Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Warm weer - wat eten jullie?

Mijn fantasie raakt een beetje op, wat eten jullie als 'warm eten' met deze warme dagen? 
Wij: wraps met rauwkost, soep, afbakbrood, gebakken aardappeltjes, koude notenrijstsalade (met shoarma en blikfruit) en macaroni. Meestal een combi van deze elementen met elkaar, zoals aardappeltjes met rauwkost of soep met afbakbrood.


Bijtje82

Bijtje82

14-08-2022 om 17:13

Ik heb kippensoep gemaakt.
Warm eten met dit weer is lastig soms, maar eigenlijk wel beter. 
Je kunt eigenlijk ook beter thee drinken dan iets kouds. 
Soep is wel lekker nu. Toch weer extra vocht en de nodige zouten.

Soms salade met brood, verse tomarensoep, bami, bbq. Vorige week lasagne gegeten. 

In ieder geval niet de oven aan.
Gr Angela 

Ik kook bijna alles wat ik normaal ook deed maar nu in de Crockpot zodat ik niet boven gaspitten hoef te staan of er een oven aan moet. 

We koken veel op de plancha in de tuin. Gewoon wat gesneden groenten met olijfolie en kruiden, soms wat vis of vlees bij, makkelijk. Salades (kip-mango is hier favoriet). Soep kan ik niet eten met die warmte, maar gaspacho en gegrilde brood is lekker.
Sini

Eigenlijk gewoon wat we normaal ook eten. Wel vaker iets van rauwkost/salade met ei of zo. Maar we hebben van de week ook spinazie gegeten.

Meestal niet anders dan met minder warm warm. Vaak wel een keer BBQ en gisteren een Griekse rijstsalade.

Of we wachten tot mijn ouders vragen om te komen barbecuen.

Ik zit nu aan een maaltijdsalade met gegrilde kip, pasta, sla, komkommer, paprika en chilisausje. Kant en klaar gekocht. Lekker, maar na zo'n lichte, makkelijke maaltijd eet ik straks wel teveel koekjes bij de koffie 

Gazpacho. De kant en klare van de Grote Blauwe Buurman is echt heerlijk! En dan geroosterd brood erbij met sardientjes en mayonaise. 

Toetje: slagroomijs met verse aardbeien.

Vrijdag stokbrood met diverse koude hapjes en sla, zaterdag salade van sobanoedels, diverse groente en pindadressing, vandaag zelfgemaakte sushi. Het was hier vies heet en met dank aan de overgang loop ik de hele tijd enorm te zweten, geen denken aan dat ik een half uur boven het fornuis zou hangen, of de oven aan zou hebben.
Morgen wel weer warm eten, na drie dagen doen we maar weer gewoon...
Die salade met noedels was een nieuw probeersel en een succes: het is snel, goedkoop, behalve de noedels (3 min) hoefde er niks gekookt te worden, en iedereen lustte het. Hieperdepiep, die gaat vaker terugkomen. En dan mag zoon meekijken bij de bereiding, het leek me een vrij ideale studentenhap dus die kan hij maar vast in de vingers hebben voor als hij ooit op kamers gaat.

koude pasta, pesto ( tomaat, feta, rucola enz) of met spinazie en knoflook.

Uitgehold stokbrood vullen met wat je lekker vindt.

Vanavond tagliatelle, boontjes, wortel julienne, kastanjepaddestoelen en roomsaus

Maaltijdsalade met gebakken kipstukjes erdoor en alle restjes groente

Bladerdeegflappen met groentes erin en kaas erop.

Soms gewoon brood, evt met ei of AVG.

Sambal goreng boontjes, acar ketimun, Indische frikadel, rijst.
Kipfiletje, aardappelwafeltjes, coleslaw.
Een Koreaanse schotel met ricecakes.
Salade met halloumi, peer en avocado.
Pokebowl.

Niet anders dan anders, dus.

Net uiteten gegaan, bord met meloen (Cavaillon meloen, lekker rijp), burrata, sla en nog allerlei lekker frissen dingen. Het was heerlijk!
Sini

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.