Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Waarom komt er niemand kijken /huis sinds twee weken op funda....

Wat is er mis? Prijs? Foto's? Denk even mee als jullie willen. Alvast bedankt!

http://www.funda.nl/koop/hattem/huis-49091910-grift-2/


Vesper Lynd

Vesper Lynd

07-01-2017 om 23:07

Netjes

Ik vind het er netjes uitzien, beetje steriel maar niet storend. Wel vraag ik me af of dat speelpleintje geen hangplek is.

Juno

Juno

07-01-2017 om 23:25

Dit wil je niet horen denk ik, heel eerlijk

Ik vind het er uit zien alsof er niemand meer woont, beetje hotelkamer-achtig. Het is heel netjes, maar er zit voor mijn gevoel geen leven in. Het is vooral grijs. En meer grijs. Ik zou de buurt wel heel leuk moeten vinden om hier te gaan kijken.
De eerste foto van de zithoek, geen plantjes, een niksig dingetje op de tafel. Wel veel grijs. Tweede foto is wel leuk. Haard, boekenkast, gele stoel. Maar dan die volgende, men wat een ongezellig hok. Foto van eettafel met zicht op buiten ook, het lijkt wel of je in een crematorium bent. Keuken, niets gezelligs aan die haakjes boven de gootsteen, nog geen gekleurde theedoek of fruitschaal. O op de volgende foto wel zie ik nu. Dan een heerlijke bijkeuken (?) met een geweldige gootsteen. Geen doek erbij, niets aan de haakjes, alles is steriel. Wasmachines, idem. Geen mooie potten met wasmiddel, alles wit. Je hoeft niet al je zooi te laten staan maar dit is het andere uiterste.Steriel.
WC, gebruik je die niet of zo? Badkamer net zo, alsof 'ie zo uit het plastic komt. Prachtig badkamermeubel, mooie verwarming maar nergens een mooi parfumflesje, een gekleurd zeepje, iets wat een beetje schwung geeft. Tuin waar naar mijn gevoel enorm veel moet gebeuren om het een beetje gezellig te krijgen, kost een berg geld.
Sorry, de ruimte is prima en de kleuren zijn goed doorgevoerd maar ik vind het een kruising tussen een hotelkamer en een crematorium.
Ik heb geen idee of de prijs klopt voor die omgeving.

Lente

Lente

07-01-2017 om 23:46

Ik vind de foto's prima

Het is juist prettig als de persoonlijke omstandigheden van dit moment niet zo doorkomen in de foto's. Zo kun je zelf een beeld vormen.
Zelf vind ik de plattegrond het belangrijkst. Die heb ik graag eerst in beeld. Soms kun je op Funda daar gelijk op klikken. Bij dit voorbeeld niet.
Soms moet je eerst de hele fotoserie door en komt de plattegrond aan het eind. Hier komt de plattegrond niet als foto in beeld maar moet ik zelf op 'plattegrond' klikken, nadat ik de fotoserie heb gezien. Dat viel me pas later op. Als ik ruim aan het selecteren ben, sla ik een huis over waar geen plattegrond van is.

De prijs zegt me niets. Heel andere regio en zo. Dat kun je beter in je eigen omgeving navragen.

Twee weken nog geen kijkers lijkt me niet extreem. Funda weet vast wel hoeveel mensen de woning hebben bekeken. Vraag je makelaar daarnaar.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-01-2017 om 23:53

Eens met Juno

Je hebt zo je best gedaan om het er gelikt uit te laten zien, dat alle sfeer verdwenen is. Het zal je smaak misschien niet zijn, maar de kamer roept om iets roods. Kussentjes en een grotere en kleuriger bos bloemen dan wat nu op tafel staat. de keuken... zet desnoods koffiekopjes op het aanrecht, hang ergens een fleurige theedoek op, als je een waterkoker hebt, of een kleurige fluitketel... zet neer. Badkamer: hang een handdoek op de verwarming, liefst met wat kleur. Het vaasje in de hal zou je ook door iets fleurigers kunnen vervangen. Kleur dus.

De tuin

Vind ik een afknapper. En de omgeving, het zit er niet gezellig uit. Geen bomen, grijs weer. Probeer een paar kuipplanten in de tuin (lenen desnoods). Het huis lijkt keurig, maar ik dluit me aan bij de andere, steriel.
Succes
Sini

Prima

Ik vind de foto's er prima uit zien. De grijze muren zijn mogelijk storend maar ik denk dat het goed is om de foto's zo rustig te houdeik.Zo zie je de ruimtes en details goed. De tuin mag wel iets leuker, vind ik. Ik denk dat je geduld moet hebben, twee weken is erg kort.

Jojo

Jojo

08-01-2017 om 00:45

Prima

Heel veel mensen kunnen niet door meuk heenkijken. Daarom is een woning kaler beter voor velen.
Je zit in een troosteloos seizoen, dus met name voor/achtertuin zien er daardoor wel grauw uit.
Huis zou ik perfect vinden.
Heb heel wat huizen bekeken dankzij vele verhuizingen en dan is dit een lust voor het oog. Dat plantje denk ik er zelf wel bij
Ik kom niet voor sfeer maar voor goed onderhouden/ruimte/mogelijkheden.

Gewoon geduld hebben. Bij ons was het zelfs in de goede tijd tussen de 4-16 weken.

klara

klara

08-01-2017 om 01:18

super

Mij zou het ook aanspreken.
Ik doe ook uit alle macht mijn best 'door alle meuk heen te kijken' en dat lukt bij deze foto's wel heel goed! Lekker neutraal, netjes, je kunt gelijk beginnen met je persoonlijke invulling...
Behalve dan de tuin, vreselijk maar ook die zou gelijk tot mijn verbeelding spreken en ik zou allerlei plannen meteen hebben..
Maar...ik zou ook rekening houden met de mening van velen blijkbaar zo te lezen hier...blijkbaar zijn er nogal wat mensen die graag invulling zien.
Overigens vind ik je erg ongeduldig, wat zijn nu 2 weken voor een huis?

Jaina

Jaina

08-01-2017 om 01:23

Huis

Ik vind de binnenfoto's juist prettig. Ik kan goed de kamers zelf zien en er is weinig afleiding. Ik zou zelf geen grijze muur willen maar voor de foto's vind ik heel prima. En ik ben juist blij dat het er allemaal zo netjes en schoon uitziet.
De foto's van de tuin vind ik wat minder. Ik vind de tuin sowieso niet heel leuk. Beetje troosteloos. Daar kan je natuurlijk wel van alles mee doen maar om er echt een beetje tuin van te maken zou ik 2 jaar verder zijn. Dus dat zou voor mij een reden zijn om verder te kijken.
Aan de andere kant zijn er heel veel mensen die dol zijn op saaie tegeltuinen en niet moeten denken aan gras/struiken/bomen. Die zouden juist afknappen als ze zo'n wilde natuurtuin zijn die ze moeten betegelen.
En dat is ook een wijze les. Je kan niet iedereen aanspreken.

In elk geval vind ik het huis zelf keurig en ruim en met veel potentieel.
Over de prijs kan ik weinig zeggen want ik ken de omgeving niet.

Maar 2 weken is ook heel kort verder. Even geduld nog hebben

Lynna

Lynna

08-01-2017 om 02:47

Eerste 2 buitenfoto's

Ik vind je binnenfoto's prachtig maar knap af op de eerste 2 buitenfoto's. Op de derde foto lijk je een veel leuker huis te hebben dan op de eerste twee!

kaplablokje

kaplablokje

08-01-2017 om 07:16

En heel simpel

het was net kerstvakantie. Volgens mij kun je vanaf nu bezichtigingen gaan verwachten. Ik begin me ook pas thuis te voelen in de studeerkamer en de kinderkamers, maar er is niets bij dat me tegen zou houden. Het ziet er allemaal lekker schoon en goed onderhouden uit. Wel schoot ik in de lach bij de onder architectuur aangelegde diepe voortuin. Verder blijf ik achter met de vraag waar je je waterkoker, handdoek-van-dienst, wasmiddel, de zeep en de tandpasta en zo bewaart of hebt gelaten tijdens het maken van de foto's, maar dat is juist prima: ik zou uit nieuwsgierigheid gaan kijken of het er in het dagelijks leven ook zo uitziet. Je kunt volgens mij (inmiddels?) wel direct naar de plattegrond, dus dat is prima. Kaaskopje mag mijn huis komen stylen.

Teuntjs

Teuntjs

08-01-2017 om 07:51

Netjes

Niet veel mis mee vind ik. Inderdaad wat grijzig maar dat komt ook door het weer, foto's op een zonnige dag spreken veel meer aan. Het huis is netjes en de indeling zou mij wel aanspreken, en er is minder aan te doen dan veel andere huizen om erin te kunnen! Een eigen kleurtje op de muur ter opfleuring is niet zoveel werk.
Toch zou wat fleur kunnen toevoegen wel helpen, en dat kan ook neutraal hoor. Idd kussentjes, een vrolijke handdoek. De kinderkamers spreken al meer aan door de kleur die daar is. En de tuin opfleuren!
Verder is over de prijs niets te zeggen die is zo plaatsafhankelijk. Als je rustig eerst wilt verkopen kun je iets ruimer prijzen en afwachten, zit in jullie regio de loop er niet zo in en wil je het snel kwijt, dan moet je scherp prijzen met minder onderhandelruimte en misschien zelfs wat verlies nemen als dat kan.

Hester

Hester

08-01-2017 om 08:17

Locatie

Tja, locatie is alles.
Ik vind de binnenkant van het huis er prima uitzien, maar de directe omgeving lijkt me onaantrekkelijk. En de verdere omgeving ken ik niet.

Misschien wat meer informatie geven over leuker winkeltjes, restaurants, markt, theaters, musea, parken of mooie natuur in de buurt? Wat is er voor leuks of interessants op loopafstand?
Zwolle is op fietsafstand, misschien daar ook iets aantrekkelijks over vermelden? Hoe is de kwaliteit van de scholen in de buurt? Hoe zit het met OV in de buurt?

Verder vind ik het type huis, de buitenkant, de straat, er oninteressant uit zien. Saaie wat oudere nieuwbouw.
Ik zie een discrepantie tussen de binnenkant (duur verbouwd en ingericht) en de buitenkant (goed onderhouden maar onaantrekkelijk).
En de tuin is verschrikkelijk.

Al met al lijkt het me een aantrekkelijk huis voor iemand die in bijv. Zwolle werkt en geen zin heeft in verbouwen en opknappen, maar wel zin heeft om de tuin flink aan te pakken.
Maar misschien is er in Zwolle genoeg aantrekkelijk aanbod, geen idee, in dat geval ligt het moeilijker.

Over de prijs kan ik niets zeggen, maar ik denk dat daarbij de locatie leidend moet zijn.

Ik vind het huis en de advertentie erg naar binnen gericht.

Hester

Hester

08-01-2017 om 08:23

Tuin

Probleem is misschien dat mensen die in dit soort huizen op dit soort locaties willen wonen, graag een grotere en mooiere tuin hebben?

De inrichting van het huis vind ik trouwens echt prima, lijkt me heel fijn dat alles bijna nieuw is en je er weinig aan hoeft te doen.
Maar misschien dat andere mensen juist graag hun eigen stempel op het interieur willen drukken?
Ik heb wel eens gelezen dat een duur interieur (badkamer, keuken) weinigen voordeel bij de verkoop oplevert...

Janine82

Janine82

08-01-2017 om 08:45 Topicstarter

Bedankt

Voor de reacties... we moesten het idd zo leeg mogelijk halen endan krijg je dit...Ik hoop idd dat er deze week wat actie komt. Iedereen in de omgeving zegt dat huis is zo weg haha, een gewilde buurt en huizen staan hier (zelfs achterstallig) niet lang te koop...

Triva

Triva

08-01-2017 om 09:11

Het komt inderdaad denk ik door

de kerstvakantie. Mensen hebben echt wel wat anders in hun hoofd dan een bezichtiging nu. Veel te druk met andere dingen.

Triva

Triva

08-01-2017 om 09:14

lente

Het viel jou wellicht later op maar ik zag meteen dat de plattegrond onder de foto aanklikbaar was. Inderdaad handiger dan aan het eind van de reeks foto's. Juist goed dus.

Triva

Triva

08-01-2017 om 09:19

oja

Ik vind het een prachtig huis, zie heus wel beneden het één en ander op het op te leuken maar sommige foto's zijn wel heel erg wit. Die badkamerfoto schreeuwde inderdaad bij de wastafel om een grote gekleurde handdoek maar dat soort dingen houdt iemand heus niet weg.

De speelplek erachter met maar aan één kant huizen nodigt uit tot hangplek en ik denk dat dat wel een grote afknapper kan zijn inderdaad.

Natali

Natali

08-01-2017 om 09:37

Winter

In de winter gaan huizen minder hard... De foto's zijn ook een beetje grauw, missen warm zomerlicht. Ik vind het huis er verder netjes uitzien, de foto's ook. Al zijn die van de slaapkamer minder duidelijk. Het geheel is wel een beetje levenloos en niet helemaal mijn smaak (deuren, keuken, jammer van de grijze voegen in de badkamer).

Grappig trouwens dat je bijna overal twee dingen van hebt staan: twee plantjes, twee bankjes-met-kussen, twee vaasjes, twee mini-flesjes in de badkamer ) Die dooie tak aan de muur snap ik niet...

Ik zou zelf niet gaan kijken bij jullie huis (afgezien van de locatie en het feit dat ik niet op zoek ben ) omdat het té netjes en af is. Mijn huis is meer als jouw schilderij: a rainbow of chaos. Heel veel kleur, grote open kasten, van alles aan de muur. Doe mij dus maar een huis met flink achterstallig onderhoud, zodat ik niet hoef te betalen voor een keuken, vloer en badkamer die ik er het liefst meteen weer uit zou halen.

angel3

angel3

08-01-2017 om 10:38

Midden in vakantie!

Foto's helemaal goed. Zo deden wij het ook. Alle meuk als waterkokers ed weg anders oogt het heel rommelig en gaan mensen denken of er niet genoeg opbergruimte is. Ook bij bezichtiging zoveel mogelijk weg. Ik gooide alles in de auto steeds .
Het ligt er ht aan de periode. Mensen zijn bezig met kerst of zijn ziek . Geef het nog wat tijd. Als huizen in buurt snel gaan zou dit geen uitzondering moeten zijn . Tenzij die van jullie heel veel duurder is. Succes

margaretha

margaretha

08-01-2017 om 11:14

te grijs/ grauw

en dan vooral door een te grijze dag. Als het een zonnige dag geweest was zou het er al warmer uitgezien hebben. Nu idd wat somber en te toonzaal achtig. Misschien ook wat veel te koop staande woningen rond dezelfde prijs, zelfde soort woningen. Het zal denk ik ook aan de tijd van het jaar liggen, hoorde altijd dat het voorjaar een betere tijd voor verkoop van woningen was.

Jojo

Jojo

08-01-2017 om 11:30

eventueel

eventueel laat je de buitenfoto's nog een keer overmaken en dan mik je her en der wat potten neer. Iets minder foto's van de woonkamer zou ook niet erg zijn, dat zijn er meer dan voldoende.

Wat ik idd bedoelde met door meuk heenkijken, je ziet hier en ook bij programma's op tv al dat mensen ook moeite met een kleur hebben of met een inrichting (die meegaat ).
Daar blijft de aandacht dan bij hangen en knappen ze op af.
Ik was bij één van de bezichtigingen aanwezig en daar was iemand die zei: oh een gekleurde muur, nee...dat vind ik niet mooi!
Vandaar dat mensen voor een verhuizing soms alles wit schilderen, omdat je mensen hebt die er niet doorheen kunnen kijken en die geen opties zien.

zebra

zebra

08-01-2017 om 11:52

het zou mij

zeker aanspreken, juist vanwege het ontbreken van allerlei meuk in de ruimtes. Niet iedereen kan daar makkelijk doorheen kijken namelijk. Maar een fleurige bos bloemen op tafel zou me dan wel weer aanspreken. Ook de locatie zou me wel aanspreken, denk ik. Ben niet bekend daar (wonen zelf in Zeeland) maar het feit dat je redelijk dichtbij Zwolle zit, dat zou me zeker aanspreken.

De tuin is wat somber maar ook geen reden om niet te komen kijken. Misschien daar gewoon wat potten met winterviooltjes of anders kleurigs neerzetten. Ik denk wel dat een foto die op een zonnige dag genomen wordt wel meer zou aanspreken, zeker wat de tuin betreft. Aan de andere kant staat je huis nog maar zo kort op funda, wellicht komen er binnenkort wel kijkers.

Juno

Juno

08-01-2017 om 12:18

Meuk

Ik kan redelijk door een inrichting heen kijken, maar hier ontbreekt sfeer en dat zit wel degelijk ook in het gebouw. Voor mij zou dit huis afvallen omdat er voor mij ontzettend veel aan moet gebeuren. Alle vloeren vernieuwen, andere voortuin, amdere achtertuin, andere erfafscheiding, andere tegels in de keuken, in de woonkamer zitten stopcontacten op ooghoogte op de muur dus dat zou allemaal omgelegd en ingefreesd moeten worden. Slaapkamer van zoon zou een andere vensterbank moeten en een radiatorombouw en ga zo maar door. Het gaat tegen mijn principes in om goede spullen eruit te halen en weg te gooien dus ik zou er niet eens aan beginnen.

Je kan hier helemaal niets mee want je haalt echt de kosten er niet uit door andere vloeren erin te leggen. Wat je wel kan doen om zorgen dat mensen doorklikken is op een zonnige dag nieuwe foto's van de buitenkant laten maken. Fleur de boel een beetje op met bloemen en planten in zowel voor- als achtertuin, zorg dat de stang van de parasol niet zo gek in beeld is en dan is het maar afwachten.

Twee weken

En dan al klagen dat er nog niemand is komen kijken? Vreemd. Het is kerstvakantie, mensen zijn druk met van alles, behalve nieuwe huizen gaan bezoeken. Daarover moet je eerst een afspraak maken met de makelaar (vakantietijd) en het er met elkaar over eens zijn. De prijs etc. lijkt prima, het is verder een gangbare woning voor doorstarters. Maar die zullen eerst willen weten of ze hun eigen huis kunnen verkopen. Voor starters is het te duur en te groot.
Bovendien wacht iedereen af wat het nieuwe jaar zal brengen: welke maatregelen rond hypotheek (je moet nog meer eigen geld hebben), wat wordt het bedrag dat je af mag trekken van de belastingen, hoe ziet de nieuwe loonstaat eruit, wordt het een verkopersmarkt op blijft het een kopersmarkt? Met een kopersmarkt stappen mensen niet snel af op een woning die net te koop staat, even wachten of de prijs nog gaat dalen. Begin januari zijn er dus teveel nzekere factoren, waardoor mensen niet direkt in de auto zullen springen om een huis te gaan bekijken.
ik denk dat je dus veel meer geduld zult moeten hebben. Wel een slimme manier om je woning onder de aandacht te brengen.
Wat maakt dat een woning verkoopbaar is? Ik weet het niet. Heb ooit een woning verkocht waar veel aan moest gebeuren, lag wel heel erg mooi aan de rand van de woonplaats, met vrij uitzicht op weiden en bossen. Maar de doorslaggevende factor bleek het bankje te zijn dat ik in de voortuin had staan. Ja, dat bankje mocht blijven staan na de koop, natuurlijk. Buren verkochten hun woning sneller, terwijl daar mijns inziens een afschuwelijk balkon aan gemaakt was. Die woning was wel beter opgeknapt.

Tsjor

Tonny

Tonny

08-01-2017 om 12:45

wat staat er verder te koop rond deze prijs?

Misschien interessantere woningen in wijken met meer fantasie dan deze 'oude nieuwbouw'? Daar zou je dan last van kunnen hebben. Ik kan Hattem niet, dus geen idee.

Ik vind de foto's prima.
Inderdaad jammer dat er geen zon scheen toen de fotograaf kwam, vooral voor de buitenfoto's maar ook vanwege de daken (met spiegelende natte daken) waarop je kijkt vanuit de slaapkamers); met vitrage was die wintertreurnis minder opgevallen. Maar mensen die dit soort huis zoeken, zullen daar niet over vallen.

Deze twee weken zijn lastige weken. Kerstvakantie en griep. Binnenkort komen de kijkers vast! En, belangrijker: die ene koper die je nodig hebt.

Helena

Helena

08-01-2017 om 13:09

was mijn huis maar zo opgeruimd!

Dat is het eerste dat ik denk. Ik vind het geen probleem dat het leeg is, beter dan huizen op van die sites die lelijke makelaarsfoto's sparen. Mijn probleem zou de plek zijn. Wie wil er in Hattem wonen? Misschien is je doelgroep klein en het aanbod groot. En inderdaad de kerstvakantie. Mensen die willen verhuizen hebben misschien wel in hun vrije dagen op Funda gesnuffeld, maar gaan pas volgende week als alles weer naar school en werk is actie ondernemen. Twee weken is echt kort. Het is geen grachtenpand in Amsterdam moet je maar denken.

Zeetakje

Zeetakje

08-01-2017 om 13:21

Achterkant

Het huis zou ik prima vinden zo, maar de buitenfoto's m.n. aan de achterkant van het huis, zouden voor mij de doorslag geven om het huis niet te bezichtigen. Op één foto van de achterkant lijkt het wel of de boel dichtgetimmerd is, met zo'n houten plaat. Dat geeft mij het idee dat er veel overlast is van de speeltuin aan de achterkant. Misschien bepaalde foto's van de buitenkant eruit halen?

Sally MacLennane

Sally MacLennane

08-01-2017 om 13:27

Hattem

"Wie wil er in Hattem wonen?"

Wat is er mis met Hattem? Er is werkelijk waar ook een leven buiten de Randstad

Hester

Hester

08-01-2017 om 13:34

laminaatvloer

Oh ik zie nu dat er laminaat ligt. Tja. Dat vind ik lelijk en 'goedkoop'. Als er een massief houten vloer zou liggen, zou ik die willen laten liggen (eventueel schuren en anders behandelen). Maar laminaat, tja.

Houd er rekening mee dat nieuwe bewoners grote delen van het interieur zullen willen veranderen...

En die keuken lijkt me ook niet super, het heeft de nadelen maar niet de voordelen van een open keuken, door dat muurtje.

Oppervlak van de woning is maar 100 vierkante meter. Dat is niet heel ruim voor een gezin. Zijn de foto's erg flatterend?
Wat is de vierkante meterprijs in die buurt?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.