedingspatroon letten zijn we overgestapt naar 100% pindakaas (huismerk dus). Cola is meestal pepsi of coca cola maar ofwel uit Duitsland (heel veel goedkoper, met tanken daar loont dat!) ofwel van de plaatselijke Turkse supermarkt (coca cola 1.59 1.5 l). Maar drinken we nu ook steeds minder. Vruchtenhagel heb ik altijd van een ruyter in huis, hagelslag was van de fair trade maar sinds ze alleen puur nog hebben, nu het huismerk. Chips meestal een huismerkzak, tenzij een keer een aanbieding of zin in iets anders wat toevallig een a-merk is. Roggebrood is ook van een A merk dacht ik. Maar valt dus best mee in elk geval. We hoeven het er echt niet om te laten maar ik vind het ook niet nodig om het dubbele te betalen als het alternatief net zo prima smaakt.

AlisonH schreef op 30-08-2025 om 22:36:

Het is wel symptomatisch voor de huidige over-geindividualiseerde samenleving dat mensen vinden dat iets verboden of aan banden gelegd moet worden omdat zij er last van hebben. Ik heb een enorme hekel aan honden en ben ook nog eens flink allergisch. Ik neem dus geen hond maar ik verwacht geen verbod op honden. Zo kan ik nog veel meer voorbeelden bedenken.

Als alles flink geparfumeerd is van je zeep en je deo tot je wasmiddel en je wasverzachter en dan is dat niet hetzelfde geurtje dan verspreidt je al heel wat luchtjes als 1 persoon.  Als er dan meerdere mensen bij elkaar zijn wordt het echt geurterreur in de neus van mensen met astma of een parfum allergie. 

Sommige flessen wasverzachter ruik je al door het plastic heen. 

Pinokkio schreef op 30-08-2025 om 20:50:

Word ik (over) gevoeliger of gebruiken we steeds meer geurtjes? Bah ik vind ze zo vies en ja ik heb er echt last van. In het zwembad (hoe dan?) in het bos.. (doe normaal!)
Ik vraag me steeds af of ik dat vroeger niet rook. Kan best want toen rookte ik… haha veroorzaakte zelf dus flink stankoverlast. Maar het lastige bij parfum vind ik dat men vindt dat je gek bent als je er last van hebt want dat moet je lekker vinden.

Ik vind veel soorten parfum enzo ook stinken, deo ook. Ik weet dat mijn eigen lichaamsgeur niet zo fijn is maar een parfum op doen zorgt dat ik echt keelpijn van de geur krijg. Nu heb ik voor mezelf een oplossing gevonden in bodyboter waar een geurtje aan zit, mijn droge huid kan de bodyboter goed gebruiken en de normale geurtjes van bodylotion enzo krijg ik ook keelpijn van maar van deze geur krijg ik geen keelpijn en deze werkt prima en geeft de hele dag een lichte geur. 

Ik ben opgegroeid in een rokers huis en besefte pas hoeveel dat stonk toen mijn moeder stopte met roken. En daarna was ook plotsklaps mijn astma nagenoeg weg. 

AlisonH schreef op 30-08-2025 om 22:36:

Ik vind dat geen goede vergelijking. Contact met honden kun je over het algemeen goed vermijden. Maar collega's met geurtjes waar je allergisch of met astma-aanvallen op reageert zijn toch wel heel onhandig, aangezien je samen de hele dag in dezelfde ruimtes zit. 

Tijgeroog schreef op 31-08-2025 om 10:46:

[..]

Ik vind dat geen goede vergelijking. Contact met honden kun je over het algemeen goed vermijden. Maar collega's met geurtjes waar je allergisch of met astma-aanvallen op reageert zijn toch wel heel onhandig, aangezien je samen de hele dag in dezelfde ruimtes zit.

Het is ook vaak EN EN EN EN EN. Wasmiddel met een , wasverzachter met een ander geurtje,  douchegel met een parfum, bodylotion met parfum, deodorant met een parfum en dan doen ze ook nog eau de toilette op. Als je dan met 4 op een kamer zit dan weet je niet wat je ruikt. 

Decembermamma schreef op 31-08-2025 om 10:10:

[..]

Ik vind veel soorten parfum enzo ook stinken, deo ook. Ik weet dat mijn eigen lichaamsgeur niet zo fijn is maar een parfum op doen zorgt dat ik echt keelpijn van de geur krijg. Nu heb ik voor mezelf een oplossing gevonden in bodyboter waar een geurtje aan zit, mijn droge huid kan de bodyboter goed gebruiken en de normale geurtjes van bodylotion enzo krijg ik ook keelpijn van maar van deze geur krijg ik geen keelpijn en deze werkt prima en geeft de hele dag een lichte geur.

Ik ben opgegroeid in een rokers huis en besefte pas hoeveel dat stonk toen mijn moeder stopte met roken. En daarna was ook plotsklaps mijn astma nagenoeg weg.

Heb je een fysiek probleem dat je je eigen lichaamsgeur niet lekker ruikt? Of hou je gewoon niet van lichaamsgeur? 
Ik hou uiteraard niet van oud zweet maar vind lichaamsgeuren doorgaans prettig of neutraal. Erger dan oud zweet vind ik oud zweet vermengd met parfummetjes. 
Het is idd zo dat je zelf vaak niet ruikt dat je stinkt. Oh wat goor dat roken toch, maar je ruikt het zelf gewoon niet. 

heerlijk als mensen heel veel parfum op hebben en als de kleding lekker ruiken

Ik heb wel wat teweeg gebracht Mijn ervaring is in elk geval dat de duurste varianten van Robijn het lekkerst ruiken. De oranje fles die ‘slechts’ € 9,50 kost, ruikt echt niet lekker, dus dan ben je helemaal de pineut als overgevoelige. Maar ja, die andere zijn dus echt heel duur. Die koop ik alleen met korting.

MMcGonagall schreef op 31-08-2025 om 16:33:

Ik heb wel wat teweeg gebracht Mijn ervaring is in elk geval dat de duurste varianten van Robijn het lekkerst ruiken. De oranje fles die ‘slechts’ € 9,50 kost, ruikt echt niet lekker, dus dan ben je helemaal de pineut als overgevoelige. Maar ja, die andere zijn dus echt heel duur. Die koop ik alleen met korting.

Het gaat meestal niet eens om de geur zelf maar om componenten daarvan. Sommige geuren ruiken lekker maar slaan nog steeds op je adem, andere stinken maar geven geen last.

Wel vaak,  hoe sterker de geur hoe meer last.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.