Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Febe

Febe

23-12-2008 om 18:25

Wanneer een dekmatras?

Hoi
Wij zijn op zoek naar nieuwe matrassen. Het liefst zou ik gelijk boxspring bedden kopen maar das een te grote uitgave momenteel.
Heb al een beetje zitten rondneuzen en nu zie ik (bv. bij Ikea) plaatjes van een bed met dik matras en daarop een heerlijk uitziend dekmatrasje. Wie heeft ook zoiets? En koop je zo'n dekmatrasje voor bovenop je (nieuwe) matras, of horen die dingen alleen bij een boxspring??
Jaja, ik ben echt een leek, lig dan ook 12 jaar op hetzelfde matras. Inmiddels wat lichte rug- en nekklachten dus vandaar.
O ja, ik snap dat we ons ook zeker moeten laten voorlichten maar ik ben zo nieuwsgierig naar het hoe en wat van zo'n dekmatras.

Bedankt alvast!
groetjes Febe

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
chantelle

chantelle

23-12-2008 om 21:50

Ikea

ik kan niet in je portemonnee kijken maar ikea heeft boxsprings die heel erg goed uit de test komen. net zo goed als hastens. even doorsparen misschien. een dekmatras lijkt me trouwens niet fijn. je matras blijft schoner en je hebt geen kier.

Mamba

Mamba

24-12-2008 om 00:04

Geen dekmatras van de ikea

Mijn ervaring is dat de maten van de tweepersoons niet kloppen en je aan alle kanten 10 centimeter geen dekmatras hebt.

Nee hoor

Een dekmatras van Ikea is gewoon 180x200 cm.
Bij ons past dat gewoon, we hebben het dwars liggen zodat het bed breder is (zo lang zijn we niet).

Dus misschien heb je een afwijkende matrasmaat?

Bastet

Bastet

24-12-2008 om 07:49

Heerlijk

Wij hebben over twee eenpersoonsmatrassen een tweepersoons dekmatras,en het past perfect.Het slaapt ook heerlijk!
Groetjes,Bastet

Mamvantwee

Mamvantwee

26-12-2008 om 09:58

Hier ook al 10 jaar

Bij Ikea gekocht, twee éénpersoons boxspringbedden met een tweepersoons dekmatras erop. Heerlijk: ligt lekker zacht, je hebt geen kier tussen de bedden en toch je eigen bed (dus geen zeeziekte als de ander zich opdraait).

Enne...geen problemen met de afmeting hoor. Het dekmatras pas precies op de twee bedden eronder. We hebben dit bed al 10 jaar en het slaapt nog steeds prima. Ik zou ervoor sparen.

Dekmatras omdat...

het de kier tussen onze matrassen bedekt, en omdat het wat hygienischer is (vind ik). Als er in bed eens flink wat mis gaat, dan koop je voor relatief weinig weer een fris bed.

Xyda

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.