Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

amar

amar

28-12-2008 om 22:39

Wat is de lekkerste en ook nog eens...

...meest eenvoudige tapas die je hebt/kent?
Ik heb in een vage bui geopperd op oudejaarsavond wat tapashapjes te verzorgen bij vrienden van ons (kinderen 15 en 10 jaar). Ik was het zelf vergeten, maar wordt nu net aan mijn uitspraak herinnerd.
Nou heb ik ooit gehoord van een wrap met zalm en 'iets van komkommer', dat ook een tapas schijnt te zijn als je het in rolletjes snijdt, maar veel verder rijkt mijn tapaskunde niet.
Wie oh wie kan mij verder helpen aan beproefde,goedgekeurde, eenvoudige en lekkere tapasrecepten?
amar

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Noes

Noes

28-12-2008 om 23:39

Suggesties

Ik weet er niet veel maar dit doe ik wel eens:

Kleine gehaktballetjes
Piepkleine sateetjes aan een klein prikkertje
Allerei worstsoorten en diverse kaasjes
gevulde pepers
olijfjes
brood
Aioli
tzaziki

Al bij de wechef gekeken?
Veel plezier!

Chantelle

Chantelle

29-12-2008 om 00:05

Wil je echte tapas?

Wil je echt tapas? Of gewoon lekkere hapjes? Google eens op "tapas recept" en de recepten vliegen om je oren.

Ook lekker

Een spaanse tortilla (aardappel-ui-omelet) in stukjes gesneden. Iets vissigs, bv garnalen met knoflook & chili's. Vergeet vooral het (stok)brood niet. Groet Suus (oja, bij AH hebben ze kleine schaaltjes met Tapas, duur, maar misschien ook handig voor inspiratie)

Hapjes

hoi
ik had met kerst ook een hapjes buffet met onder andere

- kleine schaaltjes met een heel klein beetje carpaccio, parmazaanse kaas, pijnboompitjes en rucola
- glaasjes met bolletje meloen, ham, (evt. beetje roomkaas)
- klein schaaltje met kip-salade op rucola sla (kip salade is kleingesneden gerookte kip, 3 eetlepels mayo, half theelepeltje kerrie, bakje mandarijntjes fijn gesneden). was erg lekker
- kleine glaasjes met beetje kruidige tomatensoep
- gehaktballetjes met sausjes
- gekruide mozarella bolletjes tussen 2 halve kerstomaatjes en blaadje basilicum

ik weet niet of het officieel onder tapas valt maar het was erg lekker.
groetjes
Gruffalo

Hapjes

De hits hier op verjaardagen etc:

Gehaktballetjes (ik doe er altijd fijngesneden zongedroogde tomaatjes door, zwarte olijven, uitje en wat kruiden)
Tortilla dun besmeren met kruidenkaas, gekookte of gerilde ham erop, weer besmeren met kruidenkaas, gegrilde paprika erop, deze eerst goed laten uitlekken of eventueel afdrogen (in potten te koop of bij Turkse winkel) en dan oprollen en in folie in de koelkast laten "opstijven". Dan in kleine stukjes snijden met prikker erin.
Cocktailworstjes in bladerdeeg doen het bij de kinderen altijd goed.
Roggebroodje, brie en sjalottenchutney viel ook erg in de smaak; sjalotten fruiten in wat olie todat ze zacht zijn dan een paar flinke lepels honing erbij en 10 minuutjes laten sudderen. Laten afkoelen en op de brie doen, heel erg lekker!

Gr.
Moon32

Oh en deze

wil ik je niet onthouden: Turks brood overlangs doorsnijden, besmeren met tomatentapenade, daaroverheen
flink wat feta brokkelen en daarover heel dun gesneden rode ui, bovenkant erop en kleine stukjes snijden. Heb ik laatst gemaakt hier en was als eerste op!

GR.
Moon32

Hier ook nog 1

Gevulde hamrolletjes.

Ik gebruik altijd Philedelpia light met bieslook. Deze smeer je in het midden van een plakje ham. Klein beetje (heel fijn) gesnipperde ui eroverheen. Oprollen en in stukjes van 3 cm snijden.

Eet smakelijk en succes!

amar

amar

30-12-2008 om 10:33

Super...!

heel erg bedankt voor jullie reakties!!!Ik ga even uitzoeken welke ik ervan ga uitproberen,ze klinken allemaal erg lekker. Ook heb ik inderdaad gegoogeld en op giessenborch.com talloze receptjes gevonden. dank nogmaals en ook jullie veel plezier morgenavond,amar

69er

69er

01-01-2009 om 11:55

Alles was op...

Ergens van een receptenwebsite geplukt en wordt een blijvertje.
4 tortilla's even verwarmen zodat ze soepel worden.
Een mengsel maken van 2 eetl. honing, 1 eetl. ketjap manis en een mespunt cayenne en tortilla's hiermee insmeren.
beleggen met 150 gr. kipfilet (gesn. vleeswaar)
dunne reepjes paprika ( zoet, rood, geel of zo) en reepjes bosui.
Lekker stevig oprollen in huishoudfolie, in de koeling en voor serveren in rolletjes snijden met een prikker.
Ik vond het weer eens heel wat anders. Had deze en de vorm met gerookte zalm, kaas en rucola gemaakt. De ene is zwaar, vettig en de andere, licht, oosters en met een bite.
we houden ze er in. Alles was op.
69er

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.