Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wasmachine laat 'stukjes' achter op kleding

Hallo allemaal,
Afgelopen weekend een paar kledingstukken op wolwasprogramma gedraaid die er vies uit kwamen. Donkere stukjes drab random verspreid over de kleding en in de trommel. 
Direct de wasmachinerubbers goed schoongemaakt, het filter schoongemaakt en drie keer een kookwas (90 graden) gedraaid, twee keer met soda (tegen zeepresten) en een keer met azijn (tegen kalk). 
In de veronderstelling dat het probleem nu wel over zou zijn de kleding opnieuw in de was gedaan, maar het is er alleen maar erger op geworden!
Is er iemand die dit herkent / weet wat de oorzaak / oplossing kan zijn?
Liefs,

Dat heet vetluis. Maar waar je er anders nog aan kan doen dan je al gedaan hebt, weet ik niet.

2 vaatwasblokjes erin en dan een 90c programma draaien. 
En elke maand een keer zo'n programma draaien.
Na het wassen de deur open laten staan en ook het wasmiddel bakje iets open laten.

Gebruik je vaak een ecostand op je wasmachine? Daar kan het ook van komen

Poeder is beter (in de strijd tegen tegen vetluis) dan vloeibaar wasmiddel. 

SigridH!

SigridH!

11-04-2022 om 14:30 Topicstarter

Bedankt voor jullie tips! Ik heb het vermoeden dat het inderdaad om vetluis gaat. Zelf was ik ongeveer de helft van m'n wasjes op 60 graden, gebruik ik weinig wasmiddel (vloeibaar, dat wel), laat ik altijd de deur en het zeepbakje open na het wassen, droog ik de rubbers goed na het wassen, gebruik bijna nooit de ecostand en tjah... doe ik eigenlijk niet veel geks wat dit zou moeten veroorzaken. 
Ik gebruik de wasmachine nu iets meer dan twee maanden (verhuisd naar een nieuw appartement en de machine van de vorige bewoner overgenomen). Vermoed dat het vuil er al zat maar nu aan het loskomen is doordat ik wél veel heet en op hoge toeren was.
Ga in ieder geval nog een paar keer een goed heet programma draaien met soda, misschien dat ik die vaatwastabletten ook ga proberen, en eventueel HG onderhoudsmonteur (?). 
Mochten er nog meer mensen met tips zijn, heel graag! 

En, is het nog goed gekomen?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.