Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Oregano

Oregano

18-12-2019 om 22:42

Wat is jullie favoriete matras?

Hoi,
Na matrassen van Ikea met kuilvorming nu op zoek maar een andere matras. Ik lees veel postieve ervaringen met het Emma matras en 100’dagen uitproberen .
Wat is jullie favoriete matras of tips of ervaringen met het Emma matras ( en het eventueel omruilen als het niet bevalt, is dat echt gratis?)
Alvast bedankt,
Groeten Oregano

Hangkous

Hangkous

19-12-2019 om 09:09

Jasmijn

Jasmijn

19-12-2019 om 10:52

toch ikea hoor

Hier geen ervaring met Ikea en kuilvorming, ik doe ongeveer 10 jaar met een matras ben ik achter, daarna schuift ie door naar het logeerbed. Maar dus een tijd geleden opnieuw ikea gekocht, ik koop meestal wel een van de wat hardere versies, dat vind ik lekkerder liggen.

Oregano

Oregano

19-12-2019 om 11:32

Jasmijn

Hoi Jasmijn,
Welk matras heb jij van Ikea?

Oregano

Oregano

19-12-2019 om 11:35

Ervaringen met het Emma matras?

Ik denk erover een Emma matras te kopen.
Iemand ervaringen hiermee of met het ‘proefslapen’?
Vroeg me af of dit echt zo makkelijk is en zonder kosten terug kan mocht het niet bevallen.

Oregano

Oregano

19-12-2019 om 11:36

Hangkous

Bedankt!

Jasmijn

Jasmijn

19-12-2019 om 11:50

matras ikea

Ik heb nu de Sultan Finnvik en volgens mij hiervoor de Forsbacka, volgens mij beiden niet meer bij ikea te koop. Wel jammer dat ze telkens van modellen wisselen.
Ik ben wel redelijk trouw met het draaien van mijn matras. Ongeveer 1x per maand/ 2 maanden dan draai ik hem om, nu kan het alleen nog van voeteneind naar hoofdeind omdat er een laagje traagschuim aan een zijde zit. Maar de vorige konden we dan ook nog helemaal omkeren, geen kuilen in ieder geval.

Bennikki

Bennikki

19-12-2019 om 12:06

Emma

Hier hebben we er allemaal een. Man met rugklachten, opa en oma, puberzoon en ik.
Iedereen is meer dan tevreden. Ik hoef ‘s nachts nooit meer om te draaien. Dus we hebben er nog niet een terug hoeven sturen, maar volgens mij is dat geen probleem.

@Emma

@Emma

19-12-2019 om 12:50

Emmamatras?

Nooit van gehoord maar lijkt me heeeerlijk 🤣
Zelf heb ik traagschuim en daar slaap ik goed op. Er zit een dun aerodynamisch dekmatrasje bovenop. Ik vond de matras zelf te warm.
Ik had hem een maand ofzo op proef en dat was wel een voorwaarde. Vorige matras was inderdaad van het type kuilvorming en gaf geen steun.

Ad Hombre

Ad Hombre

19-12-2019 om 12:57

Vooruitgang

Vroeger zat er gewoon zo'n sticker op met "Goedgekeurd door de Nederlandse Vereniging van Huisvrouwen"

Nu moet je het helemaal gaan vragen op OO...

rode krullenbol

rode krullenbol

19-12-2019 om 16:09

Noblesse oblige

In de jaren zestig van de vorige eeuw sliep ik op een overgeërfde loodzware matras gevuld met kapok, die uit drie delen bestond; met aan weerszijden lussen om de delen ondanks hun enorme gewicht af en toe te kunnen keren of desnoods verplaatsen. Een jaarlijks terugkerend tafereel tijdens de Grote Schoonmaak bestond eruit de matras een paar uur in het zonlicht te leggen. Volgens mijn moeder herwon het “zo fantastische natuurproduct kapok” daarmee vrijwel alle veerkracht. Steevast kondigde zij aan dat het ding aan het einde van de dag weer helemaal als nieuw zou zijn. “Zal je zien!” klonk het dan gedecideerd uit haar mond.

Eveneens steevast bleek van dit alles helemaal niets waar. De (ongetwijfeld 100% katoenen) tijk was dermate dik dat geen zonnestraaltje bij machte was de opeengeperste vlokken kapok te bereiken. Als bleek dat het wonder der natuur was uitgebleven, volgde altijd nog wel een poging om de natuur een handje te helpen met behulp van een mattenklopper. Vanwege de staat waarin de matras zich echter na zo vele jaren van intensief gebruik bevond, was dit uiteraard een volstrekt kansloze onderneming, die mijn moeder dermate uitputte dat het alleen maar logisch was dat zij vervolgens afzag van welke poging dan ook om met Sunlight zeep, soda en/of chloor de tijk enigszins op te frissen.

Allicht kon na dit omstandige ritueel geen enkele sprake zijn van weggooien. En zodoende belandde de matras keer op keer weer in mijn bed. Pas toen de spiraalbodem de slijtageslag met het gewicht niet goed meer kon winnen en ik telkens wakker werd van de vervaarlijk geluiden bij het omdraaien, kwam er een (spiksplinter)nieuwe matras in huis. Die was overigens van massief schuimrubber en is nog járen meegegaan zonder aanleiding te geven tot klachten.

Gewoon om een beetje met de tijd mee te gaan, slaap ik inmiddels alweer geruime tijd op een matras met zogeheten ‘pocketvering’. Maar om juist eens lekker tegen de tijdgeest in te gaan, vermeld ik daarvan niet het merk.

Rode krullenbol

rode krullenbol

rode krullenbol

19-12-2019 om 22:13

P.S.

Op zolder hadden we nog een met stro gevulde matras liggen. Die ging af en toe mee op vakantie.

Spiraal

Probleem matras kan ook verholpen worden met een goed spiraal. Vroeger een spiraal dat alleen aan kopse kanten gespannen was; kuilvorming en rugklachten ongeacht matras. Daarna een onderstel met rondom spanning ( auping).
Zo’n spiraal is duur, maar gaat je hele leven lang mee.
Matraskeuze is om het even; Ikea of beter bed; als het maar redelijk hard is..

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.