Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

ayla

ayla

14-04-2011 om 09:01

Wat eten we vandaag, moeilijk moeilijk


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nou jons

..dwarsliggen bij asperges, dat kun je toch wel verwachten??

[ziet een asperge over de weg liggen en jouw kind er dwars naast, ik weet ook niet waarom ik zo'n beeld in mijn kop krijg vanochtend...]

Geen enkele groente kan zo dwarsliggen als asperges. Komkommer, schorseneren, wortel - wordt allemaal niet in zijn geheel geserveerd.

Sorry, flauwe grap...
Hier lagen ze ook dwars voor de asperges maar ze zijn inmiddels overstag, gewoon met aardappel, gesmolten boter, ei en ham. De een klaagt nog over het ei, de ander eet de ham niet.

Puck

Puck

20-04-2011 om 09:48

Jons, laat maar doorkomen

Je K3-taart (voor outsieder, geen meidengroep maar kip kerrie kersen) van afgelopen jaar viel toch niet bij iedereen in goede aarde, ik wil je Aspergetaart ook wel uitproberen.

Vic

Vic

20-04-2011 om 09:59

Jons

Ja, ik wil je recept wel. Dan ga ik dat van de week eens uitproberen. Eigenlijk vind ik dat je zoiets lekkers als asperges zoveel mogelijk naturel moet laten, maar als het eraan bijdraagt dat de kinderen wat meer groenten eten stap ik toch maar over die overtuiging heen.

Aspergetaart

voor 4 personen, oorspronkelijk bedoeld als vegetarisch, maar ik doe er stukjes kip (lekker stevig kruiden) bij.

1 kg asperges
5 blaadjes filodeeg
125 ml slagroom
100 gr hollandse geitenkaas (geraspt)
15 gr verse basilicum
3 eieren

oven voorverwarmen 180 graden
asperges beetgaar koken (ca. 15 min). Filodeeg gebruiken om een langwerpige schaal te bekleden (let op, filodeeg moet 2 uur ontdooien in de verpakking). kipstukjes op de bodem leggen. slagroom met basilicum met de keukenmachine mengen (fijnsnijden dus), dan eieren, zout en peper naar smaak en kaas toevoegen. Dat mengsel over de kip gieten en daarop om en om met kopjes naar links/rechts erop leggen.
in het midden van de oven, 20/25 minuten.

Lekker met een frisse witte wijn

Gezond eten

Ik weet precies wat gezond eten is , maar ja mijn kinderen (14 en 10) eten nou eenmaal lang niet alles qua warm eten. Wel probeer ik dan zo gezond mogelijk andere dingen; bruin/ volkoren brood; altijd in olijfolie bakken, de pannenkoeken bak ik meestal 7-granen pannenkoeken (meestal de helft gewoon bloem en de andere helft 7-granen). Ze drinken melk, eten veel fruit alleen die groentes he....En veel soorten vlees is er ook niet echt bij, hoewel mijn zoon steeds meer lust, ook bv. met bbq. Die groente blijven moeilijk. Ik ken echter kids die nog veel slechter eten en tegen de tijd dat ze 18 zijn lusten ze al veeel meer(heb ik bij diverse kinderen gezien; oa mijn zus en nichten).
En 10 keer iets proeven en je lust het , schijnt....

Ik las net dat iemand het teleurstellend vond om pasta met rode saus bij iemand anders te eten. omdat ze dat thuis al zo vaak at Idd. ik heb dat ook wel eens gehad; aten we pannenkoeken. Dat eten we al vaak genoeg.
Maar ik vind het wel lekker om pannenkoeken bij mijn ouder of schoonouders te eten.

Wilma

Wilma

21-04-2011 om 15:27

Yta (beetje ot)

Ik ga bij Glutenvrijemarkt.com kijken, bedankt voor de tip !!!

Groetjes,

Wilma

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.