Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Violetta

Violetta

17-05-2015 om 21:47

Wat eten jullie voor ontbijt.

Omdat ik graag nog wat wil afvallen wil ik graag zo divers mogelijk eten. Met lunchen en warm eten is dit al gelukt alleen met het ontbijt loop ik best vast. Het gaat mij dus niet om afvaltips, of alleen magere of caloriearme producten, ik wil gewoon graag weten wat jullie 's ochtends eten. Alvast bedankt.


Simke

Simke

17-05-2015 om 21:56

Brood of...

Brood of havermout met sojamelk, en eventueel wat fruit (banaan, framboos) en een beetje geraspte pure chocolade. In de zomer eet ik ook wel yoghurt met fruit en havermout (zet ik 's avonds al klaar in de koelkast en dan kan ik het 's ochtends zo eten).

Hadewich

Hadewich

17-05-2015 om 21:57

ik...

Ik eet als ontbijt eigenlijk altijd twee volkorenbeschuitjes met roomboter en pure hagelslag. Kopje thee erbj, de soort thee wisselt.

Katniss

Katniss

17-05-2015 om 22:07

Altijd

Ik eet altijd volkoren ontbijtcrackers als ontbijt. Op dagen dat ik buiten de deur eet twee, met kaas, op thuiswerk- en vrije dagen twee met kaas en een met chocoladepasta. Erbij jus d'oranges of een ander sapje.

zebra

zebra

17-05-2015 om 22:11

meestal havermout

doordeweeks meestal havermout, in het weekend broodjes. In de zomer eet ik iets vaker yoghurt ipv havermout.

muesli

Muesli met magere yoghurt en een handje zaden en pitten erbij. 1 a 2 keer per week brood, meestal is dat dan toast met roomboter. Ik drink er water of thee bij.

Yoghurt

Met fruit erin. Appel, banaan, peer , mandarijn, druiven, aardbeien, of wat er ook maar in huis is. Heerlijk. Als ik erg veel haast heb is het een banaan en een appel in de auto. Zonder de yoghurt dus.

In het weekend ook wel eens brood, crackers of weet ik veel. Gebakken eitje erbij. Lekker.

Ingrid

Anne Carin

Anne Carin

17-05-2015 om 22:22

brood

Altijd een boterham met appelstroop en een knackebrod met kaas. Erbij een grote beker thee.

vlinder72

vlinder72

17-05-2015 om 22:45

kwark

1. Yoghurt met vers fruit of
2. Kwark met honing of
3. Brood of beschuit met vruchtenhagel, muisjes of hagelslag.

Ik drink er meestal niets bij. Thee drink ik op mijn werk wel.

Jaina

Jaina

17-05-2015 om 22:49

Verschilt

Soms alleen een kop thee of een smoothie
Verder verschilt het. Soms havermout. Soms cerealen met melk. Welke cerealen maakt me niet veel uit. We hebben altijd meerdere soorten in huis omdat het de kinderen wel uitmaakt. Dus het kan zijn cornflakes, bran flakes, frosties, cocopops, fruit&fibre, weetabix.
Yoghurt met muesli en fruit
Geroosterd brood met jam of nutella
Brood met pindakaas en hagelslag of banaan
Fruit
Alles af hangt van wat er in huis is, wat er klaar staat en hoeveel tijd ik heb.
Croissant met koffie op de dagen dat ik op werk pas eet.
Als drinken thee, koffie jus d'orange

In het weekend soms eieren, pannenkoeken, cinnamon rolls. Dat alles echter alleen als iemand anders het klaar maakt. Ik ga uit mezelf niet zo veel moeite doen voor ontbijt. Mijn man echter maakt graag een uitgebreid ontbijt in het weekend.

Katniss

Katniss

17-05-2015 om 22:55

Mijn favoriete ontbijt

Mijn favoriete ontbijt bestaat uit witte bonen in tomatensaus, gebakken bacon, worstjes en toast. Dat vind ik toch altijd zo'n feestje Het lijkt me alleen niet goed voor de lijn om dat elke dag te nemen (en ook een beetje tijdrovend).

Juno

Juno

17-05-2015 om 23:02

Wisselend

Twee volkoren boterhammen met pindakaas. Ben vegetariër dus hoef me dan niet meer druk te maken of ik genoeg binnenkrijg.
Havermout.
Yoghurt met bevroren rood fruit, een halve banaan en twee lepels havermout, even in de blender.
Als drinken twee grote koppen zeer koffie.
Soms wijk ik hier van af, eet ik kaas of iets anders op brood of als ik dat heb een cracker. 's Ochtends ben ik niet zo van de hartige hap, dan moet ik echt al even wakker zijn.
Heb trouwens op de beschuit na alles volkoren.

Marie

Marie

17-05-2015 om 23:08

yoghurt

Ik begin met een glas water.

Dan een schaaltje Alpro Soja vanilleyoghurt (liefst uit de "beker") met of viergranenmuesli van AH of sinds kort Eat Natural met noten en zaden - krokant geroosterde ontbijtgranen. En dan nog eetlepel gebroken lijnzaad en eetlepel Chiazaad.
Ik heb dit een hele tijd met magere yobhurt of magere kwark gedaan, maar dat zure op een gegeven moment niet meer prettig.
De vanilleyoghurt heeft wel wag meer caloriën natuurlijk, maar is wel lekker.
Ik heb het laatst weer een poosje geprobeerd met de magere yoghurt en toen kreeg ik last van een vaginale schimmelinfectie, toeval? Ben er maar weer vanaf gestapt dus.

Katniss

Katniss

17-05-2015 om 23:15

Zaden

Ik zie vaak de zaden voorbij komen. Hebben jullie die aflevering van Keuringsdienst van Waarde niet gezien over vogelzaad (wat ze dan power food noemen)? Was echt heel grappig. Kern van het verhaal was dat je zaad voor de vogels moet houden omdat ons verteringsstelsel er niet echt op ingericht is.

Noet

Noet

17-05-2015 om 23:21

van alles

cruesli met wat yoghurt, of crackers met vegasmeerworst, zo'n knijpyoghurt, of van die kant en klare crackers.
Meestal cruesli met yoghurt.

Jasmijn

Jasmijn

18-05-2015 om 00:09

Ontbijt niet echt

Ik lust nog helemaal niets als ik net wakker ben. Dus ik maak eerst een kop koffie (stuk of twee) en dan na ongeveer een uur of twee dus om 10.00 uur eet ik een boterham. Met pindakaas of filet américain of eiersalade, ligt eraan wat er in huis is, of het is nog later rond 11 uur. (Soms eet ik ook als een soort brunch een kliekje van de dag ervoor) macaroni, of rijst of iets dergelijks.

hier ook niet

Ben ook niet zo'n ontbijter. Meestal drink ik eerst een paar glazen thee of (slappe) koffie. Meestal eet ik wel een dubbele bruine boterham met kaas of boter als de kinderen ontbijten. Maar als ik daar nog geen zin in heb eet ik later wel wat. Dan begin ik meestal met fruit of yoghurt.
Vandaag ontbeten met een restje van gisteren inderdaad. Doperwten, aardappelen en nog wat jus van de hamburgers van de avond ervoor.
Helaas is de verse spinazie vandaag schoon opgegaan.

Sneeuwitje

Sneeuwitje

18-05-2015 om 08:14

crackers

Hier op het moment: 2 wasacrackers (volkoren/ roggemeel)met vruchtenhagel. Kopje thee en een glas water.

Sneeuwitje

altijd

Beker thee met 2 volkoren knackebrod, 1 met jam en 1 met vruchtenhagel of gestampte muisjes. Soms een mueslicracker van de AH erbij...maar dat is meer voor t weekend

Charis

Charis

18-05-2015 om 10:34

Brood

Ik ontbijt elke ochtend met twee volkorenboterhammen met jam en nutella. En veel hete thee erbij. In het weekend komt daar vaak een croissantje en gekookt eitje bij.

Lucerna

Lucerna

18-05-2015 om 11:07

Pap

Een brinta-achtige met een kop thee. Daarmee red ik het makkelijk tot 12 uur.

Ava

Ava

18-05-2015 om 11:12

ivm kh arm dieet

Ivm een kh-arm dieet, eet ik 's ochtends een bak(je) magere franse kwark (ah) met een klein lepeltje jam (anders krijg ik het niet weg) of een ei (gebakken of gekookt), tomaten, blaadje sla, uitgebakken spek of gerookte forelfilet, augurken, komkommer (dit eet ik ook wel 's middags maar dan uitgebreider).

Verschillend

Soms yoghurt met een handje cruesli, soms met extra vers fruit. Meestal twee geroosterde boterhammen met boter. In het weekend een dag vaak een gebakken ei of gekookt ei met brood.

ik

eet elke ochtend 2 volkoren boterhammen, waarvan altijd eentje met kaas en de ander met wisselend beleg. Daarbij een beker vruchtensap (soms vers soms uit pak) en een grote kop thee (of twee). In het weekend eet ik er nog een halve grapefruit bij.

Yeti

Yeti

18-05-2015 om 11:39

koffie en havermout

eerst een grote mok koffie. Als dat op is, een grote kom havermout. En halverwege de ochtend neem ik nog fruit.

Mijntje

Mijntje

18-05-2015 om 11:45

kwark met fruit

Ik eet magere kwark met een halve banaan of met blauwe besjes (ligt er aan hoe duur die zijn en of die op zijn). Maar eigenlijk wil ik er wat havermout door gaan doen, want een paar uur later heb ik al weer honger. En koffie verkeerd, soms ook alleen koffie maar met warme melk vind ik het lekkerst.

mama2

mama2

18-05-2015 om 11:46

niets

Al vanaf klein af aan ben ik een slechte ochtend eter. Vroegah moest ik, tegenwoordig mag ik het zelf bepalen en eet ik eigenlijk pas rond 10 een pakje Lu crackers.

Gelukkig is het "je moet in de ochtend ontbijten want anders" achterhaald en eet ik met een gerust hart pas om 10 uur

Niet veel bijzonders.

Ben ook geen ontbijter. In de vakantie overigens wel. Als ik moet werken neem ik eerst 2 koppen koffie en wat later neem ik een bakje joghurt of een ontbijtkoekje. Vanmorgen was mijn ontbijt een dikke plak cake, over van het weekend.

Fiorucci

Fiorucci

18-05-2015 om 18:34

Hier....

Brood of beschuit met pure hagelslag en een espresso.

Yta Chalne

Yta Chalne

18-05-2015 om 19:54

twee ontbijten

Op werkdagen gooi ik elke dag een klein bakje vol met blauwe bessen, frambozen en kersen uit de diepvries. Dat neem ik bevroren mee, en eet ik op als het ontdooit is (met thee).
In het weekend ontbijt ik meestal met sojayoghurt (die met amandelen vind ik momenteel erg lekker) en cornflakes van Consenza. Ook weer met veel thee.

Jessica O

Jessica O

18-05-2015 om 20:57

katniss

Gezien! Net als die waar tarwegras sapjes werden gemaakt!

we ontbijten hier dus maar met brood

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.