Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wat is jullie " guilty pleasure" op eetgebied?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

11-01-2013 om 07:22

Lennest

Chocola is toch geen zonde, dat is een essentieel onderdeel van het leven!

Schuldgevoel hoort erbij

Volgens mij is dat 'schuldgevoel' een klein beetje onderdeel van 't plezier...Het tussendoor eten van kaas met mayo is nou niet bepaald gezond. En kaas is ook niet bepaald het goedkoopste voedingsproduct....En ik vind het eigenlijk ook 'not-done'. Komt nog bij dat ik liever niet wil dat de kinderen mijn voorbeeld volgen...
Ik zou best gewoon overdag of 's avond voor de t.v. een stuk kaas met mayo kunnen nemen. Niemand die het me verbied. Hoogstens zou ik verbaasde blikken krijgen (man) en w.s. commentaar van de pubers over hoe ongezond dat is....Maar dan heb ik er ook gewoonweg géén zin in....Die zin komt hoogstens een paar keer per jaar en meestal als de avondmaaltijd mij niet zo goed beviel dus ik eigenlijk te weinig gegeten heb....Dan heb ik zin in iets 'hartigs' dus....
Verder snoep ik niet zoveel...ik heb geen neigingen om hele pakken leeg te eten of het nu hartig of zoet is en dingen in de kast die ik lekker vind kunnen er ook zo maar lang liggen (langer dan gepland) en heb geen overgewicht...een taartje bij een kopje koffie ergens in het centrum daar zou ik me totaal niet schuldig of gegeneerd om voelen. Ik doe dat zelden, dus die ene keer mag dat best. Maar die kaas met mayo...dat is zo 'not done' daar geneer ik me wel een beetje voor om dat met iedereen erbij te doen. Dus doe ik dat alleen stiekum. Net zo als die patat tussen de middag...ook dat vind ik eigenlijk niet kunnen...Het is te vroeg en dan eet ik 2 warme maaltijden...nee, dat hoort niet eigenlijk.
Nou ja en dan doen mijn kinderen zoiets misschien ook wel eens stiekum...Nou laat het zo zijn, als het niet de spuigaten uitloopt en ze het zelf nog prima in de hand hebben zie ik het probleem niet zo.
Ik denk dat het pas een probleem is als je neigt naar overgewicht of als je jezelf niet meer in de hand hebt.
groeten albana

Comfort food...

Ik noem het geen guilty pleasure, maar comfort food

Even kijken:
Heel oude brokkelkaas of juist heel romige jonge kaas
Zoute drop
Zo'n heerlijke nederlandse grofvolkoren boterham met mayonaise en versgesnede cervelaatworst. Liefst nog een plakje dill pickle er op.
Zelfde boterham met mayo, zoete chilisaus en dikke plak jonge kaas (is alleen maar lekker als jonge kaas net gekocht is)
Zelfde boterham met mayo, grove kerriepoeder (die waar je de stukjes zaad nog in voelt), beetje korrelsuiker en kaas of worst er op.
Kaas en worst met alleen mayo en geen brood is ook lekker, maar niets verslaat zo'n verse net gesneden grove volkoren boterham.

Reepjes komkommer, winterpeen in kerriemayo dippen.

Enorme bak rucola met zoete balsamicodressing.

Spekkoek, en dan heel onbeleefd plakje-voor-plakje er af peuteren.

Rijstepap of tapiocapap met kokosmelk en vloeibare bruine suiker.

Havermout gekookt in water met dikke klont zoute boter en rietsuikerstroop.

mirreke

mirreke

15-01-2013 om 19:36

Napoleonzuurtjes, die gele

Caramels, zwartwitjes, appeltaart, heel erg af en toe een bifi-worstje, kaas-uien chips, fruittella aardbeiensmaak,

Eigenlijk komt het heel erg weinig voor dat ik zelf iets zit te smikkelen, ik probeer niets ervan te kopen, omdat het anders helemaal op moet. En door napoleonzuurtjes, heb ik gemerkt, heb ik de volgende dag hoofdpijn.

Ik hou ook heel erg van rozijnen, die van sunmaid, die eet ik wel regelmatig. En van navelsinaasappels, en van rauwkost, dat eet ik ook heel graag als ik zit te lezen bv...

mirjam

+ Brunette +

+ Brunette +

17-01-2013 om 22:35

Snoep met gelatine

Bij een gewone maaltijd vermijd ik dode dieren, ik eet zelfs geen groentensoep waar een blokje kippenbouillon in zit. Maar bij snoep doe ik niet zo moeilijk, gelatine (gemaakt van varkensbotten) is dan opeens geen probleem. Dubben gezondigd dus.

ilsepilse

ilsepilse

21-01-2013 om 13:47

Witte leonidas pralinnes

ik haal ze zo allemaal uit de doos ...

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

21-01-2013 om 17:36

Drop

Hoe zouter, hoe beter. TV-pastilles, "nopjes", zwartwitsnoepjes, kom maar op! Ik haal ze ook nooit in huis want het gaat óp. Ik ga dan echt junkgedrag vertonen waar mijn kinderen me ongelooflijk om kunnen plagen (en terecht)!

Relithe

Relithe

23-01-2013 om 10:37

Arretjescake

Op dit moment zit ik een groot stuk te verorberen terwijl ik eigenlijk weer wat kilo's kwijt moet...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Vic

Vic

23-01-2013 om 11:07

Ik doe het niet

In de koelkast ligt nog een heerlijk worstje dat ik voor een verjaardag had gekocht en niet is opgegaan. Gisteravond heb ik drie miniplakjes gegeten Er liggen ook nog twee chocolaatjes die over waren van de tractatie. Puur, waar de kinderen niet van houden maar ik wel! Ik laat ze liggen... hoop ik. Om dan nog te zwijgen over die 10 zakjes chips die over waren van het trakteren bij de bso. De kinderen lusten geen patatje joppie en cheese onion, maar ik wel helaas. Op de een of andere manier is mijn wilskracht groter als er niets in huis is. Of alleen maar dingen voor de kinderen die ik toch niet lekker vind.

Vic

'Op de een of andere manier is mijn wilskracht groter als er niets in huis is.'

Sterker nog, voor mij is dat de enige manier waarop het werkt. Als het in huis is, gaat op een gegeven moment toch op. Verjaardagen zijn daarom lastig. Kun je die overgebleven dingen niet beter rücksichtslos in de vuilnisbak kieperen?

Mea Proefrok

Mea Proefrok

23-01-2013 om 14:16

Vic

Zakjes chips deel je uit aan buur- en speelkinderen. Blijf je zowel een populaire als een slanke buurvrouw. En die chocolaatjes en worstjes prop je gewoon in een avond naar binnen, heb je dat ook weer gehad. Ik vind het al bewonderenswaardig dat je hoopt dat je twee chocolaatjes kunt laten liggen. Die zouden bij mij al op zijn voor die vraag ooit in me op komt.

amk

amk

23-01-2013 om 17:03

Vuilnisbak

zo kom je wel aan de 300 euro die per huishouden aan goed eten weggegooit word.
Geen goed advies dus. Beter is gewoon nog en keer uitdelen aan de kinderen in de buurt.

Slimmer inkopen

Amk, dat doet me denken aan mijn schoonmoeder die mijn schoonvader altijd alle restjes van het eten opdringt, omdat het anders 'zonde is om het weg te gooien'. Je hoeft van jezelf geen vuilnisbak te maken. Waarom zou het voor de kinderen in de buurt niet erg zijn om meer te eten dan nodig is?

Javakroepoek

Wat ik echt heel lekker vind is in mij eentje een hele zak javakroepoek opeten. Zo lekker! En dan graag met een beker karnemelk erbij ( rare combi en nee, ik ben niet zwanger!)

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Foutje .

Beboet is 'en niet,

' erg lastig die autocorrectie!!!
Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Ely

Ely

24-01-2013 om 12:23

Geen goed advies

Nou dat uitdelen aan kinderen vind ik nou weer een minder goed advies. Veel te veel kinderen eten ongezond/zijn te dik. Snoep en snaai uitdelen dus niet zo'n goed plan.
Persoonlijk vind ik het ook nog altijd beter om de prullenbak als prullenbak te gebruiken en niet mijn lijf als prullenbak. Eten weggooien idd zonde maar je lijf als prullenbak vind ik nog zondederderder.
Oplossing? Vragen in je vriendenkring wie er liefhebbers zijn en/of binnenkort feestje hebben? Toen ik alleen woonde vroeg ik na feestjes/etentjes altijd aan mijn vrienden wie wat mee wilde nemen aan restjes om te voorkomen dat ik zelf alles op at. Werkte prima

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Guinevere

Guinevere

24-01-2013 om 16:07

Geef maar hier, lekker

Lekker, chips met patatje joppiesmaak, geef maar hier hoor! No problem. En zakjes chips deel ik gerust (met mate) uit aan kinderen, zolang ze niet verwachten dat ze hier altijd chips krijgen. Mag je dan alleen maar appels en mandarijnen uitdelen aan andermans kinderen?

Margriet*

Margriet*

26-01-2013 om 19:57

Ach wel ja

Wij hebben allemaal slanke buurkinderen die thuis allemaal keurig matigen. Een zakje chips op zijn tijd (met een feestje of gewoon een keer tussendoor) met goed bewegend en gezond etende kinderen ppfff, maak je niet druk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.