Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wat is jouw sinttopper?

n.a.v. het verhaal van nyn in het pakjesavonddraadje over mannen bij de schoorsteeen en de zak:
wat is jouw sinttopper?

mooiste wat ik heb meegemaakt was tijdens tripje naar newcastle. op de terugweg mochten ze in de hut de schoen zetten, en wat een verbazing: er zat echt iets in. dirk was toen zes en bleef masr zoeken naar een oplossing - hoe waren die pieten aan boord gekomen en in de hut?

toen we van boord kwamen en over de kade liepen zag hij hoe het gebeurd was: de boot met de sint kwam de haven van ijmuiden invaren. die had natuurlijk de hele reis achter ons gevarwn en die pieten waren even overgewipt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Verstoppiet

was vorig jaar bij ons en die had voor mama n briefje gemaakt met waar alles lag en dan moest zoonlief zoeken zodat ik warm of koud kon zeggen als hij wel of nie tin de buurt van het kadoo was.

Toen we uit school terugkwamen lagen er in de tuin allemaal pepernoten en hing de brief aan de schuifpui

Tja.... dus ik hoor al heel de tijd "hopen dat de verstoppieten ook weer komen he mama" maarja, vorig jaar was ik vrij, dit jaar moet ik werken LOL
Dus nog even nadenken hoe of we dat gaan doen komende vrijdag

gula

Bastet

Bastet

30-11-2008 om 08:16

Piet op de fiets

Geen idee wie het was,maar een paar jaar geleden reed er afentoe zomaar een Piet op de fiets door de buurt.Zomaar,en voor je het wist was hij weer weg.
Dat gebeurde in de week voor pakjesavond,dus de magie was alom aanwezig.Het zorgde voor een enorme Sintsfeer op het plein,echt enig.
Groetjes,Bastet

Piet op de bank

Vrijwel ieder jaar komt hier wel een piet een nachtje op de bank slapen. En ieder jaar weer wordt er uitgekeken naar dat moment. Elke ochtend, sinds de intocht, kijken ze beneden eerst of het dekentje op de bank ligt, of het briefje er ligt, of er allemaal strooigoed op en om de bank ligt.
Verder bleek de op-zijn-kop-piet ook erg leuk te zijn. Die had vast de tafel gedekt en alles stond op zijn kop, de borden, het bestek, het beleg (alleen de potten stroop stonden gelukkig nog rechtop).
Nu kijken ze alleen nog uit naar speelpiet, die een heel hoge toren bouwt van alles beschikbare lego of een kunstwerk van de Kapla bouwt oid.
Maar de piet die blijft slapen is toch nog steeds favoriet.

Pelle

het is ook geen groot probleem hoor, alleen vorig jaar was ik vrij en had ik de tijd om te verstoppen.
Nu moet ik werken en ben ik niet in de gelegenheid om kadoos te verstoppen.

Maar elk jaar verstoppiet is ook saai dus daarom wat anders verzinnen

gula

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.