Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

marcella

marcella

13-11-2008 om 17:31

Wat is goed en lekker bij de aldi?

Hoi, omdat we financieel niet echt lekker gaan moeten we nu echt op de kleintjes gaan letten.
Ik zocht eigenlijk een draadje waarin heel duidelijk was aangegeven wat lekker en goed is bij de aldi maar die kan ik niet meer vinden.
Ik deed altijd bij de super de boer maar daar is het echt duurder. Dus bij deze nog een keer; wat kopen jullie bij de aldi en wat is daar goed (gezond) en ook lekker?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Annet

Annet

13-11-2008 om 18:09

Wij kopen

melk
franse kaasjes en mozarella en geraspte kaas
gerookte zalm uit de koeling
zalm/andere vis uit de vriezer (alleen zonder kruiden/marinades)
slanke lijn vleeswaren
eierpasta
rode pesto
koekjes om mee te nemen naar school
pakjes drinken om mee te nemen naar school
diepvriesvlees (zonder marinades, met vinden we niet lekker)
cashew nootjes
pistache nootjes
spa rood flesjes
verse groenten (alleen als ze er goed uit zien)
tomaten
vers vlees

Xandra

Xandra

13-11-2008 om 18:31

Luxe

Dat zijn wel bijna allemaal luxe artikelen en die laat je zowiezo liggen als je echt moet bezuinigen.
Wij gaan al jaren 1x per week naar de Aldi en de rest halen we Albert Heyn. Wat me de laatste maanden echt opvalt is dat de Aldi niet meer zo heel goedkoop is. Euroshopper van AH is tegenwoordig vaak goedkoper en is ook een prima kwaliteit. Wij halen bij de Aldi altijd Lasagne, een grote bak uit de koeling. Keukenrol, katteneten ,golden power energie drink, roze koeken, kaakjes .

ils

ils

13-11-2008 om 19:35

Alles

behalve:
flessen frisdrank,
bier,
meusli,
en fruit en groente als dat er niet vers meer uitziet bij de aldi

Mijn ervaring

Echt prima vind ik: pindakaas, appelstroop, flesjes water, chocomel, zonnebloemolie, olijfolie, zoute pinda's, bier, keukenrol, toiletpapier, luiers, spaghetti, pakjes appelsap, augurken, eieren, mayonaise, blikjes tonijn, sardientjes, sommige groenten als courgette, uien, wortels, broccoli, bloemkool en champignons. In de categorie luxe kan ik je de gerookte zalm uit de koeling aanbevelen, maar dan niet die vacuüm verpakte, maar de sockeye. Die hebben ze alleen als de feestdagen in aantocht zijn, en die is echt verrukkelijk.
Redelijk vind ik: chocopasta, krentenkoekjes ("sultana"), chips in het algemeen, sommige groenten/fruit als aardappelen, knoflook, appels.
Niet goed/vies vind ik de jam en de ketchup. De dagcrème smeert op zich goed, maar stinkt vreselijk. Verder koop ik er geen vlees en/of beleg, vind ik echt niet lekker, en vaak veel te zout.
Maar die andere producten zijn echt oké, heb ooit alles een keer geprobeerd en dit kwam eruit. Die pindakaas bijvoorbeeld, als je eens goed kijkt op alle etiketten, vind je dat aan heel veel pindakazen vanalles is toegevoegd, tot suiker aan toe. De Aldi-pindakaas heeft net zo'n hoog pindapercentage als Calvé (93%), en verder nauwelijks toevoegingen.
Wat ik niet genoemd heb, kan ik niet beoordelen omdat ik dat sowieso niet koop (zoals conserven), of omdat ik dat nou eenmaal allang elders koop (zoals koffie).
Groet,
Anneque

nyed

nyed

13-11-2008 om 19:50

Heel veel

Wij kopen bijna alles bij de Aldi

Oude kaas, melk houdbare volle, groente en fruit mits het goed eruit ziet, brood bruine bollen en gewoon ruin brood, beleg, garnaaltjes, blokken kaas, pap in een pak, basmati rijst, boter voor brood en de bakboter, pakjes drinken voor school, frisdrank en gewone pakken met fruitsappen, suiker, koffie, koffiemelkpoeder, kipfilet uit vriezer, piza's, bak lasagna, eieren, aardappels, wc rol, keukenrol, afwasmiddel una de goedkoopste is echt perfect niet glibberig en echt antivet, blokjes vaatwasser, hondevoer, mascara, paracetamol, vuilniszakken, diepvrieszakjes gebruiken we als boterhamzakjes lekker stevig, billendoekjes, en voorheen ook luiers, kortom ze hebben zoveel goede spullen.

Inderdaad

wat Xandra zegt klopt, niet alles is meer zo goedkoop daar. Dus let goed op de prijzen.
Ik koop inderdaad ook veel dingen euroshopper bij AH.
Wat ik echt vies vind van de Aldi is de koffie, net of er zaagsel door heen zit.

Julia64

Julia64

13-11-2008 om 20:39

Heerlijke winkel

Als ik alles moet opnoemen wat ik bij de Aldi koop blijf ik bezig, ik kan beter zeggen wat ik er niet haal; koffie (niet zo lekker), nep"Brinta" (echt vies! Lijkt wel een soort lammetjespap), filet americain (smakeloos), wijn (niet veel bijzonders, behalve een slobberwijntje voor door de week).
Verder ben ik een Aldi-fan. Enige valkuil vind ik, dat ik vaak thuiskom met die leuke weekaanbiedingen (elke woensdag en tegenwoordig ook op zaterdag weer nieuwe), die je niet echt nodig hebt, maar waar je als je voor zo'n bak staat, toch van denkt, o, da's leuk/handig/altijd meegenomen/nooit weg/goedkoop zeg!
Waardoor je toch weer meer kwijt bent dan je van plan was, en dan je bv. had uitgegeven als je naar Albert Heijn was gegaan.

groet
Julia

Niet meer naar de aldi

heb het een tijdje gedaan maar na vergelijken ben ik eruit dat ik net zo goed naar de Dirk (of Bas, weet niet waar je woont) kan blijven gaan, waar ik daarvoor dus ook al kwam. Aldi is voor de gewone boodschappen niks goedkoper meer dan de gemiddelde supermarkt en ik ben persoonlijk niet zo weg van de producten daar.

Guinevere

Guinevere

13-11-2008 om 21:03

Koekjes

Ik koop graag koekjes bij de Aldi.
Schoolkoekjes van Samson en Gert, chocochips-koekjes en biscuitjes met een laagje chocola erop. De chocola zonder koekjes is trouwens echt heerlijk van de Aldi.
Verder koop ik van die Schinken (niet die bauern maar die schwarzwalder Schinken). Die smaakt echt net zo goed als zwitserse alpenschinken die luchtgedroogd is op zolder bij de boer. Verder halve literblikken duits bier.
De chips van de Aldi (alle soorten, ook nootjes) vind ik niet te eten.
Meestal kom ik dus alleen met koekjes naar buiten, incidenteel met nog wat peultjes of haricots verts erbij. En flessen wijn, niet van de normale voorraad maar van de tijdelijke aanbiedingen.

Kaaskopje

Kaaskopje

14-11-2008 om 00:18

Zuivelproducten

Toetjes zijn lekker, gewoon kaas, melk en yoghurt is er ook een beetje goedkoper dan in een andere supermarkt. Het kattenvoer wordt nogal op prijs gesteld door onze katten. Als je haast hebt zijn de kant en klare pannenkoeken best te doen, koek is er goed.
Wij hebben er een tijdje boodschappen gedaan tot Lidl dichterbij een vestiging opende, sindsdien ga ik daar heen. Lidl komt iets georganiseerder en vriendelijker over vind ik, maar wel met dezelfde lage prijzen. Het vlees van Lidl is goed, margarine, ook het snoep en snaaiwerk is goed, de olijfolie is prima kwaliteit, de inlegkruisjes van Lidl vind ik de beste... Je zou gewoon eens moeten rondkijken en uitproberen bij Aldi of Lidl.

Alles wat houdbaar is

hier bij de aldi alles wat 'houdbaar' is, dus verpakt. ook verse melk+toetjes. niet: groente, vleeswaren, vlees, pizza's e.d. ook de cola en pakjes drinken niet, brood niet. wij 'shoppen' bij de aldi, soms bij de lidlle, bij de a.h. en voor vergeten dingen bij de super de boer (vlakbij).
groeten albana

Prosecco

Voor een feestje hier op het werk had mijn bepaald niet krenterige en culinair zeer bewuste collega prosecco bij de Aldi aangeschaft. Heel erg lekker, en nog in een erg mooie blauwe fles ook. Maar of die in dit seizoen nog voorhanden is betwijfel ik.

De chocola is vziw ook ok, en de zoutjes/nootjes

Groeten,

Temet

mameva

mameva

14-11-2008 om 14:57

Wc papier, tissues....

Wij gaan er voor de wc papier (is heerlijk zacht), de doosjes tissues (ook echt zacht en goedkoop),
pakjes poffertjes (net zo lekker als eigen merk van de plus en die kochten wij daarvoor voor de kinderen), sinas light (na 2 flessen smaakt het echt lekker en hoef je echt geen fanta meer), pedaalemmerzakjes, afwasmiddel en vooral de vaatwastabletten zijn supergoedkoop en goed. En dan nog voor de leuke actieaanbiedingen zoals kleertjes, speelgoed, noem maar op.

Jacoline29

Jacoline29

17-11-2008 om 13:23

Bijna alles aldi

Tegenwoordig doe ik bijna alles bij de aldi en Vomar.
daneroll croissantjes(heet alleen anders),melk,koek,snoep.
Voornamelijk ook idd de houdbare producten.

Chantelle

Chantelle

17-11-2008 om 14:23

Hier geen aldi meer

Ik heb wel eens een tijdje bij Aldi geshopt. Maar ging voor fruit, groente, brood, zuivel, vlees (lees: ruim 80% van mijn boodschappen) etc toch weer naar een andere winkel.

Sommige dingen vond ik best lekker maar vielen wel in de luxe en ongezonde categorie. Eigenlijk ben je daardoor alleen maar duurder uit. De producten zoals appelstroop, pindakaas, olie, etc. (zie lijstje Anneque) zijn best goed maar daar gebruik je eigenlijk zo weinig van dat het nauwelijks uitmaakt. Wij eten misschien een pot pindakaas per half jaar.

Ik heb nu weer luiers nodig, misschien dat ik daarvoor wel eens weer eens naar de Aldi ga. De luiers vond ik erg goed (maar als je een beetje let op aanbiedingen dan maakt het weer niets uit qua kosten).

Ik shop nu alleen bij Albert Heijn (ik vind de Plus ook te duur en keuze te beperkt). Het eigen merk van Albert Heijn vind ik erg goed. Ik hoef maar naar één winkel én eigenlijk scheelt mij dat wel heel erg veel.

Chocolade

De Chateau chocolade melk is to die for. Ik wil geen andere, alleen een bonbonbloc kan er aan tippen (die heb je dan ook bij de Aldi en zijn heel eetbaar). Heel veel basis, zoals blikken tomaat, uien, broodbeleg. Eigenlijk bijna alles en alleen een paar dingen bij de Jumbo of de Super, die laatste is wel duur hoor. Eigenlijk kun je van bijna alles wel de rip off halen bij de Aldi en over het algemeen is het heel lekker, maar eea hangt ook van je smaak af. De chocopasta (beste consumentenkeus) vind ik niet te eten. Maar nogmaals.... probeer die chocolade!

Inge M

Inge M

25-11-2008 om 20:42

Niet aanwezig

Hier de keus tussen AH, C1000, Plusmarkt en Aldi.
Wij gaan dus naar de Aldi en de AH. Andere goedkope winkels zitten niet in de buurt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.