Huis, Tuin en Keuken

tonny
06-12-2008 om 23:03
Wat doen we met kerst?
Was de vraag van jongste dochter. Niet van 'thuis blijven of weggaan' (we zijn thuis, nadat we met de belangstellenden daarvoor naar de kerstdienst in de kerk zijn geweest) maar heel concreet: 'wat doen we om de tijd plezierig door te komen'.
Weet iemand een leuk spel of iets anders om elkaar mee te vermaken? Gourmetten (ach ja, waarom niet...) duurt een tijdje, maar niet de hele dag.
Wie heeft een succes-idee?
tonny

sus-anne
07-12-2008 om 09:36
Niets
wij plannen nooit wat we doen met kerst,we zien wel.
ik zorg dat er lekker eten in huis is voor een brunch voor dag 1 en een diner voor dag 2( of andersom)
we staan op wanneer we wakker zijn,we lummelen allemaal wat rond,en soms besluiten we om even langs oma en opa te gaan,of we gaan een filmpje kijken met zijn allen,of een spelletjes doen.
bij goed weer rijden we weleens naar het strand met de hond.
als ik de kerstdagen ga plannen,met allemaal dingen die *moeten*ontstaat er stress,een race tegen de klok,iedereen die tegelijk in de badkamer wil( dus ruzie)
nee, we moeten niks,maar alles mag,ik verheug me er al op!
miischien ook een tip voor jou Tonny? gewoon tegen dochter zeggen: we zien wel?

amk
07-12-2008 om 09:43
Ook theater
1 kerstdag tracteer ik mijzelf op een uitgebreid ontbijt op bed tot het tijd wordt om in bed te bedenken wat mijn kerstdiner zal zijn.
2e kerstdag komt dochterlief thuis en komt mijn vader. Ze is wild van de cd van de musical Floddertje en daar gaan we dan nogmaals heen.
De rest van de tijd brengen we rommelend door.
Angela

judiths mama
07-12-2008 om 11:31
Hoe oud zijn je kinderen?
Ik begrijp uit de andere postings niet zo heel klein meer. Is het leuk om met z'n allen hapjes voor de lunch te maken? Na het eten lekker naar buiten (als het weer het toelaat). Bij terugkomst aan de thee/warme chocomelk en lekker met een stapel tijdschriften op de bank. (Zo ziet mijn favoriete kerstdag er ongeveer uit).
Saskia

Sjillie
07-12-2008 om 11:53
Bij ons
staat kerst in thema: RUST!
We zijn lekker met ons gezinnetje: paps, mams, zoon 6 en dochter 4 en we doen het vooral rustig aan en genieten.
Afhankelijk van het weer naar buiten/ bos en verder zien we wel.
Opa en oma zitten in Oostenrijk, hoeven we dus niet heen.

Guinevere
07-12-2008 om 14:15
Puzzel
Zo'n dag is helemaal ideaal om met de familie een grote legpuzzel te maken! Kan je uren al kletsend en snoepend mee zoet zijn.

joer
07-12-2008 om 15:09
Puzzelen en sjoelen
Bij ons is het bijna traditie dat in de kerstvakantie een mega grote legpuzzel gemaakt wordt.
En de sjoelbak wordt altijd van zolder gehaald. Leuke wedstrijdjes met de kinderen en de vriendjes die altijd langskomen.
Ook als we gasten krijgen met kerst doen we altijd een sjoelwedstrijd.
En verder lekker uitslapen, lekker aanrommelen, lekker naar buiten bos/strand.
Groeten JOER.

Maylise
08-12-2008 om 11:58
Van alles
Wij zijn ook thuis met de kerstdagen. Nog geen heel spannende plannen maar we komen de dagen wel door denk ik. Met kerstnacht naar de nachtmis en daarna thuis nog even warme chocolade melk drinken.
Eerste kerstdag gaan we uitgebreid lunchen daarna 's avonds cadeautjes uitpakken. Verder wil ik ook nog met de kleine nichtjes van 7 en 3 die bij mij logeren naar het kindje wiegen in de kerk. Verder kunnen we daarna een van de nieuw gekregen films gaan zien op dvd.
Tweede kerstdag zijn we ook thuis en eten we 's avonds juist uitgebreid en 's middags niet. Dus de rest van dag zijn we thuis.
Wat we gaan doen: kinderen kunnen met het nieuwe speelgoed spelen, gezelsschapspelletjes doen die heel lang duren zoals Monopoly, carcassone met tig uitbreidingen en a game of thrones met uitbreidingen, kerst films kijken zoals the sound of music, miracle on the 34th street, jingle all the way en a christmas carol. Verder lezen in de nieuwe boeken. En ik heb een nieuw spel voor de wii gekocht waar uiteraard vast ook meegespeeld moet worden.
Mocht iedereen heel ondurig worden van het binnenzitten sleep ik de kleintjes nog wel even mee naar het bos.
En verder komt er vast wel wat familie of vrienden aangewaaid.
Maylise

Genista
08-12-2008 om 13:36
Ik heb geen idee
Nog totaal niet over nagedacht in de warrigheid van de afgelopen tijd, die de komende weken nog wel even zal doorzetten. Spelletjes, hoop ik, maar waar, dat zullen we nog wel zien.

Linda99
08-12-2008 om 14:03
Gewoon
Wij doen gewoon wat we anders ook op een vrije dag doen. Beetje in de trant: we zien wel.Snap echt niet waarom er met kerst ineens van alles gedaan moet worden wat men anders niet doet........

EsmeePF
08-12-2008 om 21:41
Gewoon
Nou ja, bijna gewoon dan. Eerste kerstdag wel een lekkere brunch (thuis hoor) en 's avonds gourmetten (erg origineel ja, maar de kinderen mochten kiezen ) en de rest van de dag zien we het wel. Een keer een spelletje, een dvdtje, even wandelen als het weer meewerkt. Hetzelfde wat we op een gemiddelde zondag ook doen dus. En 2e kerstdag gaan we naar mijn schoonouders (tevens verjaardag schoonvader) en dan komen broers en aanhang van mijn man ook.

Jolijt
10-12-2008 om 19:07
Kadootjes
Opa en oma moeten extra vroeg op... want die worden bij ons verwacht voor een ontbijtje. Daarna pakken we de kadootjes uit en dan is de rest van de dag te kort! Lekker spelen met de nieuwe dingen, ook hier wordt er vaak een puzzel gemaakt en meestal krijgen we wel een nieuw spel (dit jaar het grote van Dale spel en een spel met spiegels en lasers).
Opa houdt niet van diner-gedoe, dus na wat hapjes gaan opa en oma naar huis. De laatste jaren doen we eigenlijk niet meer aan 'kerst-eten' maar maken we iets dat op dat moment iedereen lekker vindt... vorig jaar andijviestampot:-S
Voor alle gezinnen waar de Wii onder de boom ligt deze tip: pak de Wii vast stiekem uit en sluit hem aan... kabels in orde, kanaal ingesteld etc... alleen de zichtbare delen inpakken, zo kun je direkt na het uitpakken aan de slag.

j@comijn
12-12-2008 om 13:24
Wat is er te doen op 1e kerstdag
Ik heb even mee gelezen. Dit jaar is het erg rustig rond de kerstdagen en eigenlijk vind ik dat ook niet zo erg. Tweede kerstdag komt onze oudste en haar vriend eten, zij koken ook. Dus dat is makkelijk. Maar 1e kerstdag zitten we alleen met onze 13jarig dochter.
Het leek mij wel leuk om iets leuks met haar te gaan doen. Maar het lijkt wel of alles dicht zit de 1e kerstdag. In ieder geval alle musea zitten dicht. Zit nog wat te zoeken maar als iemand een idee heeft, ik hoor het graag

j@comijn
15-12-2008 om 15:59
Tuurlijk
gaan we naar de kerk maar daar naast is er nog heel veel tijd over.
Krijg het idee dat ik de enigste ben die het niet druk heeft met de kerst.
We hebben geen plannen en om twee dagen alleen maar te luieren is niks voor ons.

Genista
15-12-2008 om 20:13
Nee hoor jacomijn
Wij hebben zojuist aan iedere vorm van familie medegedeeld dat wij lekker thuis blijven met kerst. En dat wie een prakkie boerenkool lust en zin heeft in spelletjes, welkom is bij ons Een logeerbed is er ook altijd wel.

reina
15-12-2008 om 21:02
Ook geen plannen
@comijn, ik heb nog geen flauw idee hoe we de Kerstdagen dor gaan brengen, behalve dat Kerstavond ( de 24e dus) dochter + vriend hier komen en zoon dan ook vtij is, dan eten we met z'n 5-en en pakken we kadootjes uit. Ik ga ws eerste kerstdag naar de kerk, maar verder ???