Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Massi Nissa

Massi Nissa

21-11-2008 om 17:28

Wat drinken jullie echt graag en veel?

Hoi, ik heb net twee glazen gekoelde appelsap achterover geslagen (na een dag lesgeven en vergaderen en vijf halve bakjes smerige koffie). O, wat is koele appelsap toch ontzettend lekker. Bij mij staat het met stip op 1. Wat drinken jullie graag en veel?
Groetjes
Massi


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

21-11-2008 om 17:36

Hier....

Water en koffie!
Bastet

Bastet

Bastet

21-11-2008 om 17:37

Ohja...

En ook groene thee,maar dan alleen losse thee,gunpowder.
Bastet

Thee

sloten thee, gewone zwarte zonder suiker (ik drink amper koffie namelijk, en een kantoorslaaf moet toch wat)
Vruchtensap vind ik erg lekker maar drink ik met mate vanwege de vele calorieën.

Groeten,

Temet

Dropke

Dropke

21-11-2008 om 18:11

Koffie

een verslaving ook, maar zo lekker !

Dropke

Cola light

coca cola light. En ik sta nu op rantsoen van max 3 volle glazen per dag wat ik in halfjes verdeel om de dag door te komen. Ik ben cola junk. Verder drink ik 1 kop thee en 3 glazen water ongeveer per dag.

Amarins

Amarins

21-11-2008 om 20:13

Nooit veel, wel graag

... wijn, 's avonds dan en meestal bij het eten. Koffie (verkeerd), 3 kopjes per dag, thee (maar zeker geen sloten, eerder een .... theekopje). Ik houd niet van frisdrank, bier, water (te nat en koud).

Jet Burg

Jet Burg

21-11-2008 om 20:18

Water!

Ik ben er werkelijk dol op! Lekker koud en in een groot glas. Ik begin er 's morgens al mee.
Ik lust ook eigenlijk geen ander drinken (fris, sap ed)

Asa Torell

Asa Torell

21-11-2008 om 20:22

Limonade

Heel erg verdunde limonade is mijn favoriet. Meteen bij thuiskomst inderdaad een groot glas, heel herkenbaar Massi. Daarnaast water, en koffie maar dat is een categorie apart, daar moet ik s ochtends mee worden aangeschakeld.

Sjillie

Sjillie

21-11-2008 om 21:01

Melk

heerlijk, liters per dag als ik de kans krijg.

Kreeg in mijn 2 zwangerschappen het advies van de verloskundige om minder melk per dag te drinken omdat ik dus teveel melk dronk!

Hmmm, heerlijk, lekkere koude melk....

Ook water

Ik drink eigenlijk de hele dag water. 1 x per dag verplicht een beker melk en af en toe een glaasje dubbelfris maar dan meestal omdat mijn man het voor me inschenkt, uit mezelf pak ik het zelden. Overigens zou ik nu wel de hele dag cola kunnen drinken (zwangerschapstic, normaal lust ik het niet) maar dat lijkt me niet echt gezond dus daar blijf ik dan maar af.

hasse simonsdochter

hasse simonsdochter

21-11-2008 om 22:11

Dr pepper

Ik ben verslaafd... Gelukkig heeft vrumona er zoetstoffen ingedaan (verkapt met de mededeling: nu minder suiker :S) en is het niet meer zo lekker, maar o wee als ik een blikje of flesje uit engeland of amerika te pakken kan krijgen... Ik span iedereen die die kant op gaan voor mijn karretje... hahaha.

Hasse

Yta Chalne

Yta Chalne

21-11-2008 om 22:50

Thee natuurlijk

Thee. Ik zet voor mezelf een tweeliterkan per dag. En ik ben gek op cola, daar drink ik elke dag een glas van (de enige die ik nog kan drinken is de 'double no fun', de caffeinevrije zonder suiker, maar ik vind 'm lekker) Geen water, daar vind ik niks aan. Sap ook niet, behalve, net als de draadjesstartster, appelsap, dat vind ik erg lekker.

Jaymza

Jaymza

21-11-2008 om 23:08

Mango sap

daar ben ik momenteel aan veslaafd

Kaaskopje

Kaaskopje

22-11-2008 om 00:44

Sober mens

Ik drink op het werk de hele dag door cappuccino en als ik dat zat ben schakel ik over op de thee en de laatste tijd kies ik dan voor afrikaanse thee van Pickwick. dat neem ik van huis mee. Heel lekker.
Thuis ben ik voor mezelf misschien wel overdreven zuinig. Als ik 1 glas sap of iets dergelijks drink per dag is het veel. Ik drink 's morgens 2 mokjes koffie en in de avond soms een mok thee of chocolademelk oid.

Anoniem

Anoniem

22-11-2008 om 09:45

Tomatensap en wienermelange koffie

Hoi,

Ik schrijf het dit keer bewust anoniem want anders word ik dit keer echt herkend door mijn kennissen denk ik. Ik ben (in onze vriendenkring dan) de enige die sloten wienermelange drinkt (gewoon oplosspul van Nescafe) is wel wat zoet, dus niet al te goed voor de lijn. En 's avonds drink ik met gemak een literpak tomatengroentesap van appelsientje leeg...heerlijk!
Water vind ik niet veel aan, tenzij ik écht dorst heb, en dan drink ik het alleen hangend onder de kraan eigenlijk. Appelsap vind ik bij vlagen ook heerlijk, als het maar wel goed koud is.

A.

Maylise

Maylise

22-11-2008 om 10:28

Cola light, thee en water

Cola light drink ik echt veel. De laatste jaren wat minder maar vroeger ging er zeker een liter per dag doorheen en regelmatig nog meer. Nu drink ik meestal twee glazen per dag gemiddeld. Geen bewuste keuze maar heb er minder behoefte aan. En tegenwoordig geen cola light meer maar cola zero.

Thee drink ik ook veel, gewoon zwarte thee en dan met melk. Soms ook thee met een smaakje en dan zonder melk. Op dagen dat ik werk drink ik minimaal vijf mokken thee per dag. 's weekends wel minder, dan vaak maar twee of drie kopjes.

En verder water. Als ik echt dorst heb vind ik dat het lekkerst. Zowel 's middags als 's avonds drink ik bij het eten meestal water en tussendoor ook nog wel.

Melk drink ik nooit eigenlijk, alcohol weinig (alleen als we bezoek hebben of uit eten gaan wel een wijntje), limonade en yoghurt dranken als fristi ook eigenlijk nooit.

Koffie drink ik ook niet zo vaak. Ik hou best van koffie maar het komt er nooit zo van, zit niet in mijn systeem. 's weekends als man koffie zet dan drink ik ook vaak wel even koffie en buitenshuis bestel ik het wel regelmatig. Chocolademelk vind ik wel lekker maar heb het niet heel vaak in huis. Maar zo af en toe heb ik zin in chocolade melk, zeker als het buiten koud is.

Sappen drink ik wel regelmatig, cool best multi vitamine drink ik 's ochtends vaak of anders gewone sinasappel sap. De meeste soorte frisdrank drink ik ook graag, dr pepper inderdaad, fanta, sprite, bitter lemon, cassis. Rivella vind ik niet lekker en mountain dew te zoet. Alleen als ik 's avonds voor de koelkast sta grijp ik toch meestal naar de cola zero. Dus dat blijft altijd nummer 1.

Maylise

Nou wat saai!

hahaha. zie hier weinig bijzonders, volgens mij kun je de hele O.O bevolking met een gerust hart uitnodigen als je in huis hebt: appelsap, water, koffie, thee, wijn en cola.

ja alleen voor mij dan graag rivella
of gemende vruchtensap.
en nee, géén dubbeldrank, maar b.v. druivensap met sinaasappelsap.
sorry kan er ook niks aan doen, ik lust geen wijn of cola en appelsap ook niet meer sinds ik er en keer doodziek van ben geweest.......
en tsja je moet toch wat drinken na de koffie of de thee?
groeten albana

May

May

22-11-2008 om 11:11

Cola light direct uit de fles...

Als ik echt dorst heb, vind ik niets lekkerder dan naar de koelkast lopen en een paar slokken cola light zo uit de fles nemen. Maar dan wel als de rest van de familie het niet ziet, want die verbied ik dat natuurlijk. Zo uit de fles drinken kan echt niet...

May

ja en daarna een vreselijk oncharmante maar imposant grote boer laten. En dan weer keurig richting schoolplein

Lynna

Lynna

22-11-2008 om 14:10

May

May, wat vreselijk dat jij dat ook doet. Ik doe het ook en dacht dat ik de enige was;-( Het is het eerste wat ik 's morgens doe als ik uit bed kom.

Tuurlijk mogen mijn kinderen het niet, het is zeer ongemanierd en vies

tonny

tonny

22-11-2008 om 14:43

Te weinig

ik drink te weinig. En favorieten heb ik niet, ik drink wat bij het moment van de dag 'past'.

Als ik alleen thuis ben, drink ik nooit koffie, maar (warme) chocomel.
Verder karnemelk, thee, sinaasappelsap, soms cola als ik duf ben. En water, gewoon uit de kraan. Jarenlang dronk ik melk, daar ben ik helemaal van af.

tonny

Mamba

Mamba

22-11-2008 om 15:34

Eigenlijk drink ik alleen water

Echt, de hele dag door. Eerst water, dan twee koppen koffie. Na het eten ook koffie maar verder graag water. Ook op feestjes en dat wordt me niet altijd in dank afgenomen. Daar begrijp ik helemaal niets van, iedereen neemt toch wat hij het lekkerst vindt?
Wijn en whisky drink ik ook graag, maar sporadisch.

Hier ook water

Op mijn werk zeker 2 liter per dag en dan nog een paar kopjes koffie verkeerd. En af een toe een wijntje 's avonds of een biertje na het sporten.

Liters thee

ik drink liters thee per dag,citroenthee.
verder 3 mokken koffie ,2 glazen appelsap en 1 glaasje wijn voor het eten.

Och

Ik begin met thee, schakel moeiteloos door op koffie, graai met een elegante beweging de melk uit de koelkast, slurp door in de thee, neem eens een glas water met een koffie om het weg te spoelen en dan beland ik ongeveer bij mij favoriete drankje: een rode wijn

Ik ben niet van de cola of sapjes en al helemaal niet van appelsap, daar word ik misselijk van.

Rieke

Rieke

22-11-2008 om 23:08

Thee

En het liefst de marocco thee, maakt niet uit van welk merk. En water voor de dorst en lessini aanmaak van roosvicee voor het lekker en een glas port voor het slapen.

Petr@

Petr@

22-11-2008 om 23:22

Ook

een colajunk, maar wel alleen "the real thing", andere merken of light lust ik niet...

gr.
Petr@

Heet water

Gewoon gekookt water, zonder theezakje dus! Man drinkt voornamelijk koud water. Zoon van bijna 2 krijgt dus eigenlijk alleen nog water en melk.

Margriet*

Margriet*

23-11-2008 om 10:20

Van alles

ligt er aan of het doordeweeks is of weekeind. Hier geen frisdranken (cola vind ik alleen lekker als het heel warm is en dan inderdaad direct uit de fles) en soms een sapje (incidenteel).
's Ochtends thee/karnemelk als ik haast heb. Dan op max 3 bakken koffie liefst espresso of espresso met veel melk (dat is dan thui). Tussen de middag een Appie sapje of thee of halve liter karnemelk op mijn werk, 's middags een pot thee. Soms aan het eind van de dag nog een bakkie koffie. 's Avonds een pot rooibosthee. In de zomer veel water.

Nely

Nely

23-11-2008 om 11:51

Koffie

het meest drink ik koffie maar in de zomer vind ik multivitaminesap ook erg lekker. Tomatensap drink ik ook graag maar niet zo vaak.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.