Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

ayla

ayla

14-04-2011 om 09:01

Wat eten we vandaag, moeilijk moeilijk

Eten is altijd een gedoe, wat de ene wel mag lust de ander niet en want de ander lust mag de ene niet. Situatie, ayladochter 6 jaar gluten en lactoseintolerant. Altijd een moeilijke eter geweest, wil geen stukjes, gehusseld eten lust ze meestal niet. Aylazoon 4 jaar alias kleine vreetzak eet veel maar lust weer geen frieten of pannenkoeken bijvoorbeeld. Wel verzot op alle buitenlandse gerechten, chinees Italiaans etc. ayladochter lust echter geen chinees en daarbij mag ze het meestal ook niet. Spaghetti wel maar alleen met ketchup. Aardappelen zijn ze allemaal niet dol op en wordt door iedereen met tegenzin gegeten. Vlees ook, behalve dan frikandellen, hamburgers en braadworst, ayladochter wil in een goede bui nog wel eens een biefstukje of varkenshaas eten. Vis lust niemand behalve ik dus dat maak ik al nooit. Rauwkost lust kleuterzoon niet en ayladochter alleen komkommer. Ayladochter is verzot op soep als er geen stukjes in zitten maar dat lust kleuterzoon weer niet graag. Zo langzamerhand weet ik niet meer wat ik moet koken. Deze week gehad, krieltjes met blanke schnitzels en erwtjes maar kleuterzoon heeft hoogstens 3 happen ervan gehad want niet lekker. Ook nog voor ons bami gemaakt en voor ayladochter gebakken kip met saus en blanke rijst en een keer spaghetti. Wie heeft nog makkelijke leuke gerechten die we allemaal zouden kunnen lusten cq mogen eten.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ishtar

ishtar

14-04-2011 om 09:19

Glutenvrije lasagne?

kun je allerlei soorten groenten in mikken, met tomatensaus en gehakt
eventueel komkommer en ander bakje rauwkost ernaast.
Hoe lactoseintolerant is ze? Wij geven zoon nl wel eens een lacasepilletje bij lactosehoudend eten. Of maken de saus voor de witlof of pannenkoeken met lactosearme melk. Werkt bij hem goed. Ik hoef eigenlijk niks aan te passen in wat hij eet. Behalve dan zo nu en dan een extra pilletje, die hij vrij makkelijk wegkrijgt.
En verder is het hier: lust je het niet, dan heb je pech. Ik heb nl 2 erg moeilijke eters (en 1 wat makkelijker), en er is helemaal niks (gezonds) te bedenken wat ze alledrie lusten.

Margriet*

Margriet*

14-04-2011 om 09:38

Tja peuters/kleuters en eten

Dat je met je dochter rekening houdt begrijp ik, maar met zoon zou ik daar accuut mee stoppen. Je kunt natuurlijk wel af en toe iets speciaal wat hij lekker vind koken maar vier jarigen eten vaak beroerd en zijn selectief in wat ze lusten. Onze 5 jarige zoon lust alleen maar de 5 p's, stamppot, witte rijst, iets met bonen en traditionele kost als aardappelen/groente/vlees. Als we met hem zouden rekening houden zouden we weinig variatie hebben. Dus doen we dat gewoon niet. Meestal begint hij sjacherijnig te eten maar heeft aan het einde toch 2/3 op omdat wij de onpedagogische regel stellen dat hij moet eten om een toetje te krijgen (als je geen honger hebt zal je ook wel geen toetje meer willen). Dat werkt bij ons nog goed. Verder negeren wij standaard zijn gezeur en varieren we zodat hij wel af en toe zaken eet die hij wel lekker vindt. Ik ben ook af gestapt om me zoveel aan te passen dat ik zelf nooit meer vis maak, wij vinden het beiden wel lekker en mijn ervaring is als je het ze nooit voorzet ze het ook nooit gaan lusten.
En denk maar zo het gaat vanzelf over.

Jammer dan.

Je hebt een veeleisende familie Ayla!

Met de allergieen moet je natuurlijk rekening houden, maar voor de rest zou ik zeggen: iedereen mag 1 keer per week kiezen wat er gegeten wordt (en dan dus wel een min of meer complete maalijd), in het weekend is het 1 keer feest (ongezonde feestmaaltijd) en verder wordt er gewoon niet gemekkerd, maar gegeten. Klaar. Met de rij wensen/eisen die jij op tafel legt is het onmogelijk om gezellig te koken. Eten kun je ook leren. Misschien een leuke: 'Je hoeft het niet perse lekker te vinden, je kunt het ook gewoon opeten!' Tuurlijk, iedereen heeft wel iets wat ie echt niet wil, maar ik zou zo'n mega lijst voorwaarden gewoon niet accepteren.

Ingrid

Hanne.

Hanne.

14-04-2011 om 09:41

Niet

Ik denk dat het met dit eisen lijstje moeilijk is om iets te vinden wat iedereen lekker vindt én mag.

Misschien mais tortillia's en dan bakjes met van alles en nogwat zodat iedereen er op kan doen wat hij/zij lust en mag. (rulgebakken gehakt, geraspte kaas, tomaten salsa, plakjes komkommer, reepjes paprika, zure room, kipreepjes en ga zo maar door)

Dat wil hier nog wel eens werken. Moet ik wel voor lief nemen dat kind 1 alleen een wrap met komkommer en geraspte kaas neemt, kind 2 alleen de wrap, en het grote papa kind alleen de wrap met het vlees. Maar...het is in iedergeval een gezellig maaltijd zonder dat er iemand met lange tanden zit te miepen.

Verder heb ik het opgegeven, probeer een beetje om en om te doen. Dus de ene dag iets wat de een lekker vindt, de andere dag iets wat de ander lekker vindt. Daarbij dan vaak 2 soorten groenten. 1x rauwkost (meestal komkommer of tomaat) en 1x iets anders. Er zit altijd wel iets bij de maaltijd wat je lust. Dan maar vandaag alleen vlees en morgen alleen de groenten en op dag 3 alleen de pasta.

Margriet*

Margriet*

14-04-2011 om 09:42

Wat betreft dochter

"wil geen stukjes, gehusseld eten lust ze meestal niet". Zij is niet de enige die dat niet lekker vindt. Een tegenvraag, in hoeverre houdt je rekening met je de eetwens van je kinderen. Lactoseintolerant/glutenvrij ja! stukjes en gehusseld eten nee! (bij dat laatste kun je dingen toch los serveren).
Mijn ervaring is dat des te meer jij je in bochten wringt des te meer wensen/eisen er komen vanuit de kinderen.
En als ze groot zijn eten ze het allemaal!

Hanne.

Hanne.

14-04-2011 om 09:49

Margriet

"Onze 5 jarige zoon lust alleen maar de 5 p's, stamppot, witte rijst, iets met bonen en traditionele kost als aardappelen/groente/vlees."

Ik zou echt een gat in de lucht springen als mijn kleuter dit allemaal zou eten. Met alleen aardappels, vlees en groenten zijn al zoveel combinaties te bedenken. Variatie zat lijkt me.

Die komt niet verder dan pannekoeken, patat en pasta (tegenwoordig met een heel klein beetje saus), rauwkost en gebakken aardappels. Vlees wordt alleen gegeten als het door de pasta saus zit. En, we gaan met sprongen vooruit, sinds kort ook als het lasagna is. Jongste is nog erger. Die eet alleen kale pasta en geraspte kaas.

En (lichte) dwang werkt niet. Ze eten gerust een paar dagen 's avonds helemaal niet.

Fransien

Fransien

14-04-2011 om 10:18

Lastige eters

Dat ken ik. Hier gelukkig maar 1 wat lastigere en 1 die alleen maar ontzettend traag is (en geen varkensvlees mag, gelukkig is ze over koemelk, soja, aardbei, kiwi en nog een paar dingen heen gegroeid).
Hier is hutspot meestal een groot succes, maar ik weet niet of dat met dochters weerzin tegen gehussel goed gaat. Gaan van die aardappelrozetjes uit de oven wel goed bij aardappels/groente/vlees? Het smaakt anders en ik weet nog dat je die heel goed zelf (melk- en glutenvrij) kunt maken en in grote hoeveelheden invriezen. Wraps (volgens mij ook glutenvrij te krijgen) zijn voor kinderen meestal ook leuk. Je kunt ze een schep groente en een schep vleesreepjes geven en dan mogen ze zelf weten of ze husselen of niet. Roti is iets anders, dan neem je een stukje roti en pak je daarmee de vulling. Neem wel een goede roti, de toko maakt ze hier zelf en kan je dus prima vertellen wat er in zit en ik weet van een toko (jaren geleden in Groningen) die zelf allergische kinderen heeft, die kan alles maken, je kunt het zo gek niet verzinnen.
Mijn schoonmoeder maakte nog wel eens wat zij dan rijsttafel noemde, een grote pan witte rijst en kommetjes met mais, ananas, andere groente uit blik etc op tafel. Iedereen mocht zelf opscheppen, was bij kleine kinderen ook altijd een succes.
Een ander kindervriendelijk gerecht was macaroni met een bouillonblokje en rozijnen koken, blokjes appel en uitgebakken spekjes erdoor. Gaat heel erg snel.
Nou ja, kijk maar of er iets tussen zit wat je niet al lang hebt geprobeerd.

Massi Nissa

Massi Nissa

14-04-2011 om 11:26

Niet doen

Gewoon koken wat jij en je man lekker vinden. De kinderen gaan dat vanzelf waarderen. Ik vond de suggestie van ik meen IngridT om de kinderen elk een keer per week te laten kiezen een heel goede. Dan nog een dagje makkelijk/ongezond en de andere vier dagen eten jullie lekker wat de ouders willen eten.
Wij (man en ik) doen het al jaren zo. Meestal eten we iets uit de Mediterranee. Soms eet dochter mee, vaak niet. Soms durft ze iets te proeven, meestal niet. Wij hebben trouwens wel altijd standaard brood en fruit op tafel staan en dat mag ze altijd nemen in plaats van de tajine/salade/wat-dan-ook. En dat toetje krijgt ze altijd, of ze nu eet of niet, maar dat is nog een restant van de tijd dat ze zo mager was dat we heel blij waren dat er wel een mini-danoontje in ging.
Weet je, uiteindelijk gaan ze vrijwel alles lusten. Na iets van achttien jaar afzien. Intussen zou ik gewoon koken waar ik zelf zin in had.
Groetjes
Massi

Massi Nissa

Massi Nissa

14-04-2011 om 11:31

O ja

Tip: maak een grote pan met iets dat een kind wel lust en vries dat in in kleine porties. Heb je altijd noodvoorraad achter de hand. Hier was dat bijv. aardappel-spinazie-ei-mengsel. Ontdooien, 20 sec. in de mag en je hebt eten, ideaal.
Groetjes
Massi

Precies massi.

Als je bang bent dat ze verhongeren zet je er idd wat brood, fruit of rauwkost bij. Ik heb mijn onwillige kleuters toen ik het helemaal zat was ooit weken achter elkaar rauwe wortles gevoerd bij het avondeten omdat dat de enige groente was doe ze bliefden. Want ik wilde dat ze elke dag iets van groente aten zonder strijd en gemekker. Nou. Na een week of 3,4 kwamen ze vragen of het alsjeblieft af en toe ook broccoli mocht zijn omdat de wortels hun neusgaten uitkwamen. Geen probleem natuurlijk. En tegenwoordig eten ze zo goed als alles. Zelfs champignons laatst! Een van de weinige dingen die bij alle 3 nog op de lijst van nou-nee-laat-maar stond. Wow!

soepstengel

soepstengel

14-04-2011 om 21:27

Doen we hier ook

we hebben jaren iedereen 1 ding laten kiezen wat we die week aten en dan mochten ze verder ook niet zeuren bij de andere maaltijden.Er stond altijd fruit op tafel( nog steeds trouwens, zoon is geen grote groente eter, maar "vreet"fruit)
Ging vaak erg goed en dan werd er door de kinderen zelf met elkaar onderhandeld; als jij dat keist, kies ik dat. Behalve als er ruzie was; dan was he; oo maar dan kies ik broccoli hoor. En dan gilde de ander; nou dan kies ik lekker spinazie!! Whahhaha!

Annet

Annet

14-04-2011 om 22:11

Twee tips

tip 1 (vanaf 2 jaar): je moet zoveel hapjes eten als hoeveel jaar je bent. Ik vond het verbazingwekkend hoe makkelijk die regel werd geaccepteerd en uitgevoerd. Op die manier lopen de hapjes vanzelf op, met grote kans dat ze na een jaar of twee het gerecht gewoon lusten

tip 2: (weet niet vanaf welke leeftijd, zeker vanaf 6?)
Ieder kind mag drie dingen opgeven die ze niet hoeven te eten. Van alle andere soorten eten, wordt op z'n minst een (hele) kleine portie gegeten.

Ik vind wraps ideaal als eten, vooral omdat ik allerlei restjes in de keukenmachine gooi om er één onduidelijk prutje van te maken, met vlees en groenten. Dan kunnen ze er zelf nog creme fraiche en aioli bijdoen naar wens (of wat dan bij jullie wel mag, zachte geitenkaas misschien?)

Oja, uitleg dat je iets minstens 10 geprobeerd moet hebben, voordat je iets lust, hielp hier ook goed voor het begrip van kindzijde

ayla

ayla

15-04-2011 om 08:16

Klopt

De combi van alles is inderdaad niet handig. Kleuterzoon is nog redelijk makkelijk, hij is zo’n hongerlap dat ik hem meestal wel zover krijg dat hij uiteindelijk wel een paar happen eet. Frieten, rauwkost, biefstuk etc lust hij echter echt niet.
Lasagne hoef ik met ayladochter echt niet te proberen, ze ziet niet wat er allemaal in zit, ziet er raar uit. Dat gaat ze absoluut niet eten. Kleuterzoon eet wel lasagne als ik de groentestukjes erin niet te groot maak. Wraps heb ik nooit meer geprobeerd, ik wist niet dat die ook GV bestonden. Hutspot of varianten ervan worden hier eigenlijk nooit gegeten, man is er namelijk ook niet dol op. Af en toe zuurkool maar dat is ook het enige. Ze is niet enorm lactose intolerant en verdraagt het in lichte mate, bij pannenkoeken en sauzen van room gemaakt moet ik opletten. Voor dochter hebben we altijd soep in de vriezer liggen, tomaten of erwten, zelfgemaakt door oma en in kleine porties ingevroren.
Ayladochter dwingen te eten is meestal niet verstandig omdat het erna even hard weer eruit komt, ze wordt er letterlijk en figuurlijk misselijk van. In ieder geval bedankt voor alle tips, ik ga zeker eens op zoek naar de GV wraps

Annet

Annet

15-04-2011 om 08:58

Gv wraps

Je kunt maistortilla's kopen. Die mag mijn neef ook (moet ook gv eten). Ik weet alleen niet of daar lactose in zit.

Astrid

Astrid

15-04-2011 om 10:53

Ook 3 lastige eters

Ik heb een autistische zoon van bijna 13 die moeite heeft met heel veel dingen eten. Hollandse pot moet hij van kokhalzen. Van exotisch eten kan hij juist erg genieten. Dochter van 10 heeft Coeliakie en dochter van 7 lust alleen maar hollandse pot. Gewoon pure gekookte aardappelen en gekookte groente. Van ovengerechten en exotische dingen gruwelt ze. Met een Lasagne hoef ik ook niet aan te komen. Pizza's lusten ze alle 3 niet.

Voorheen had ik 2 probleem eters, maar sinds 2 weken weten we dat de middelste geen gluten mag, dus het is nog lastiger geworden.

Wij hebben besloten dat ze maar moeten eten wat de pot schaft. Alleen met glutenvrij houd ik rekening (want ja dat kan niet anders).

De enige dag staat hier dus gekookte aardappels met sperziebonen op tafel. Ik houd daar zelf ook niet van, maar ik bak dan een deel sperziebonen op met knoflook en dan vind ik het heel lekker en zoon een beetje lekker. Zoon eet dan iets, het is glutenvrij en jongste heeft een smuldag.
De volgende dag eet ik roerbak groente met rijst. Voor de jongste doe ik er dan wat komkommer en mais bij, verder eet zij droge rijst. Nou jammer dan.
Met pasta maak ik 2 pannen. 1 Normaal en 1 glutenvrij. De 1 eet wel de saus, de ander niet. altijd een salade bij, waar ze uitplukken wat ze lusten. Ook maak ik vaak oven pasta met broccoli. Ik maak de broccoli dan klein zodat ik hoop dat zoon het niet door heeft. Al heeft hij minder moeite met groente in een ovengerecht, dan zo puur.

Wat ook glutenvrij is zijn de mais taco's van Albert Heijn. Ook de bijbehorende sauzen e.d. zijn glutenvrij. De tortilla's kunnen niet. Die kan je volgens mij wel via internet kopen. Ik zet bakjes op tafel met sla, tomaten, mais, bonen, zure room, vlees etc. Iedereen pakt dan wat hij wil. De jongste zie ik er steeds meer in gaan doen. Voorheen at ze bij zo'n maaltijd alleen de mais en bonen op. Met een beetje tomaat er bij vind ik dat ook prima.

Qua brood hebben we hier elke dag ook 3 soorten. Heel licht bruin, gluten vrij en heel donker bruin. Vaak heb ik ook alleen een gewoon volkoren en de jongste sputtert dan wel, maar uiteindelijk eet ze het wel op.

Valkyre

Valkyre

16-04-2011 om 23:23

Groente

Blijft lastig hier, vooral warme groente dan. Maar zoonlief lust wel rauwkost - rauwe paprika, komkommer en wortel tijdens het tv-kijken (als wij koken) en tomaatjes en avocado op het bord (dat is te kliederig op de bank...). Dus als we gaan eten zit er al wat groente in. We eten min of meer om de dag aardappelen of pasta (lust hij beide) en af en toe rijst of mie of soep met brood. Hij moet altijd van alles een hapje proeven, en soms levert dat strijd op, maar meestal niet.

Knoflook door de boontjes is een goeie! Hij houdt ook erg van pasta aglio e olio. En wij hebben een klein moestuintje. Zo heeft hij ontdekt hoe lekker worteltjes kunnen zijn

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Vic

Vic

16-04-2011 om 23:38

Niet aanpassen aan de zwakste schakel

Mijn jongste eet alleen aardappels als ze gebakken of gefrituurd zijn. Aan groenten eet ze sperziebonen, doperwtjes/worteltjes en komkommer. Daar ga ik me dus niet aan aanpassen met koken. Gelukkig heb je de sperziebonen en worteltjes in van die kleine eenpersoonspotjes, het is dus weinig moeite om zoiets op te warmen. Bij de nasi, bami en pastagerechten zet ik een schaaltje komkommer op tafel. Pasta en bami eet ze wel, maar dan kaal zonder saus. Om het gebrek aan groente te compenseren hebben we regelmatig een schaaltje druiven of aardbeien als toetje.

Verschillende gerechten voor een ieder

Voor mijn kids maak ik vaak:
- aardappelen , vlees + jus, groente

echter enkel sommige soorten vlees (bv. verse worst, smak, hamburger, rookworst). En groente meestal brocoli, bloemkool of komkommer. Of stamppot met spekjes van boerenkool /andijvie plus wordt.
zoon lust dan nog rauwe wortel.

- pannenkoeken naturel (dochter) of met spek (voor zoon)

- pasta met rode saus /gehakt (geen groente) alleen dochter eet dit, zoon eet dit niet, maar lust dan wel weer broodje shoarma of nasi of bruine boterham met gebakken ei.

Eigenlijk is dit het zo'n beetje, daarnaast vaak diepvriespizza (margarita of salami), patat, kibbeling.
Dochter lust dan nog kant-en klare lasagne (niet die lekkere die ik zelf maak...).

Vaak eet ik/ wij als ouders zelf wat anders, want om alleen dit zelf te eten vind ik veel te beperkt.
sommige mensen vinden het heel vreemd dat ik meerdere dingen klaar maak op een avond. Die maken 1 gerecht en ieder moet eten en het gevolg is dat zij genoegen nemen dat een kind regelmatig 2 hapjes eet of niets. Ik ga echt geen eten maken wat niet wordt opgegeten, maar blijkbaar ben ik een uitzondering. Soms geef ik gewoon een boterham o.i.d of fruit/ melk. Nou ja, mijn kids zijn slank en bijna nooit ziek. Ik kan me er niet echt druk om maken, tegen de tijd dat ze puber zijn, eten al veel meer. Kinderen tot ca. 15 jaar eten nog heel veel niet, dat had ik zelf ook. Vroeger at ik voornamelijk aardappels ,vlees ,groente (vind ik nog steeds lekker!), maar verder lust ik van alles, Indiaas, italiaans , vis etc.Dus dat komt vast helemaal goed...Hoop ik.

Katie69

Tsjeetje, eten jouw kids alleen maar dit? wat een ongezonde troep, vet vlees. Brrrrr. En ik snap wel dat je zelf wat anders eet, groot gelijk. Wat ik niet snap is dat je je kinderen ook niet beter gunt dan dit.
Hoe oud zijn ze trouwens? Als ouder dan kleuters dan zouden ze toch wel wat meer moeten lusten...

Algebra

Wilma

Wilma

18-04-2011 om 09:30

Maistortilla's

Ik weet niet waar die te koop zijn, maar de maistortilla's van Xenos zijn NIET glutenvrij. Ze hebben ze ook niet altijd, maar ik verheugde me enorm en was erg teleurgesteld dat er toch nog tarwe in zat, grmbl mopper mopper .

Groetjes,
Wilma

Hanne.

Hanne.

18-04-2011 om 11:03

Katie69

Die maken 1 gerecht en ieder moet eten en het gevolg is dat zij genoegen nemen dat een kind regelmatig 2 hapjes eet of niets. Ik ga echt geen eten maken wat niet wordt opgegeten,

Tja, ik vind het geen geweldig plan om kinderen slechts een beperkt (en in mijn ogen vrij ongezond) scala aan eten voor te zetten. Soms moet je dingen ook leren eten, en 'ineens' blijken ze iets dan te lusten.

En ik kook ook geen eten wat niet wordt opgegeten, maar ik kook gewoon erg weinig voor de kinderen (lees bv 2 boontjes pp). En als ze dan ineens wel eten.... Ach dan eten we allemaal een hapje minder en doen we gewoon een extra appeltje bij het toetje.

Ik zou ook niet weten hoe ik dagelijks 2 (3?) verschillende maaltijden zou moeten bereiden. Met 5 pitten zit ik toch echt op de max.

Fransien

Fransien

18-04-2011 om 11:41

Manlief ook een lastige eter?

Ik lees net dat je man ook geen fan is van hutspot (en andere stampotten?), is hij ook erg kieskeurig? Hier hielp het heel erg goed dat papa (lust absoluut geen vis) toch ook gewoon zijn zalm op at. Wel met een flinke zucht en duidelijk met tegenzin, maar met de boodschap naar de kinderen toe dat er gewoon gegeten werd wat de pot schafte. Mama had hele gezonde dingen gekookt en dat is goed voor je, jammer dat je het niet lekker vind, maar daar kun je je overheen zetten. Maar goed, dan moet je man dit ook willen, die van mij wilde dat pas toen hij zag dat zoonlief hem als argument gebruikte om dingen niet te hoeven.

Yta Chalne

Yta Chalne

18-04-2011 om 13:41

Maistortilla's

Glutenvrijemarkt.com heeft ze, Nuevo Progreso maistortilla's, 12 stuks voor 2 euro. Yummie. Ik stop ze per vier in de vriezer, ook lekker voor tussendoorhapjes en feestelijke wraps!

Valkyre

Valkyre

18-04-2011 om 22:41

Maiskoekjes

Meer een soort maispannekoekjes eigenlijk... Heb ik vandaag gemaakt. Blik mais, wat knoflook, peper en zout, evt wat kruiden en/of specerijen, twee eieren en 2 el bloem in de keukenmachine tot een papje draaien. Ipv bloem kun je natuurlijk gewoon maismeel gebruiken!. In een grote koekenpan in wat olie bakken (gewoon per koekje een el). Heel makkelijk te maken, en lekker met ketchup voor de kids!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Algebra (en anderen)

"Tsjeetje, eten jouw kids alleen maar dit? wat een ongezonde troep, vet vlees. Brrrrr. En ik snap wel dat je zelf wat anders eet, groot gelijk. Wat ik niet snap is dat je je kinderen ook niet beter gunt dan dit. "

Ik vermoed zomaar dat Katie haar kinderen het allerbeste en allerlekkerste gunt, maar dat die ondankbare krengen het niet willen, en liever meuk eten. Zoals zovelen, kinderen en volwassenen. En dan kan je de hele tijd verantwoord lopen doen en je kan ook kiezen voor rust aan tafel. Of soms het een en soms het ander.

Hier staan ook regelmatig kipnuggets op het menu. Ik zou het mijn kat nog niet voorzetten - gesteld dat ik die had - maar zie met leedwezen dat man en kinderen ze graag lusten. Tja. Het is ook wel eens fijn om eens een keer geen gezanik over het avondeten te hebben, bij wijze van afwisseling.

Overigens heb ik me enige tijd terug bedacht dat kipnuggets en dergelijke ellendeproducten wel weer reuze verantwoord zijn vanuit het oogpunt van het terugdringen van vleesconsumptie (ze bestaan immers grotendeels uit paneermeel), en zo hep ellek nadeel weer se foordeel

Groeten,

Temet

In aansluiting op temet

Hebben man en ik er al vaak grapjes over gemaakt. Als de kinderen opeens iets wel graag eten, dan gaan wij er vanuit dat er DUS geen vitamines, vezels of bouwstoffen in zitten.

Klopt tien van de tien keer. Kinderen hebben een feilloze neus voor het ontbreken van gezonde ingredienten.
Lekker, lege calorieen, wie houdt daar nou niet van!

Overigens zijn ze laatst sla gaan eten... victorie!

Fiorucci

Fiorucci

19-04-2011 om 11:59

Single lady

De sfeer, precies, dat vind ik het belangrijkste. Sterker nog, onze maaltijden staan daar inmiddels om bekend onder pubervrienden. Wat er op tafel komt, is van ondergeschikt belang.

Annet

Annet

19-04-2011 om 18:00

Gezonde kipnuggets, glutenvrij

Ik neem een plat stukje kip (meestal dijvlees) en paneer dat met ei, kruiden en palenta (= gebaseerd op mais, zit geen tarwe in). Daarna kort aan beide kanten bakken. Eigenlijk lijkt het meer op schnitzels maar wij noemen het nuggets.
Wordt hier erg gewaardeerd, inclusief neefje dat gv moet eten.

Vic

Vic

19-04-2011 om 22:34

Kindereten (beetje o.t.)

Ik baal er wel eens van dat ik minimaal 4 dagen per week 'kindereten' moet maken. Op de dagen dat de kinderen er niet zijn, maak ik dingen die ze niet lusten. Niet eens ingewikkelde culinaire hoogstandjes, maar gewoon iets met garnalen, mosselen, artisjokken of asperges e.d. Als ik eens bij kennissen of familie eet (zonder kinderen erbij) ben ik dan ook zo teleurgesteld als we pasta met rode saus of iets wrappigs eten. Ik heb gelukkig nog nooit kipnuggets voorgeschoteld gekregen. Wel pommes duchesses, dat is natuurlijk net zo erg (en vies).

Vic, beetje off topic

asperges, heb ik vanavond nog gegeten met onze 4 kinderen... 2 vinden het heerlijk, 1 matig en 1 ligt dwars om het dwarsliggen dus die telt niet echt mee. Mijn man is niet gek op asperges, klaargemaakt op de traditionele manier, maar de taart die ik ermee maak, dat vinden ze echt om op te vreten.

receptje hebben en uitproberen?

groetjes,
Jons

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.