Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

*nancy*

*nancy*

18-10-2008 om 19:27

Wanneer halloween versiering

Heb nu al een tijdje nieuwe halloween versieringen in huis. mijn dochter maakt me gek wanneer we nu eindelijk eens de raamversieringen enzo gaan maken.
wanneer beginnen jullie ermee?? is het nu nog niet te vroeg aangezien halloween pas 31 oktober is?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Prulletje

Prulletje

18-10-2008 om 19:31

Halloween versieringen?

Ehhh... Nooit? Zijn er mensen in Nederland die Halloween versieringen ophangen dan? Maar goed, ik zou zeggen: Wanneer jij en je dochter er zin in hebben. Nu dus!

Prulletje

*nancy*

*nancy*

18-10-2008 om 19:47

Hier wel

hoi prulletje
ik weet niet in hoeverre het in de rest van het land is, maar hier ( zuid limburg) wordt het elk jaar steeds meer gedaan. in het kleine dorp waar we wonen ziet het best gezellig uit het savond's.
enne ..bedankt voor je snelle reactie !

Maylise

Maylise

18-10-2008 om 20:48

Nu is prima

Over twee weken is het al Halloween dus het lijkt me dat je best de versiering al kan ophangen, kan je er ook nog even van genieten. Hier in de buurt versiert niemand zijn huis met Halloween afgezien van één of twee uitzonderingen waaronder wij. Ik denk dat ik pas volgende week wat versieringen ga ophangen. Volgende week gaan we pompoens uithollen met de jongste kinderen en die zet ik dan met lichtjes in de voortuin en in huis in de vensterbanken. Ik heb ook raamversiering en ander Halloween spul. Niet zo veel als straks met kerst maar wel genoeg om even wat sfeer te maken.
En dit jaar ga ik echt versieren omdat we ook een halloween feest geven want mijn beste vriend die normaal altijd het feest organiseert heeft zijn been op drie plaatsen gebroken dus dit jaar neem ik de organisatie op me en vieren we bij ons thuis.
En na Halloween is het bijna tijd voor de amerikaanse verkiezingen en dan geef ik een verkiezingsnacht en ga ik het huis in Amerikaanse stijl versieren.
En dan is het al weer bijna tijd voor kerstversieringen!

Maylise

Nooit

Bah, geïmporteerd gedoe, geef mij de hollandse sinten maar!

Halloween is leuk!

Na zeven jaar in de VS moet ik zeggen dat Halloween toch wel een van mijn favoriete feesten is. Geweldig al die versieringen en dit jaar is onze jongste niet meer bang voor skeletten, heksen ed. Ik ben anglofiel en deze traditie komt uit Engeland, dat draagt voor mij ook wel bij tot de feestvreugde...

Wij hebben mooie doodshoofdlampjes langs het pad en grafstenen in het gras. Er hangen spookjes in de bomen (erg makkelijk te maken van een beetje witte stof en een balletje plastic zakken/kranten als hoofd, een beetje als die antroposophische poppetjes) en nog wat andere versieringen aan het huis.

In huis dit jaar niet veel, ze zijn de schade van orkaan Ike aan het herstellen en het hele huis ligt overhoop. Maar normaal hebben we spookjes, doodshoofdjes enzo, veel kaarsen, pompoenen, erg gezellig.

Men begint hier toch wel begin oktober te versieren en naarmate 31 oktober dichterbij komt, komt er steeds meer bij.

Happy Halloween!
Muusje

Bastet

Bastet

19-10-2008 om 09:42

Dirksmama

Tja,maar kinderen zijn op gegeven moment te groot voor sinterklaas..)
Mijn dochter van 8 en zoon van 11 vinden halloween erg leuk,maar als ze willen versieren dan alleen in hun eigen kamer.
Groetjes,Bastet

Brianna F

Brianna F

19-10-2008 om 09:45

Zo met en met

Het meeste hang ik op in de week van halloween, maar ik heb nu al wat hangen. Een krans met lichtjes, heksen en pompoenen erin, Ome Harrie (groot skelet) hangt al aan de muur. Er lopen al wat ratten en spinnen door de kamer. De pompoenen uithollen doe ik op de dag zelf, want ze blijven maar zo kort goed. En die laat ik lekker staan tot Sint Maarten.

Roos

Roos

19-10-2008 om 13:37

Wat doe je dan?

Maar wat doe je dan op een Halloweenfeest? Altijd in voor een feestje, maar geen idee wat het inhoud.
Roos

juno

juno

19-10-2008 om 14:04

Amerikaas

Goh en weer een amerikaans ding wat overgenomen wordt door den nederlander. En maar afgeven op die amerikanen maar ondertussen alles nadoen.............

tonny

tonny

19-10-2008 om 14:33

Wat is er zo leuk een sfeervol aan grafstenen en doodshoofdjes

langs je tuinpad?

Die uitgeholde pompoenen, oke, dat zou kunnen, maar ik vind skeletten toch echt geen versiering die aan een leuke sfeer bijdraagt.

Mijn feessie is het nie!

tonny

Bastet

Bastet

19-10-2008 om 15:37

Hier......

Mijn kinders gaan verkleed langs deuren,en school organiseert elk jaar een leuke spannende speurtocht in het park.Groetjes,Bastet

Sfeervolle doodshoofdjes

Oh maar Tonny, onze doodshoofdjes zijn echt heel sfeervol, er zitten nl lampjes in! Ziet er best gezellig uit. Het is gewoon een leuke tijd met lekker griezelen erbij. Wat wij ook doen is de buren een 'boo' sturen. Dan zet je annoniem een zakje snoep en halloweenspulletjes voor de deur, met een briefje erbij: 'you've been boo-ed'. Vervolgens moeten zij het bij andere buren doen. Op een gegeven moment heeft dan de hele buurt een papier op de deur hangen met 'we've been boo-ed'.

Overigens is het een oud noord-europees heidens feest dat de Amerikanen hebben overgenomen. Dus Juno, eigenlijk komt het helemaal niet uit de VS... Hier zijn Ierse immigranten ermee doorgegaan nadat ze Europa verlaten hadden.

Muusje

Ik vind het niets

Ik vind het niet leuk om te koketteren met het bovennatuurlijke, skeletten, grafstenen etc. dat hele gedoe staat me enorm tegen in Halloween, vooral ook al de cartoons en comedy-specials die rond die tijd worden uitgezonden.
Pompoen is tot daar aan toe, met Sint Maarten liepen ze vroeger met uitgeholde suikerbieten. Langs de deuren gaan, eventueel verkleed, ook leuk, maar al dat gespook...bah!

Tirza G.

Tirza G.

19-10-2008 om 20:08

Bovennatuurlijk

bestaat niet. Spoken ook niet. Dus kun je er ook niet mee koketteren. Toch? Het is gewoon een fantasiespel.

Tirza

tonny

tonny

19-10-2008 om 21:49

Doodshoofden zijn niet bovennatuurlijk

grafstenen ook niet.

Ze demonstreren echternadrukkelijk de dood. En dat vind ik niks, qua versiering. Zelfs niet met leuke lichtjes erin.

tonny

Waarom doodshoofden

Heeeeeel vroeger geloofden ze dat op 31 oktober de grens tussen leven en dood vervaagde en om te zorgen dat je veilig over straat kon, moest je je verkleden als een dode of als iemand uit de onderwereld.

Muusje

Bastet

Bastet

20-10-2008 om 08:08

Fladderbeestje

Ehm,nou gewoon in de kast leggen,tot het jaar erop,net als kerstspullen enzo..)
Groetjes,Bastet

Bastet

Bastet

20-10-2008 om 10:18

Haha ja

Ik ken het probleem..)
Bastet

In engeland

wordt er alleen op Halloween versierd, dus op de dag zelf. Soms zie je een paar dagne later nog eens ergens een verdwaalde pompoen staan, maar meestal wordt het dezelfde avond weggehaald. Het is vaak ook bedoeld om kinderen te laten zien dat ze Trick or Treat kunnen kommen doen bij jouw huis. Maw als je geen versiering hebt, zit je niet te wachten op aanbellers!

Leonhard

Leonhard

20-10-2008 om 10:42

Nancy

Heb pas 1 huis gezien en ik dacht eerst dat het doorgeschoten Gothic-fan was. Zal dus rond deze tijd zijn dat e.e.a. gevierd dient te worden en ik zou zeggen dat je dochter aan de slag kan.

Of het overigens 'sfeervol' is of niet, zoals eerder in dit draadje geopperd, hangt af van je persoonlijke beleving. Mij kan het niet zoveel schelen, ons zoontje van 4 daarentegen vindt het ronduit eng - maar die vindt de alom rondhangende, bloedende en aan een kruis gespijkerde meneer ook doodeng terwijl de halve goegemeente meent dat dat toch echt, eh, 'anders' ligt...

Teruggeïmporteerd

Ooit gehoord van een Schotse vriend: Halloween heeft een Keltische oorsprong, is door Schotten (en Ieren, dan vermoedelijk ook - hijzelf was trouwens een Schot van Ierse origine) naar de VS gebracht, door de filmcultuur populair geworden en heeft zo weer de sprong naar Engeland gemaakt.

Wat mij betreft: ik blijf gehecht aan St Maarten. Maar peuterzoon is half oktober jarig en ik voorzie dat die Halloween-zooi t.z.t. mooi van pas gaat komen voor griezel-themafeestjes.

Groeten,

Temet

Leuk halloween!

Mijn ouders hebben vorig jaar een Halloween feest gegeven omdat ze 35 jaar getrouwd waren op die dag. Heel erg leuk, de kinderen vonden het ook erg leuk. Nou zijn die wel wat gewend op het gebied van schedels e.d.
Zoons lievelingsfilm is al een paar jaar The Nightmare Before Christmas. Zelf ben ik druk bezig met het maken van een gothic slaapkamer. Heb ik lekker heel het jaar Halloween als ik ga slapen
Dit jaar komt er een klein Halloween feestje bij mijn ouders, omdat het vorig jaar zo leuk was. Dochter (3) heeft het er al weken over.
Iemand vroeg wat je doet op zo'n feest. In ons geval was dat als volgt: de boel was versierd met Halloween decoraties, we draaiden muziek, we hadden allerlei toepasselijk eten (pompoentaart, maar ook Phillipijnse maha van pompoen, koekjes met toepasselijke vormpjes, Mexicaanse Pan de Muerto), er was drank, er waren leuke mensen.

Leuk feest

Hier in de wijk wordt sinds een jaar of 5 ook Halloween gevierd en het wordt steeds leuker. Inmiddels hebben we een "officiele" organisatie die de route langs de deelnemende huizen maakt en aan het einde is er een heus spookhuis met daarna nog entertainment voor de kids. En een wedstrijd voor degene die het best verkleed is.
Dit keer loop ik niet mee maar maken we van de carport een mini spookhuis. Heb er nu zo'n zin in. Zeker na de tips die hier gegeven zijn. Helaas kan ik geen glow in the dark textielverf vinden. (( Ik wilde zo graag een lichtgevende spook maken. Iemand nog suggesties?

*nancy*

*nancy*

20-10-2008 om 21:14

Ben begonnen

nou zeg... wat een boel reactie's.
Zo zie je dus dat er toch veel mensen niet van houden en ook een hoop wel.
we zijn in iedergeval begonnen met de versiering. volgens mij ben ik de eerste in het dorp maar ongetwijfeld zal de rest nu ook wel volgen..ene moet de eerste zijn.
ik heb niet overdreven veel..gewoon raamversiering..de voordeur moet ik me nog iets voor laten invallen..dus als iemand een idee hiervoor heeft ???

Pisa

Geen idee waar je textielverf kunt krijgen, maar ik zag laatst bij de kwantum wel glow in the dark muurverf, misschien kun je daar iets mee.
Klinkt wel heel leuk zoals jullie het doen in de wijk. Helaas wordt er hier in de buurt helemaal niks aan Halloween gedaan, ik geloof ook niet dat er erg veel animo voor zou zijn hier.

Nerina

Bedankt voor de tip. We gaan kijken of we daar iets mee kunnen.
We zijn hier overigens ook heeel kleinschalig begonnen. In een blok van 5 straten briefjes in de brievenbus gedaan met daarin uitleg wat de bedoeling was. Dat de kinderen verkleed konden aanbellen voor hun trick or tread. Wanneer je niet mee wilde doen was er een strookje gemaakt die je los kon knippen en bij de deurbel kon ophangen. Verder hoefde de kinderen zich niet op te geven maar naar plaats en tijd van verzamelen begeven. De eerste keer waren het er 20, het jaar erop 50, etc.. De mensen die mee deden begonnen soms hun huizen te versieren. En dit is zo verder gegroeid. Zodanig zelfs dat je je op moet geven als je een ghost house wilt zijn, en dus ook je best doet met versieren, voordeel inmiddels is dat het snoepgoed gesponsord wordt.
Hier in de gemeente krijg je trouwens voor dit soort burgeractiveiten/evenementen een subsidie van max 1000 euro. Inmiddels word het ook zwaar gesponsord door allerlei bedrijven, waardoor het steeds professioneler wordt. Wanneer je het leuk lijkt ga je ook zo beginnen zoals wij zijn begonnen. Erg low budget maar de kinderen vonden het waanzinnig.

Brianna F

Brianna F

21-10-2008 om 19:12

Voordeur

Ik heb een krans van stro voorzien van zwarte watten (tuincentrum) daarop kleine pompoentjes geprikt en wat spinnen erop. Erin hangt een heks op een bezem.
paars lint erom, klaar.

anti halloween

anti halloween

22-10-2008 om 11:58

Occult....

In tegen stelling tot wat veel wordt gedacht is Halloween zo'n onschuldig feest niet.
het is een feest die zijn oorpsprong met name heeft bij de satanisten die zich bezighouden met occultisme en machten van de duisternis.

Halloween is voor satanisten de dag waarop ze ook vandaag de dag nog steeds dieren maar soms zelfs ook mensen offeren aan bepaalde goden.
Zelfs babietjes moeten daar soms aan geloven...
Mijn feest is het niet...

en mijn kinderen mogen dus ook niet langs de deuren...
ze krijgen bij mij thuis wel wat lekkers...
en verkleden daar vezinnen we dan wel andere feestjes voor.

Anti h

mensen- en zelfs baby-offers, toe maar.

Bewijzen, heb je die ook?

Het verhaal van satanische kinderoffers duikt met een zekere regelmaat op, en vziw is er in Nederland nooit ook maar een snipper serieus bewijs voor gevonden.

Dat er in akelige buitenlanden kinderen om religieuze redenen op een nare manier aan hun einde komen wil ik best aannemen trouwens (lees eens iets over 'kindheksen' in delen van Afrika en de haren rijzen je te berge) maar ik neem aan dat je het daar niet over hebt.

Groeten,

Temet

Bastet

Bastet

22-10-2008 om 13:10

Ach..

Ach,iedereen die even googled op de term :oorsprong halloween, weet beter....
Groetjes,Bastet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.