Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wat eten we vandaag?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

25-11-2011 om 14:27

Ziek

Zieke dochter wil graag pannekoeken eten vandaag..)

jippa

jippa

25-11-2011 om 21:52

Boerenkool

Hmmmmm, eindelijk weer eens lekkere boerenkool met vegarookworst en piccalilly.

Spinaziepakketjes

Bladerdeegpakketjes met spinazie en kruidenroomkaas en daarbij een gehaktballetje.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

knevel

knevel

27-11-2011 om 19:37

Triple...ben je er al uit ? (off-topic: stoomoven)

Triple, ik zag je laatste vraag pas vandaag. In het archief. Ontdooien, daar gebruiken we 'm hier niet voor. De oven wordt wel heel snel heet. Vooral met een hoger stoompercentage.

Ben benieuwd wat het nu geworden is...

knevel

Ot knevel

Keuken is nog niet besteld, maar die stoomoven gaat er wel komen!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Petr@

Petr@

28-11-2011 om 17:20

Andijviestamppot

met rookworst!

Rafelkap

Rafelkap

28-11-2011 om 18:52

Bonenprutje met rijst

a la jamie oliver, maar zonder vlees. En jongste heeft na 1,5 geen avondeten meer gegeten te hebben zowaar een paar hapjes rijst, wat kikkererwten en een stukje paprika geproefd. Hoera! Dat mag wel in de krant! (of op het net)

Rijst met gevulde paprika's

denk ik. Daarvoor heb ik alles in huis, anders moet ik nog op pad.

Streekgerecht

Gekookte aardappelen, hardgekookte eieren en groene saus. Da's een typisch frankfurts gerecht. Moest er ff aan wennen, maar nu hmmmm. En lekker makkelijk.

Groene saus!?

Is dat iets met spinazie? Leg uit!!!

Ingrid

Ingrid

Ziedaar . Het is een frisse saus op basis van mayonaise (of zure room, of joghurt, of een combinatie daarvan) met verse heeeeel fijn gehakte groene kruiden erdoor.

http://www.duitsland-reisgids.nl/espresso/frankfurt_recept_groene_saus.html

cakey

cakey

29-11-2011 om 18:38 Topicstarter

Knoflookkip

een hele kip, gevuld met rozemarijn en flink wat tenen knoflook, gepofte knoflook onder het vel en dan in de oven. Gepofte aardappels met een knoflook-yoghurtsausje en een salade erbij...Heerlijk, het hele huis ruikt naar knoflook en echt alles gaat op...

Cakey

jippa

jippa

29-11-2011 om 21:35

Spruitjes

En vandaag bij ons : Spruitjes (omdat ik er gek op ben), boontjes, verse puree en bladerdeegpakketjes die ik heb gevuld met een mengseltje van gebakken ui, knoflook, cajunkruiden, een restje pesto en een restje gerookte kaas. Goed gelukt experimentje al zeg ik het zelf.
Eigenlijk vind ik dat het leukste koken, met wat er in huis is iets verzinnen.

Hmm fely

...het klinkt heerlijk, maar

zuring, esdragon, peterselie, lavas, bieslook, citroenmelisse, kervel, salie, bernagie, dille, tuinkers, bevernel / kleine pimpernel

Phiew. Dat wordt nog een hele zoektocht.....

Ingird

Ingrid

Jeetje, ik koop het gewoon in een emmertje bij de Aldi. En als ik echt ijverig ben een kant-en-klare kruidenbos op de markt. Ik heb me nooit verdiept in de namen van het groen. Kleine pimpernel? Wist niet eens dat dat bestond.

Geheel ot - boer zoekt vrouw

dat streekgerecht dat je beschrijft Fély. Volgens mij maakte die Duitse vrouw die bij de Nederlanse Limburgse boer was uitgenodigd dat klaar bij hem thuis.
Goed, waarschijnlijk heb jij dat programma helemaal niet gekeken, maar anderen weten herkennen het wellicht wel.

groetjes van Purk

Purk (o.t.)

Nee, ik heb die uitzending niet gezien. Zuiver toeval hoor, want ik kijk via de satelliet alleen maar naar Nederlandse zenders, publiek en commercieel. 'k Zal eens via uitzending gemist kijken. Overigens heb ik geen grüne sauce gegeten, want die heeft in de schappen plaats moeten maken voor tzaziki.

F

Weer on topic: varkenshaas met mangochutney-roomsaus

Daarbij lintpasta en een salade.

cakey

cakey

05-12-2011 om 15:10 Topicstarter

Spaghetti

met flink wat knoflook en pesto, gehalveerde kerstomaatjes en parmezaanse kaas erover, jammie...

Cakey

Fiorucci

Fiorucci

05-12-2011 om 15:12

Fondue

Wij gaan fonduen, met flensjes met appel,kaneelijs en slagroom toe.

Boerenkool met rookworst

En ik vond het er echt weer voor !
G

ishtar

ishtar

06-12-2011 om 08:46

Goulash

met rijst en erwtjes

Netel

Netel

06-12-2011 om 10:08

Meedoen

Ik zit al een tijdje mee te lezen en gebruik af en toe wat tips, dus wil ik ook graag ons menu met jullie delen.
Vandaag hebben we tomatensoep met peterselie/gehaktballetjes, knoedels met champignon/roomsaus, slavink, erwtjes en ijs na.

Broccoli-ragout-ovenschotel

gisteren een broccoli-ragout-kip ovenschotel met gebakken aardappeltjes, vanavond even voor het gemak gekozen met pizza en stokbroodjes kruidenboter.

Rijst, boontjes, kip

Witte rijst met sambal gaoreng boontjes en semoor djawa van kip. Toe: fruit met chocoladedip. Ik heb gisteren van een hulpsint met eigenbelang een chocoladefonduutje gekregen

Massi Nissa

Massi Nissa

07-12-2011 om 11:01

Witte-bonen-tajine

Wij aten gisteren en vandaag witte-bonen-tajine. Heel lekker, goedkoop en voedzaam. Ingredienten: een pot witte bonen in tomatensaus, een courgette, 250 gram champignons, een handje diepvrieserwten, sjalotjes, knoflook en een blik tomaten in blokjes. Sjalotjes en knoflook fijnhakken en fruiten in olijfolie, tomaten erbij, laten pruttelen. Groente in brokken snijden en bijvoegen (erwten uit de zak ook). Kruiden erbij (kan Marokkaans, maar Indiase kruiden zijn ook heel goed, als er maar kurkuma inzit en koriander enzo). De laatste vijf minuten de bonen erdoor roeren en meewarmen. Intussen Turks brood of stokbrood even verwarmen in de oven. Je eet het met warm brood. Echt heerlijk.
Groetjes
Massi

liora

liora

07-12-2011 om 11:51

Massi

Zonder vlees dan?

Meike

Meike

07-12-2011 om 14:20

Walnotenpesto

En hier 'verse' ravioli van AH met walnotenpesto en wat kaas erbij. En kropsla met tomaten en een balsamico dressing. geen haute cuisine maar wel in 5 minuten op tafel en dat is vandaag noodzakelijk. Een mandarijn als toetje omdat ik toch nog wat vitaminen wil toevoegen.

pooh bear

pooh bear

07-12-2011 om 14:51

Rode kool ovenschotel

Ik maak vanavond een ovenschotel met rode kool en gekruid gehakt. Erg lekker.
Heb het 1 keer eerder gemaakt maar dochter lust geen rode kool en man vond het niet zo heel erg lekker.
Maar vanavond eet ik alleen dus kan ik het maken zonder de rest ermee lastig te vallen

Massi Nissa

Massi Nissa

07-12-2011 om 19:14

Liora

Nee, geen vlees. Al is dit ook erg lekker met wat stukjes kipfilet erdoor, hoor.
Groetjes
Massi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.