Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kaaskopje

Kaaskopje

02-12-2008 om 00:41

Wat doe jij wat je partner niet doet?

Ik vond het niet leuk om de vraag om te draaien in bovenstaand draadje dus maar als aparte vraag gesteld.
Bij ons is dat:
spinnen vangen en buiten zetten
lampen ophangen
strijken
de was doen
ramen wassen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sjocola

Sjocola

02-12-2008 om 08:53

1e antwoord

dat in me opkomt is euh...

-ALLES!!

maar dat past eigenlijk weer beter in het draadje • Staan jullie ook overal alleen voor? van annemir.

ayla

ayla

02-12-2008 om 09:39

Ehhh

poeh, ik doe eigenlijk bijna alles betreffende de kinderen. Dus doktersafspraken, cb bezoekjes, schooldingen, kleding kopen, schoenen kopen, zwemles.
Ik doe eigenlijk altijd koken behalve op papa dag maar dan ligt er meestal wel iets in de vriezer wat manlief kan maken
Ik strijk en doe de was.
Ik poets (uitgezonderd de badkamer en wc)
cadeautjes doe ik regelen, de verassingen voor de schoenen leg ik klaar. Ik doe meestal de leuke dingen, bioscoop bezoekjes, speeltuin bezoekjes.
En nu ben ik vast nog wel iets vergeten

Wat niet?

- administratie, heeft hij echt een hekel aan en als ik het aan hem moet overlaten, liggen de enveloppen weken later nog ongeopend in / op / onder een kast.
- de was, hij kan de machine natuurlijk wel aanzetten, maar doet de trommel altijd half vol of de verkeerde dingen bij elkaar
- koken; ik ben eerder thuis of het eten is al klaar
- boodschappen
- cb- / artsbezoeken met de kinderen
- cadeaus kopen
- verjaardagskaarten versturen
- kleding kopen, kostuums koop hij gelukkig zelf.

Linda

Leonhard

Leonhard

02-12-2008 om 09:59

Wij doen bijna alles samen, behalve...

Strijken. Daar heeft ze een bloedhekel aan. Bovendien kan ik 't beter en helpt het me bij het nadenken. Zeg maar een meditatief moment.

Vrijwel alles wat met de pc te maken heeft.

Brieven schrijven (jawel, snailmail, het bestaat nog), met name de post voor het buitenland.

Hm. Dat was het wel zo'n beetje. Voor de omgekeerde wereld, zie het draadje hierboven.

tonny

tonny

02-12-2008 om 10:03

Meditatief moment - beetje o.t.

Inderdaad Leonhard, dat zeg je mooi. Zulke klusjes zijn prima om je gedachten wat te laten gaan, na te denken... Het zou wel eens ongezond voor een mens kunnen zijn al zulke klusjes aan andere (betaalde) mensen over te laten en de hele dag te vullen met 'kwaliteitstijd' of hoe je het maar wilt noemen. Strijken kan heel rustgevend zijn.

Met de afzuigkap schoonmaken heb ik dat helaas stukken minder. Wel met onkruid tussen de steentjes uit peuren, al is het een -piep-klus.

tonny

Tonny

Tonny

02-12-2008 om 10:05

Veel

en dat komt omdat ik al jaren veel thuis ben.
En in periodes waarin ik meer weg ben - ik werk nogal ongeregeld- doe ik nog steeds veel, omdat dat er nu eenmaal zo is ingeslopen mettertijd.

madelief

Weinig

Ik ben thuis, man werkt fulltime, dus in die zin doe ik wel het meeste in het huishouden. Er zijn echter maar weinig dingen die mijn man niet doet, als hij vrij is of in het weekend. Alleen de ramen zemen en dweilen doe ik altijd en inderdaad dingen als met kinderen naar de huisarts. Oh ja, en de was opvouwen, maar dat mag hij van mij ook niet. Dat kan ik gewoon beter

Maylise

Maylise

02-12-2008 om 11:56

Regelwerk

Alle administratieve, bureaucratisch en organisatorische klussen doe ik eigenlijk.
Hoewel ik het niet erg vind op zich om dat soort klussen te doen ben ik er niet altijd blij mee dat alles wat dat betreft op mij terecht komt.

Maylise

Weinig

mijn partner doet ontzettend veel in huis, meer dan ik denk ik terwijl hij het veel drukker heeft, met name de keuken schoonmaken doet hij altijd.

ik doe:
- de was
- koop kadootjes, kaartjes & postzegels
- verzorg de cavia's en de poes
- koop kleding voor dochter
- ga met dochter naar zwemles en dansles (tijdens zijn werktijd)
- verkoop overbodige zooi op marktplaats en ebay
- regel verbouwingen
- koop planten en doe die in de potten
- klusjes, zoals kranen vervangen, schuren, schilderen

Fonneke

Fonneke

02-12-2008 om 14:37

Van alles

wat mijn partner niet doet:
wassen, strijken, koken, kadootjes kopen, kleren kopen voor kinderen, boodschappen, kinderen naar zwemles brengen, eigenlijk alles regelen m.b.t. clubjes kinderen, ramen wassen, met de kinderen naar de kapper/tandarts/dokter/cb, vakanties regelen.
Ik vergeet vast nog veel. Mijn man werkt fulltime, ik ben thuisblijfmoeder en heb dus gewoon meer tijd.

Tirza G.

Tirza G.

02-12-2008 om 15:11

En ik?

Ik zit de verantwoording te dragen. Dat is ook een hele klus.

Tirza

hemuul

hemuul

02-12-2008 om 21:13

Ook best veel

zoals administratie, belastingen, regeldingen, de was, kadootjes en kleren, kaartjes, het vaatwasmachineblokje in de vaatwasmachine doen, de vaatwasmachine aanzetten, s avonds de deur op slot doen, lampen uitdoen, de thermostaat laag zetten als we de deur uitgaan, kleren klaarleggen voor de kinderen, schoolspullen klaarzetten en nog veel meer. Maar als ik er eens niet ben kan hij al die dingen ook best. Behalve dan die lampen want die laat hij altijd branden.

Ja kindernagels

dat durft hij ook niet en ik doe dat dus al sinds dochter geboren is. En dan af en toe voorzie ik ook kleine nageltjes van nagellak

groene specht

groene specht

04-12-2008 om 15:23

Bijna alles waar een stekker aanzit

Alles met een stekker eraan (behalve de PC en de geluidsapparatuur) is mijn terrein.
De boor, de decoupeerzaag, de naaimachine en de wasmachine, hij vindt het maar enge dingen.
Kijk je wel uit, schat, zegt hij dan als ik weer eens op het knopje van de wasmachine druk.
Hij wil ook dat ik de stroom helemaal uitzet als ik een nieuw lampje indraai, want anders krijg je kortsluiting. Heeft-ie van zijn moeder.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.