Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

linda

linda

28-11-2008 om 14:34

Wat eten op sinterklaasavond?

Hallo, wij vieren sinterklaasavond vrijdag 5 december met mijn ouders, zussen, zwager,broer en 5 kids, in leeftijd van 0 tot 10. Ik heb iedereen enthousiast uitgenodigd om bij ons te komen eten, maar ja wat? Niet te moeilijk want druk zat die dag al, maar ook weer niet te simpel, iedereen heeft toch gewoon gewerkt die dag dus trek! Wij zijn niet van de stampotten, ja we eten het wel maar denken niet mmmm lekker! ;o)
Wat zetten jullie op tafel?
Bedankt alvast, groetjes Linda


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sjocola

Sjocola

28-11-2008 om 14:47

Pannenkoeken

In alle varianten
Voor de zenuwachtige kids lekker en ze hoeven niet eindeloos aan tafel te zitten.
Voor de volwassenen voedzaam genoeg.
(dan inderdaad wel met kaas, spek, ham, appel, banaan etc etc) grote bak salade erbij en klaar!

Hmmm

dat is een goede vraag, heb ik eigenlijk nog niet over na gedacht. wij vieren het 's middags, om 5 uur komt sint met het laatste, grote kado... en daarna willen ze uiteraard lekker spelen en wat eten. liefst tegelijk

ik denk dat het kaasfondue gaat worden, dat is niet zo heel veel werk, vinden ze allemaal lekker. daarnaast wat wraps met kip/pesto enzo, die ik van te voren kan klaar maken.

ik denk er nog even over na, blijf dit draadje zeker volgen.

Groetjes
Gruffalo

MM.

MM.

28-11-2008 om 15:11

Altijd erwtensoep met sinterklaas

Recepten staan een paar draadjes hoger. Pannenkoeken toe!

MM

Linda99

Linda99

28-11-2008 om 16:37

Ideetjes

Dit jaar vieren wij gelukkig een keer sinterklaas met alleen maar ons eigen gezin. En wij gaan gourmetten.

Voorgaande jaren had ik wel elke keer mensen in huis die bleven eten. Wat ik heb gemaakt:

- stokbroodjes met allerlei lekker beleg
- soep, verschillende soorten
- salade
- hartige taart

Altijd dingen die van te voren klaar te maken waren en ook snel op te eten waren. Want na het eten is het natuurlijk cadeautjes tijd

Oh ja, 1 keer hebben we ook lekker makkelijk bij de Mac eten gehaald. Onder het mom van: dan eten de gestreste kinderen tenminste iets

Dons

Dons

28-11-2008 om 16:42

Niet te moeilijk

Ik zou of patat bakken of halen met lekkere snacks erbij. Je kan er nog een bak salade bij doen. Pannenkoeken is ook een goed idee of poffertjes. Hartige taarten halen bij de AH (of zelf maken) is ook een optie. Ik zou zo makkelijk (en toch lekker) mogelijk doen.

judiths mama

judiths mama

28-11-2008 om 17:19

Soep met broodjes

Een pan soep dus, en dan wat verschillende soorten broodjes met divers beleg. Voor de kleintjes is er altijd hagelslag o.i.d. en voor de ouderen wat salades/filet-americain of kaas/ham/achtigen.
Voor ieder wat wils!

En ik wil niet te lang aan tafel zitten (ik denk trouwens dat we niet eens aan tafel gaan) omdat mijn 2 stuiterballen dat op 5 december echt niet trekken.

kokkie

kokkie

28-11-2008 om 17:24

Liflafjes

Ik krijg hier ook wat gasten en ik maak van alles. Geen complete maaltijden maar steeds tussendoor allemaal kleine gemakkelijke gerechtjes. Dan is er steeds heel even pauze tussen het uitpakken en dat eten we ook niet aan tafel. Hoeven de kinderen ook niet aan tafel en hoeven ze tussendoor ook niet te lang te wachten tot we weer verdergaan met uitpakken.

Annet

Annet

28-11-2008 om 18:15

Indisch

Iedereen brengt wat mee voor het indisch buffet. Bij elkaar gezet is het elk jaar weer een heerlijke verrassing.

Dirkje

Dirkje

28-11-2008 om 18:52

Stamppot

bijna altijd boerenkool. Heel soms ook wortelen met gebakken uien en gehakt. Ieder jaar met dezelfde gast.
groet,
Dirkje

Roosje Katoen

Roosje Katoen

28-11-2008 om 19:29

Hapjes

Wij beginnen rond borreltijd en iedereen neemt wat happen mee, zeg maar wat tapa-achtigs. Geen gedoe want iedereen moet gewoon werken en ook leuk voor de kinderen, die hoeven niet uitgebreid aan tafel

Pepernoot

Pepernoot

28-11-2008 om 19:55

Recept erwtensoep met sinterklaas?

Ben benieuwd naar het recept Erwtensoep met sinterklaas
Wij eten altijd Erwtensoep met roggebrood en idd pannenkoeken. Maar Erwtensoep met Sinterklaas heb ik nog nooit gehad LOL

Maylise

Maylise

29-11-2008 om 11:02

Kip met frites

Dit jaar op verzoek geroosterde kip uit de oven met frites en sla. Makkelijk en iedereen eet het. Bovendien is het met sinterklaas zo chaotisch dat het vooral simpel moet zijn.

Geen dessert want 's avonds is er al genoeg te eten met taai taai, marsepein, pepernoten, speculaas, chocolade en borstplaat.

Vorig jaar hadden we soep en daarna verschillende quiches. Ook lekker is om pizza's te maken (of te bestellen) en dan schalen maken met verschillende pizzapunten en nog een salade (of twee verschillende salades) erbij.

Maylise

Pannenkoeken

of soep met broodjes, ik denk het laatste want daarna is er ook al zoveel zoet banketstaaf, chocolademelk met slagroom, bak pepernoten met schuimpjes.

Polly Shearman

Polly Shearman

29-11-2008 om 15:34

Duh!! tapas natuurlijk

want sinterklaas komt uit spanje dus die vind dat zelf ook heel lekker, en als het maar lekker genoeg ruikt komt hij vanzelf wel op de geur af!!

Polly

die vind ik wel heeel leuk!

Mamba

Mamba

04-12-2008 om 00:27

Euit het Ouders Online-kookboek:

Laagje speculaasbrokjes, laagje zelfgemaakte custard, laagje speculaas enz. Tot slot een pepernoot aan top met cacao erover gestrooid. Als dat geen sinttoetje is. Hup, de koelkast in.

Mamba

Mamba

04-12-2008 om 00:27

Daar ging wat mis

..

Grappig

dat toetje komt me vaag bekend voor...

Mamba

Mamba

04-12-2008 om 11:03

Was ook eerlijk gekopieerd

en zo hup vanuit mijn mail weer terug op OOL .

Kaasfondue

dus geen pannenkoeken en ook geen soep met broodjes. Dochter wil graag kaasfondue, ok heerlijk !

Guinevere

Guinevere

04-12-2008 om 13:17

Patat met vissticks

Wij gaan lekker aan de patat met vissticks. Echt superlekker en supermakkelijk! En (bijna) het favoriete kostje van zoonlief. Chinees halen vindt hij nog lekkerder maar dat hebben we deze week al een keer gedaan.

Ossobucco

Man wilde erwtensoep, ik broodje zuurkool, zoon paëlla, maar het werd ossobuco want de kalfsschenkels waren zo mooi. Die kans mag je niet laten liggen.
Ik ga het zo maken. Dan is het morgen extra lekker.
Met pasta natuurlijk. En speculaasijs toe.
Groet,
Miriam Lavell

Bastet

Bastet

04-12-2008 om 14:56

En hier

Zoon van zestien mocht kiezen.Pizza dus..
Bastet

Muizenmaaltijd

Wij eten meestal wat hier als knibbelknabbelmuizenmaaltijd bekend staat: heel veel verschillende bakjes met heel veel verschillende dingen op tafel. Ieder eet wat-ie lekker vindt, een beetje het idee van tapas, maar dan een stuk minder bewerkelijk.

mijk

mijk

04-12-2008 om 16:42

Lasagna staat al in de koelkast.

schoonouders komen en ik heb het eten al klaar. Alleen in de oven en toe een apple crumble die dan weer in de oven kan als we de lasagne eten. Slagroom erbij kopje koffie. Glaasje wijn bij het eten. Zelfs zonder pakjes leuk!

Mijk

Dank je mijk

het toetje wordt ook bij mij apple crumble, maar het hoofdgerecht, daar was ik nog niet uit. Lasagne is een erg goed idee, dat moest 't maar worden denk ik.
Alleen dan voor zaterdag, bij ons komt de sint een dag later.

Groeten,

Temet

Uitgebreid

wij gaan lekker gourmetten! Ik heb bij de supermarkt een schotel gekocht die bijna over de datum was, die meteen in de vriezer gemikt en dan maak ik er nog hamburgertjes bij en patatjes. Opa, die mee komt vieren, neemt stokbrood mee, een salade en een wijntje.
Als toetje ga ik smiddags gezellig met mijn meiden (bijna 6 jaar) saroma-toetjes maken. Dat is heeeel lang geleden

chocola en vanille, chocoladestrooisel voor erop, in gezellige glazen en hup in de koelkast.

Wij hebben bedacht om 1 zak voor het eten te doen, en dan na het eten nog een zak(je). Met 7 personen vul je een zak snel, heb ik gemerkt!

groetjes,
Jons

mijk

mijk

04-12-2008 om 22:01

Graag gedaan temet

Vind ik zalig voor etentjes. Je hoeft alleen af en toe een blik in de oven te werpen en het is nog lekker ook

Kaaskopje

Kaaskopje

05-12-2008 om 00:04

Shoarma

Toepasselijk toch voor Sinterklaas?

Hier ook tapas enzo

Tenslotte komt die man ook uit spanje, toch?

Het heeft hier ook geen enkel nut om een echte maaltijd op tafel te zetten, ze zijn veel te veel met Sinterklaas bezig om normaal te eten en dan wordt de helft dus weggegooid. Vind ik ook zonde.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.