Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

madelief

madelief

01-12-2008 om 23:15

Wat doet jouw partner, wat je zelf nooit (of zeer zelden) doet?

Hier: de belastingpapieren invullen. Heel erg, en erg onzelfstandig. maar sinds onze verkeringstijd bemoei ik me daar niet meer mee; ik háát cijfertjes!

madelief

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Eh..........

mijn man is erg van het klussen,maar ik klus mee.
eigenlijk heb ik alles ooit weleens gedaan ,net zoals mijn man op huishoudelijk gebied ook alles weleens doet( zelfs gordijnen strijken,vind ik een rotkarweitje)

Helaas wel

als mijn dunne katoenen gordijnen gewassen zijn zien ze er echt niet uit,vol kreukels dus.
komt vast door de slechte (goedkope ikea)kwaliteit.

Rembrand

Rembrand

01-12-2008 om 23:46

Ook hier.

Mijn man regelt alle bankzaken en vult de belasting in.
Ik haat cijfers ook en bak er niks van.
M.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-12-2008 om 00:36

Mijn partner

- laat enorme winden. Ik ben niet eens in staat tot wat hij laat horen. Maar dit was vast niet de bedoeling van de vraag
- hij staat elk weekend 1 of 2 dagen op het voetbalveld. 1 dag door er actief bij betrokken te zijn en 1 dag als toeschouwer. Heel spijtig maar ik deel dat enthousiasme voor voetbal niet in die mate. Leuk voor hem en ook leuk voor mijn dochter die ook op voetbal zit... fijn dat zíj dat samen delen.
- hij heeft in tijden dat de fietsenmaker een beetje te duur voor ons was geleerd om banden te plakken. Dat kunstje had hij zich niet eerder eigen gemaakt. Het is iets 'kleins' misschien, maar ik vond dat iets om trots op te zijn. Ik doe het niet.

groene specht

groene specht

02-12-2008 om 09:29

Getsie

Meneer specht doet de dagelijkse boodschappen, haalt de spechtjes van school, zuigt de mat onder de eettafel (en niet daar om heen) en maakt de wc schoon.
Hij kan ook heel harde winden laten.

Ik: klussen, belastingformulieren, verzekeringen, wekelijkse boodschappen, koken, wassen, was opvouwen/strijken.
Ik kan heel hard niesen (familietic).

Samen: afwassen, huis schoonmaken. Dat moet samen, uit solidariteit en anders gebeurt het niet.

Oja, mijn partner koopt de kleding voor het gezin. Hij houdt wel van winkelen, ik niet. Ik ken zijn maat ook niet, hij de mijne wel. Alleen mijn ondergoed koop ik zelf, als het weer eens moet.

ayla

ayla

02-12-2008 om 09:42

Manlief doet

de administratie, mag ik me niet mee bemoeien
Hij doet meestal de dagelijkse boodschappen want hij werkt vlakbij 3 supermarkten.
Hij doet de vuilnis, dus ook de dingen in de bakken gooien.
Hij poetst de wc en de badkamer

Leuk, belastingen

Dat doe ik dus wel, hij vraagt hoeveel we terugkrijgen...

Wat hij wel doet en ik nooit of zelden;

- klussen in en om het huis
- bandenspanning en het oliepeil van de auto's controleren (zonder zijn interventie rijd ik altijd met te zachte banden)
- auto inpakken als we op vakantie gaan (ik zet alle spullen klaar)
- banden van de fiets plakken

Linda

Hier

Mijn man:
- klust (ik maar zelden)
- doet de tuin
- is er 1-2 dagen per week voor de kinderen
- doet ook huishoudelijke klusjes als ramen lappen, stofzuigen, etc.
- doet de autozaken (apk, winterbanden monteren etc.)
- administratie

De administratie moet ik eigenlijk eens overnemen, want ik ben in dat soort dingen veel ordelijker dan hij (of ik snap zijn systeem niet!). Stofzuigen doe ik veel vaker dan hij, maar ik ben dan juist van even snel voor 't oog zuigen en als hij het doet moeten alle banken van de muur en stoelen aan de kant. Dat vult elkaar dus wel goed aan! De was is weer exclusief mijn terrein.

Al met al prima verdeling al doe ik voor mijn gevoel soms te weinig...

Leonhard

Leonhard

02-12-2008 om 10:07

Koken

Ik houd van goed en lekker eten, maar niet van koken. Doe ik alleen als het niet anders kan.

Onze zoon naar school brengen en weer halen.

En oh ja, ze hakt het brandhout. Een mens moet een hobby hebben...

Voor de rest in alle opzichten overlap.

Mijn man

doet ook de belasting- en bankzaken, ik mag me er niet mee bemoeien en zou dat ook niet willen.
Hij doucht altijd met de jongste en de oudste (jongens) en ik met onze dochter.
Stofzuigt de trap en bovenverdieping. Geen idee waarom, dat is er zo ingeslopen. Ik doe beneden, hij doet boven.
Klussen in, aan en om het huis doet mijn man ook altijd. Zou ik ook prima kunnen trouwens, maar goed.
Verder doet hij nu tijdelijk dingen die ik normaal ook zelf doe maar nu door zwangerschap niet of niet makkelijk gaan zoals de boodschappen, de kattebak verschonen en meestal de kinderen naar bed brengen.

Maylise

Maylise

02-12-2008 om 12:01

Niets

Er is niets wat man doet in huis wat ik nooit doe. Er zijn wel dingen die hij veel vaker doet zoals bijvoorbeeld strijken. Ik ben niet dol op strijken en hij houdt van gestreken overhemden. Zijn overhemden dus mag hij ze zelf strijken. Meestal strijkt hij dan mijn kleren en die van de kinderen mee. Ik vind van veel kledingstukken het maar onzin om ze te strijken.

Ook bepaalde klussen in huis doet hij vaker zoals verven bijvoorbeeld. En de ramen lappen van buiten, dat doe ik nou nooit.

Overigens strijk en verf ik heus wel af en toe maar ik laat dat soort dingen liever aan hem over net zoals hij best boodschappen kan doen en dat ook wel doet maar liever heeft dat ik dat doe.

Maylise

Hier

- keuken opruimen en schoonmaken, vaatwasser inladen en uitladen (doe ik heel zelden)
- vuilnis naar container brengen

Ramen lappen

ja echt, die van mij lapt de ramen. ik zie gewoon altijd te laat dat ze vies zijn,hhahahah.
en de stopcontacten vervangen,dat soort dingen.
de rest doe ik....
ook de belastingen en geldzaken

Jacoline29

Jacoline29

02-12-2008 om 14:13

Bij mij

strijken,daar heb ik een hekel aan en
hij kan goed achter de naaimachine werken betreft kleding maken en heel maken.Werkt overigs in ICT

Bianca 1971

Bianca 1971

02-12-2008 om 14:22

Hier

Ik doe nooit: Alles wat de auto betreft en ramen zemen. Verder klust hij meer in huis, maar als het moet kan ik dat ook!
Hij doet nooit: de administratie, zelf zijn rekeningen betaal ik! Vakantie boeken, we beslissen samen waar we heen gaan, ik ga internet afstruinen en boeken. Banden plakken (ikke wel)! De was in de wasmachine doen (wel eruit halen en in de droger/ophangen, hij snapt alleen geen bal van wasprogramma's) Verder doen we eigenlijk alles wel beide geloof ik!

Fonneke

Fonneke

02-12-2008 om 14:27

En hier

Wat ik mijn man lekker laat doen: badkamer schoonmaken, tuin verzorgen, planten/bloemen in huis verzorgen, alles wat de auto betreft en vaatwasser in- en uitruimen.

hemuul

hemuul

02-12-2008 om 21:03

Auto wassen, koken, strijken

wat ik nooit doe: de auto schoonmaken en andere dingen die met de auto te maken hebben. Autorijden, bijvoorbeeld.
En de ramen lappen (maar de meeste doet de glazenwasser).
En strijken. Alleen overhemden worden hier in huis wel eens gestreken.

wat ik zeer zelden doe: koken (kan hij veel beter) en banden plakken (kan ik wel, maar wil ik niet).

Spinnen vangen!

Sannekeman vangt spinnen (en ander ongedierte), ik durf dat echt niet!
En Sannekeman zorgt voor:
- wassen van de auto's
- poetsen van de wc
- heel cliché, aan de straat zetten van de kliko
- administratie, ik ben boekhouder dus doe al genoeg administratie op mijn werk

Verdeling

Suzeman doet lekker traditioneel de kliko's aan de weg zetten. En verder (bijna) alle technische en klusjesmannen dingen: van banden plakken tot verbouwingen.
Belasting- en financiën doe ik, ICT-zaken doe ik, andere typische mannenzaken zoals tv/dvd aansluiten en programmeren doe ik ook. Ik was mijn eigen auto (zeer zeldzaam verschijnsel).
Het huishouden (de was, stofzuigen, ramen wassen, soppen en dweilen enzo) doen we samen. Niet tegelijkertijd want dan krijgen we ruzie, maar ieder op zijn eigen tijd zijn aandeel.
groet
Suus

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.