Huis, Tuin en Keuken

cobi
14-12-2008 om 22:25
Wat draag je over een cocktailjurk?
k heb 'm nooit weg kunnen doen omdat ik 'm zo mooi vond en nu blijk ik zomaar ineens weer te passen. Een succesnummer dat 20 jaar terug al vintage was; een groen fluwelen mouwloze jurk, met pareltjes rond de kraag. Zo mooi. Als ik me niet vergis, noem je zoiets een cocktailjurk.
Omdat de gelegenheden waar ik 'm nu kan dragen wschl iets minder verhit zijn dan toen, wil ik iets kopen voor erover. Maar wat draag je bij zoiets? Een vestje,
een stola?

Margriet*
14-12-2008 om 22:53
Dat ligt eraan
Als je hem nog redelijk casual draagt kun je er een lamswollen vestje overdragen met het bovenste knoopje dicht, of een bolero ook wol.
Wat feestelijker is een sjaal (van een mooie stof), die je losjes over je armen drapeert en als je het wat kouder hebt om je schouders slaat .
Een stola is ook leuk, alleen dan niet zo'n ding die je over een jas draagt maar een van wat mooiere wol (kashmier).
Leuk oude jurken. Ik had pas een jaren vijftig jurkje van mijn oma aan op een bruiloft. Kreeg veel complimenten. Ik paste hem ook wéér aan.

Kaaskopje
15-12-2008 om 00:24
Boléro
Ik zie het natuurlijk niet voor me, maar als het bij elkaar past zou een bolérootje grappig kunnen zijn.

Silone
15-12-2008 om 08:37
Volgens mij
Is het heel moeilijk om een bolero te vinden die qua kleur en soort stof past bij zo'n jurkje. Ik zou als ik jou was echt op zoek gaan naar een apart fijne wol (evt met glittertjes of zo erdoor) en er een mooie stola/brede sjaal van breien. Dan heb je iets heel eigens. Gefeliciteerd trouwens dat je er weer in past.

Roosje Katoen
15-12-2008 om 10:53
Kort vestje
Zo'n kort vestje met lange mouwen lijkt me ook wel een optie. Moet het wel een feestelijk of sjiek gevalletje zijn. Denk dat de combi met zwart wel mooi feestelijk is.

wendelien
15-12-2008 om 15:44
Mmmm
Nooit een cocktailjurk bezeten, maar ik denk dat zo'n wikkelvestje heel mooi staat en dan misschien met 3/4 mouwen. Dan een glanzende panty eronder in misschien dezelfde tint als het vestje. Leuk hoor!