Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
29-08-2025 om 08:42
Ik was met mijn moeder boodschappen aan het doen en ze klaagt steeds over hoe duur alles is geworden. Dan kijk ik in haar karretje en zie allemaal blikjes groente van Hak en ik zeg dan dat als ze gewoon het huismerk koopt ze minstens 2 euro per blik kan besparen. Maar daar wilde ze niks van weten. Ik heb het maar gelaten zoals het is. Maar ik heb dan wel het gevoel dat als je zuinig wil leven en geld wil besparen, je die A-merken links kan laten liggen. Zijn er mensen hierop het form die kosten wat kost A-merken over het huismerk kopen. En wat is de gedachte hierachter? Want naar mijn mening is de smaak toch gewoon hetzelfde of in ieder geval de extra paar euro niet waard.
31-08-2025 om 18:12
Ik ben lid van een kledingdoorgeeftas en als ik die opendoe slaat de lucht me soms wel tegemoet ja. Ik gebruik ongeparfumeerd wasmiddel en ik vind wasmiddelluchtjes al gauw te veel, laat staan als er ook nog wasverzachter en wasparfum en geurparels etc worden gebruikt. Yuk wat vind ik dat vies, als ik iets wil hebben gaat het meteen de machine in om die stank weg te wassen. Ja sorry ik weet dat mensen bedoelen het lekker te laten ruiken maar dan ruik ik nog liever doorgezwete bouwvakker.
Maar ik ben het met Alison eens: dat ik het smerig vind wil nog niet zeggen dat er gelijk regels of verboden moeten komen.
Maar on topic: een reden om A-merken te gebruiken kan in sommige gevallen ook zijn dat er minder troep in zit. Soms zitten goedkopere merken ineens vol glucosefructosestroop, zetmeel of andere vulsels terwijl de duurdere merken betere ingredienten bevatten.
31-08-2025 om 21:08
Pinokkio schreef op 31-08-2025 om 13:25:
[..]
Heb je een fysiek probleem dat je je eigen lichaamsgeur niet lekker ruikt? Of hou je gewoon niet van lichaamsgeur?
Ik hou uiteraard niet van oud zweet maar vind lichaamsgeuren doorgaans prettig of neutraal. Erger dan oud zweet vind ik oud zweet vermengd met parfummetjes.
Het is idd zo dat je zelf vaak niet ruikt dat je stinkt. Oh wat goor dat roken toch, maar je ruikt het zelf gewoon niet.
Ik vind mijn eigen lichaamsgeur prima maar voor anderen is dat niet fijn. Zal voor jou hetzelfde zijn alleen denk ik dat je dat niet zo graag toe wilt geven.
31-08-2025 om 22:06
Decembermamma schreef op 31-08-2025 om 21:08:
[..]
Ik vind mijn eigen lichaamsgeur prima maar voor anderen is dat niet fijn. Zal voor jou hetzelfde zijn alleen denk ik dat je dat niet zo graag toe wilt geven.
Wat een vreemde opmerking. Ik denk echt dat niemand last heeft van mijn lichaamsgeur hoor. En ik heb ook zelden last van een ander. Tenzij iemand overmatig transpireert of geen schone kleding draagt.
Dat geldt vast ook voor Pinokkio.