Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Waarom blijft men A-merken kopen?

Ik ben lid van een kledingdoorgeeftas en als ik die opendoe slaat de lucht me soms wel tegemoet ja. Ik gebruik ongeparfumeerd wasmiddel en ik vind wasmiddelluchtjes al gauw te veel, laat staan als er ook nog wasverzachter en wasparfum en geurparels etc worden gebruikt. Yuk wat vind ik dat vies, als ik iets wil hebben gaat het meteen de machine in om die stank weg te wassen. Ja sorry ik weet dat mensen bedoelen het lekker te laten ruiken maar dan ruik ik nog liever doorgezwete bouwvakker. 

Maar ik ben het met Alison eens: dat ik het smerig vind wil nog niet zeggen dat er gelijk regels of verboden moeten komen. 

Maar on topic: een reden om A-merken te gebruiken kan in sommige gevallen ook zijn dat er minder troep in zit. Soms zitten goedkopere merken ineens vol glucosefructosestroop, zetmeel of andere vulsels terwijl de duurdere merken betere ingredienten bevatten. 

Pinokkio schreef op 31-08-2025 om 13:25:

[..]

Heb je een fysiek probleem dat je je eigen lichaamsgeur niet lekker ruikt? Of hou je gewoon niet van lichaamsgeur?
Ik hou uiteraard niet van oud zweet maar vind lichaamsgeuren doorgaans prettig of neutraal. Erger dan oud zweet vind ik oud zweet vermengd met parfummetjes.
Het is idd zo dat je zelf vaak niet ruikt dat je stinkt. Oh wat goor dat roken toch, maar je ruikt het zelf gewoon niet.

Ik vind mijn eigen lichaamsgeur prima maar voor anderen is dat niet fijn. Zal voor jou hetzelfde zijn alleen denk ik dat je dat niet zo graag toe wilt geven. 

Decembermamma schreef op 31-08-2025 om 21:08:

[..]

Ik vind mijn eigen lichaamsgeur prima maar voor anderen is dat niet fijn. Zal voor jou hetzelfde zijn alleen denk ik dat je dat niet zo graag toe wilt geven.

Wat een vreemde opmerking. Ik denk echt dat niemand last heeft van mijn lichaamsgeur hoor. En ik heb ook zelden last van een ander. Tenzij iemand overmatig transpireert of geen schone kleding draagt. 

Dat geldt vast ook voor Pinokkio. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.