Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wat eten we vandaag?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
cakey

cakey

08-12-2011 om 06:37 Topicstarter

Snert...

Dat aten we gister omdat de vriezer de geest heeft gegeven, daarom vanavond de risotto-balletjes. Nog geen idee wat we erbij gaan eten.

Cakey

Netel

Netel

08-12-2011 om 09:35

Kliekjesdag

Kroost eet vanavond spaghetti met zontomaatjes,broccoli en tijgergarnalen, mijn wederhelft een maaltijdsalade (kant en klaar) en ik mag gaan buffetten op mijn werk.

@Jons: die ragoutschotel klinkt wel heel erg lekker. Mag ik een receptje?

@netel, recept

Hier komt íe:
•2 stronken broccoli
•1 blik kippenragout
•250ml crème fraîche
•scheutje Worcestersaus
•100 gram oude kaas (geraspt)
•100 gram jong belegen kaas (geraspt)
•3 kipfilets in kleine stukjes
•peper
•zout
•kerriepoeder
Benodigdheden
•oven
•ovenschaal
Bereiding
Verwarm de oven voor op 180 graden.

Stap 2 is het bakken van de stukjes kip in wat olie, voeg een theelepeltje kerriepoder toe tijdens het bakken. Als ze gaar zijn, haal uit de pan en
laat staan tot verder gebruik. Ondertussen kun je ook de broccoli koken (minuut of 10). Laat dit ook staan tot verder gebruik.

Haal de ragout uit het blik en roer hier de crème fraîche, twee theelelpels kerriepoeder, Worcestersaus en de oude kaas doorheen tot dat je een mooi
glad mengsel krijgt. Peper en zout naar smaak toevoegen

Doe de broccoli in de ovenschaal, verdeel hierover de kip en weer daarover het ragoutmengsel. Hierover de jong belegen kaas en dan kan de schotel al
de oven in. Zeg 25 minuten op 180 graden dus! Lekker met gebakken aardappels.

Groetjes,
Jons

pooh bear

pooh bear

10-12-2011 om 17:03

Lekker uitgebreid

Vanavond krijg ik visite dus ik heb uitgebreid gekookt.
Vooraf wortelsoep met kokosmelk en naanbrood
Als hoofdgerecht oosterse kip uit de römertopf een stoofschotel en salade wn. Kokosrijst.
En als toetje warme appeltaart met ijs.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Fiorucci

Fiorucci

11-12-2011 om 09:22

Pizza

Mijn dochter van 11 maakt pizza met ham en prei, naar een recept uit een pizzaboek wat ze kreeg van haar oudste broer. En met chocomousse toe..

pooh bear

pooh bear

11-12-2011 om 10:26

Fiorucci (ot)

Doet ze dat (bijna) helemaal zelf dat koken?
Wil gaan proberen mijn dochter ook wat meer zelf te laten doen.
Ze heeft voor Sinterklaas dan ook 2 leuke kookboeken gehad.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Fiorucci

Fiorucci

11-12-2011 om 11:47

Pooh beer

Ja, zoveel mogelijk wel, dat wil ze zelf. Ze heeft vorige week voor het eerst een cake gebakken in haar eentje, ik heb alleen geholpen , met de cake uit de oven halen. Ik blijf op afstand, met gespitste oren en klaar om in te springen..

cakey

cakey

13-12-2011 om 16:02 Topicstarter

Vandaag

sperzieboontjes met tomaatjes,rauwe ham en knoflook erdoor, rosti erbij en varkensfilet. En dan als toetje een crumble met frambozen en granaatappel.

Linzen

Vandaag de linzen gemaakt zoals Sini een paar dagen geleden aanbevolen heeft. Was erg lekker

Tagliatelle

met kip, broccoli en cherrytomaatjes in een roomsaus. Yoghurt met cacaopoeder en suiker toe.

cakey

cakey

14-12-2011 om 08:49 Topicstarter

Stracotto

Had ik een tijdje geleden gemaakt, wat over was heb ik in de vriezer gestopt en dat gaan we dus vanavond eten.
Had wel een blunder gemaakt toen ik het klaar maakte; er moesten drie gedroogde pepers in maar die had ik niet in huis dus had ik wat chillivlokken uit de molen erin gedaan. Potverdrie wat was dat "pittig". Dat maakt voor ons niet uit maar ons snoesje houdt niet zo van "heet". Heb het gecorrigeerd met suiker en omdat hij toen te zoet was weer wat zout erbij en wat citroensap. Uiteindelijk komt het allemaal goed!
Ga het niet eten met pasta maar met gebakken aardappelen uit de oven en wat knoflook brood, jammie!

Cakey

Meike

Meike

14-12-2011 om 18:01

Zuurkoolschotel, en vraagje voor jons

zuurkool met appel en spekjes en kaassaus. Het is altijd even werk om allemaal zelf te maken (vind ik, want ik ben een luie kok), maar zo de moeite waard!
Ik vind het wel grappig om dit allemaal te lezen. Er vallen me wel dingen op, zoals dat wij weinig toetjes eten en als we ze al eten zijn ze niet zo crea als de toetjes die ik hier lees. En ik kan wel eens wat meer gaan varieren met pasta's. Jons, zo'n roomsaus bij jouw kip en broccoli, wat zit daar precies in?

cakey

cakey

16-12-2011 om 11:05 Topicstarter

Vanavond sushi

bij wijze van voorgerecht, daarna drumsticks in japanse marinade met noedels...

Cakey

Chippie

Chippie

16-12-2011 om 12:45

Cakey, wat heerlijk allemaal...

Het water loopt me 's morgens vroeg al in de mond als ik jouw menuutjes hier lees. Wat heerlijk allemaal...

Massi Nissa

Massi Nissa

16-12-2011 om 14:26

Ja, cakey

Ik wil ook bij jou eten!
Groetjes
Massi
PS: wij eten heel eenvoudig, want ik heb griep. Het wordt denk ik een tortilla met warm brood.

Engelse cottage pie

Onder in de ovenschaal geruld gehakt,uien en champignons ( met twee flinke eetlepels mosterd,peper en zout). Daar bovenop snijboontje (diepvriespak)en daar boven op aardappelpuree met belegen geraspte kaas erdoor. 20 min. in de oven op 220 en smullen maar.
G

cakey

cakey

17-12-2011 om 08:34 Topicstarter

Ach ja, de sushi..

ik ben soms ook zo´n licht!(niet dus)
Normaal gesproken maakt mijn vriend sushi, maar ik had er al de hele week zin in en een zin om op hem te wachten. Ook heb ik het vaak genoeg zien klaarmaken en erover gelezen, dus ik had er het volste vertrouwen in dat het me wel zou lukken.
Maar de rijst was wel heel erg plakkerig geworden, beetje een klomp. Mijn vriend vroeg al of ik hem te lang had gekookt toen hij binnenkwam.
Toen we later de sushi aten bleef hij maar zeggen dat er iets met de rijst was. Ik toch maar eens gaan kijken en ik had geen sushirijst gebruikt maar grof gebroken rijst die we altijd voor de paella gebruiken.
De zakjes lijken wel een beetje op elkaar en ik had gewoon niet goed gekeken. (Typisch)
Min of meer mislukt dus, het was wel te eten en voor een eerste poging was het niet slecht, ze waren wel mooi gerold, dat dan weer wel.
Nou ja volgende keer beter.
Vanavond dan maar iets wat me wel goed afgaat; lamacun, oftewel turkse pizza.
Naar een recept van Rick Stein.
En dan aan tafel lekker zelf vullen met naar keuze; sla, tomaat, komkommer flinterdun gesneden ui, flink peterselie, wat citroensap en knoflooksaus. Het water loopt me nu al in de mond, al kan dat ook komen omdat ik nog geen ontbijt op heb )

Cakey

Anne Carin

Anne Carin

17-12-2011 om 10:28

Galaxias

Dat klinkt lekker, ga ik ook eens proberen! Is dat 220 graden hete luchtoven of gas/electrisch?
Wij eten vanavond hutspot met rookworst, vind ik ook heerlijk in de winter, die hollandse kost.
Gisteren hadden we aspergesoep (niet zelf gemaakt hoor) met stokbrood en sla met tomaatjes en pijnboompitjes.
Ook lekker!

Meike

Meike

17-12-2011 om 16:45

O ja die cottage pie

Die ga ik dus ook eens eten. Lijkt me heerlijk.
Moest lachen om je paella rijst, cakey! Mag ik vragen hoe oud je kinderen zijn? En eten die al die heerlijke dingen mee die jij altijd eet? mijn kinderen zijn niet van die fijnprovers helaas, die eten het liefst hambugers en pizza. En dan hoeft het niet eens zelfgemaakt te zijn. Zucht.
Maar vanavond eten we rijst, sajoer boontjes, rendang, babi ketjap en nog iets met eieren in saus. Allemaal wel uit een pakje, maar toch lekker! Het ruikt hier nu ook zo heerlijk.

Anne Carin

Anne Carin

18-12-2011 om 09:49

Dank je galaxias

Ik heb hem gevonden, ga 'm snel een keer uitproberen!

Stoofvlees uit de slowcooker, met frietjes

Sinds kort ben ik in het trotse bezit van een slowcooker. Vandaag mijn eerste gerecht erin, namelijk stoofvlees.

Ik ben benieuwd of het net zo lekker is als normaal. Of hopelijk nog lekkerder....! We eten het lekker met frietjes en de rest gaat in de vriezer.

Petr@

Petr@

18-12-2011 om 16:21

Kip uit de oven

met (zelfgemaakte) aardappelsalade en salade.

Van alles

Omdat de vriezer ontdooit moest en er morgen weer nieuw boodschappen in gaan. Hamplappen, visfilet met uitjes gebakken, sperziebonen en bietjes, gebakken aardappeltjes want gisteren dubbelop geschild, en een vegadingetje voor dochter.

Hier

(redelijk blije) kip, aardappeltjes en kastanjes uit de oven, bloemkool. Er moest eea worden opgemaakt.. Was lekker!

app-sent

Prei-gehakt-schotel

Vandaag heb ik zin in ouderwetse prei-gehakt-schotel. Gehakt rullen, in een ovenschaal, prei in ringen bakken, erop en dan aardappelpuree erop uitsmeren met geraspte kaas erover en in de oven. Jus van gefruite uitjes met bouillon, ketchup en worchestershire-saus.

Peen&ui

Daar is het ook echt weer voor !
G

Petr@

Petr@

19-12-2011 om 17:43

Andijviestamppot met rookworst

Daar is het ook wel weer voor!

Roosje Katoen

Roosje Katoen

19-12-2011 om 20:27

Pasta

Met snijbonen, tonijn, creme fraiche en tagglia olijven.

cakey

cakey

20-12-2011 om 10:13 Topicstarter

Pikante kipblokjes,

met lekker dikke vlaamse frieten, sugarsnaps en een salade met veel tomaat.
@meike de oudste(18) en de jongste(3) houden meer van de hollandse pot, al eet ze over het algemeen eigenlijk wel alles, zelfs olijven vindt ze lekker en de middelste(14) houdt meer van buitenlands. Dus eten we de ene keer dit en de andere keer dat. Hier zijn we trouwens allemaal dol op pizza's en hamburgers en dus eten we dat ook met enige regelmaat. Dan maak ik wel een salade erbij of een goedgevulde soep, zitten er toch wat vitaminen bij.

Cakey

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.