Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

ina

ina

20-12-2008 om 19:56

Wat bij courmetten ...

hde familie heeft bedacht dat ze de 2e kerst dag bij ons komen omdat de kinderen dan lekker thuis zijn en genoeg speelgoed hebben om mee te spelen. Vind ik een goed idee, en ook gezellig maar er moet ook eten op tafel natuurlijk. ik wil het makkelijk houden want ik ben geen keukenprinses..... courmetten dus.
heb vlees in huis, stokbrood en een huzaren salade maar wat moet/ kan er nog meer bij?? ik dacht aan een macaroni schotel (koud) maar hoe maak ik dit? of past dit niet bij courmetten. en wat past er dan wel bij?
we houden niet van vis.
heb er nu al stress van

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

20-12-2008 om 20:10

Hier

Wij gaan ook gezellig Gourmetten op 2e kerstdag. Alleen vlees om te bakken is reuze saai, kan je net zo goed gaan steengrillen.
Wat wij er nog bij hebben:
uien, paprika, champignons, kruiden (zelf alles laten kruiden dus), eitjes om te bakken, pannekoekenbeslag, kaas om bovenop iets te laten smelten, slagroom om warme sausjes te maken. De aardappelen kun je ook zelf laten bakken, zou er zéker geen huzarensalade bij zetten. En ontbijtspek is ook onontbeerlijk.
Nou, gourmet ze he!

Rosti snippers

in zo'n zak uit de vriezer erg lekker voor in de gourmetpannen

bertje1

bertje1

20-12-2008 om 22:19

Ook nog

geklopt ei (voor in de pannetjes), pannekoekjes voor de kids en sausjes natuurlijk, stokbrood en aardappeltjes (bijv. rosti of smiley's voor in de oven). super makkelijk. Ijs na..klaar.

reina

reina

20-12-2008 om 22:49

Als we met kinderen gourmetten zet ik wat pannenkoekenbeslag op tafel, kunnen ze minipannenkoekjes bakken.En maak er een lekkere fruirsalade bij. Verder tips lees je hierboven al.

Chantelle

Chantelle

21-12-2008 om 00:09

Rauwkost?

Rauwkost vind ik er ook altijd lekker bij. Gewoon van de groenteboer maar ook wat knaagvoer (worteltjes, tomaatjes, komkommer).

Hier ook stokbrood, sausjes, pannenkoekenbeslag (je hebt maar heel weinig nodig), champies/paprika/uitjes, ananas/perzikken (uit blik)...

Kaaskopje

Kaaskopje

21-12-2008 om 02:02

Maïs, tomaat

Wij hebben ook altijd tomaatplakjes op tafel. Die bakken we onder de bakplaat in het pannetje, samen met ui en champignon bijvoorbeeld. Heerlijk. Koude maïs vinden ik en de kinderen altijd erg lekker. Komkommer ontbreekt nooit, lekker fris.

ina

ina

21-12-2008 om 12:00

Leuke tips maar

zal ik er dangeen koude macaroni schotel bij maken? hoor ik jullie niet over, past dat niet bij courmetten?
misschien wordt dat ook wel te veel?
als ik het er nog wel bij wil maken, iemand een tip hoe ?

Kaaskopje

Kaaskopje

21-12-2008 om 12:44

Dat is je eigen beslissing

Voor mij zou een koude macaronischotel er niet bij hoeven, maar wie weet wordt het bij jou heel erg gewaardeerd. Het is maar net hoeveel energie en geld je in het gourmetten wilt steken. Hoe meer je eromheen aanbiedt hoe meer er misschien overblijft van het vlees zelf. Persoonlijk vind ik wat rauwkost, de mogelijkheid om een ei of een pannenkoekje te bakken en lekkere sausjes meer dan genoeg.

Kaaskopje

Kaaskopje

21-12-2008 om 12:46

Ja fruit

Fruit of inderdaad huzarensalade al dan niet zelfgemaakt kan altijd. Huzarensalade komt later ook altijd nog wel op.

reina

reina

21-12-2008 om 16:04

Iris

De bijgerechten zou ik niet te machtig maken, dus als je salades maakt, hou het simpel en fris.

sjaan

sjaan

21-12-2008 om 17:25

Leuke tips..maar vraagje

Wij gaan ook gourmetten met de kerst, leuke tips over de bijgerechten. Dus ik blijf even meelezen.

Ik wil alleen geen kant en klaar vlees pakket kopen, maar zelf dingen klaar maken. Ik had op de allerhande site leuke recepten voor kerst gourmetten gezien. Alleen hoeveel vlees moet je tellen per persoon ongeveer. Wij zijn met de kerst met 8 volwassenen.

Alvast bedankt!

sjaan

sjaan

21-12-2008 om 17:28

Sorry...

Ik zie hierboven een draadje staan met dezelfde vraag.. ik heb het antwoord dus al!

Bart_B

Bart_B

06-01-2009 om 20:26

Guinevere

Heerlijk subtiel Guinevere, helaas werd het niet opgepikt

Guinevere

Guinevere

06-01-2009 om 20:49

Haha

Ha, ik moest 'm even terugzoeken, maar je hebt Gelijk Bart!
Sinds vandaag ben ik zelf ook eigenaar van een gourmetstel trouwens, na de kerstdagen ingeleverd bij de kringloop en nu voor 5 euro van mij.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.