Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

tonny

tonny

02-12-2008 om 19:36

Wat komt sinterklaas ophalen?

Soms kom je in een huishouden met zo'n enorme variatie aan speelspullen dat je je afvraagt wat de Sint hier nou nog voor verrassends kan brengen. Misschien kan-ie beter wat ophalen.

Wat zou Sint bij jullie thuis kunnen ophalen (en ergens anders brengen)?

Hier is het speelgoed door de jaren heen verdampt, maar wat boeken zou Sint best mogen uitzoeken (als mijn man weg is

tonny

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

02-12-2008 om 19:43

Spullen van mijn schoonma

Sinterklaas mag hier een tinnen kraantjeskan ophalen, een klein lelijk klokje en een zwart doosjes met 12 glazen onderzettertjes.
Relikwieën uit het ouderlijk huis van mijn man die ik echt NIET in mijn huis wil hebben, maar ja......het is ook zijn huis. Sinterklaas mag het zeggen

Groetjes, Minet

De betimmering van de zolder

mag hij weg komen halen, moet nog wel losgemaakt worden overigens

Guinevere

Guinevere

02-12-2008 om 21:34

Mij

Hmmm, neemt Sint ook personen mee? Laat ie mij dan maar meenemen naar Spanje! En anders die 2 antieke olielampen die beslist in de familie moeten blijven :-p

Dendy Pearson

Dendy Pearson

02-12-2008 om 21:48

De vuilniszakken

met rommel die nog in de schuur staan. Vol met alles wat ik niet meer in huis wilde en wat al veel te lang bij ons op zolder stond. Mijn man hamstert nl erg graag Nu dochter haar kamer moet afstaan aan haar babybroertje en naar zolder is verhuisd , moest alles wat daar nog van hem stond en wat al járen niet meer wordt gebruikt wel verdwijnen.
De ongebruikte spullen van dochter en mij zijn een paar weken geleden al naar de kringloop gegaan. Nu maar hopen dat manlief niet toch nog even in de zakken kijkt

grt Dendy

Afstandbestuurbare auto's

die mijn kids niet meer gebruiken en waarvan er een stuk of 7 stof staan te verzamelen....
Te goed voor de kringloop maar niet goed genoeg om echt te verkopen.
En nog een hele zolder vol rotzooi waar we al jaren niks meer mee doen en waar we niks op kunnen vinden.Met kerst kan je nooit de ballen vinden maar vind je wel de paasspullen en met pasen jawel hang ik van ellende maar kerstballen in de paastak

Kaaskopje

Kaaskopje

03-12-2008 om 00:35

Babyspullen, boeken, speelgoed...

De zolder moet leeg, maar als niemand ergens afstand van kan nemen wordt het een probleem. Dat is hier dus het geval.

Kaaskopje

Je kinderen zijn natuurlijk al bijna volwassen, maar kan je ze niet stimuleren hun eigen zooi, pardon, waardevolle stukken, op Marktplaats of de vrijmarkt te verkopen? Levert misschien nog een zakcentje op?

Groeten,

Temet

Haha kaaskopje

de babyspullen? Ga je jouw schamen..mijn jongste is 3,5 en ik ben al bijna los.

Bij de oudste hebben we heel veel gekregen (zaten toen erg krap) dus daarna heb ik alles snel weer weggegeven omdat ik dacht ik moet geven wat ik ontvang van het Universum, dan zal het ook weer aan mij geven als ik het nodig heb.

Wel heb ik voor beiden een schoenendoosje waar ik af en toe een herinnering in leg. Kan jij niet ook voor beiden gewoon een doos maken? Die schoenendoos is voor de eerste paar jaar, de werkjes en rapporten gaan apart.

Succes, ik moest gewoon even gniffelen bij babyspullen gezien jouw gezinsfase..

Alkmaar

Alkmaar

04-12-2008 om 00:26

Babysteps

Ik heb laatst zákken vol met kleren aan het Leger des Heils meegegeven. Bij babyspullen moeten jullie niet te ernstig denken hoor Maar tja.. ik heb de badstandaard nog, een paar traphekjes die niet compleet zijn, het ledikantje (er missen twee spijlen, dus dat is een reden om het niet ergens aan te bieden) en de commode zijn er nog en ik heb een tasje schattige kleertjes bewaard. Verder is manlief nu wel bereid om met een échte liefhebber van lp's te wisselen. Het begin is er. We hebben een paar jaar geleden in deze periode voetbalboeken te koop gezet. Toch weer geld voor Sinterklaas.
We hebben een doel voor de zolder, er moet een kamer getimmerd worden.

Kaaskopje

Kaaskopje

04-12-2008 om 00:27

Haha

Foute naam bij voorgaande

tonny

tonny

04-12-2008 om 09:49

Hee kaaskopje

zo'n kinderbedje (met één gebroken spijl) ligt ook nog in gedemonteerde staat op zolder. De zolder van mijn dochter inmiddels. Raar eigenlijk dat je zoiets niet weggooit. Ik denk dat daar achter het schot ook nog een wandelwagen uit het jaar nul ligt. Ach ja, achter het schot, dat is een snertplek om dingen op te bergen want je komt er zelden. Veel te krap en te donker...

tonny

Verhuizen

gewoon elke 10 jaar minstens 1 keer verhuizen, dan kom je vanzelf van je troep af. Wij hebben zo ontzettend veel weg gedaan toen dat huis in de verkoop moest, heerlijk die ruimte zonder overbodige ballast.

Zodra hier de nieuwe baby uit alle spullen is verheug ik mij er dus op om dingen zoals box en ander groot kinderspul weer weg te doen. Sommige dingen bewaar je en die zijn dan echt bijzonder, een kapot kinderbedje had ik echt allang weg gedaan.

Heerlijk, mensen verbazen zich altijd erg over hoe makkelijk ik afstand doe van materie. Nou ik bewaar een paar heel leuke dingen die er mooi genoeg uit zien om 30 jaar in een koffertje te doen of te bewaren voor het nageslacht en de rest levert weer wat geld en ruimte op !

Kaaskopje

Kaaskopje

04-12-2008 om 12:55

manda rijn

Je hebt helemaal gelijk. Verhuizen werkt bij mij ook als een tierelier.
Mijn ouders deden ook vrij makkelijk afstand van spullen. Niet meer nodig... weg ermee. Op de een of andere manier gooi ik dat nog steeds op hun 'emigratie-geest'. Onnodig spul is overbodige ballast. Ik vrees dat dat voor mij verkeerd heeft gewerkt. Er werd ook wel eens iets weggedaan waar ik nog helemaal niet klaar mee was. Ik sla nu door naar de andere kant en heb echt een reden nodig om schoon schip te maken.

Chantelle

Chantelle

04-12-2008 om 16:00

Verhuizen

Ik was al niet zo'n bewaarder, maar door de verhuizing ga ik nog regelmatig door het huis heen. Na sinterklaas moet de speelgoedkast er aan geloven. Speelgoed waar niet meer mee gespeeld wordt (hoe nieuw het ook is) gaat dan naar het AZC.

En als ik iets koop, gooi ik het oude weg (of eigenlijk: ik gooi vaak iets weg zodat er meer vaart achter zit om het nieuw te gaan kopen). Dan zitten we af en toe dus zonder een vergiet.

En wat ik bewaar wordt niet achteloos op zolder gezet, maar 'moet' in een doos (allemaal dezelfde) met een etiket erop wat er in zit.

Babyspullen gaan weg zodra ik ze niet meer nodig heb. Er is hier vast wel een tienermoederproject in de buurt.

Vera*

Vera*

04-12-2008 om 19:15

Beetje ot

Met uitpuilende speelgoedkasten heb ik wel eens het volgende gedaan. Ik heb aan de kinderen gevraagd of sinterklaas dacht dat ze kadootjes konden krijgen want er was geen plekje meer over om het in de kast te zetten.
Ze hebben toen zelf, 4 en 6 jaar oud het speelgoed uitgezocht. Ik heb steeds een volle doos vervangen voor een lege en de volle doos direct naar boven gebracht. De kast werd zo een stuk leger. Later heb ik de volle dozen nagelopen en daarvan ook wel weer wat teruggelegd.
Maar het werkte wel heel goed.

tonny

tonny

04-12-2008 om 22:56

Hee vera, wat een goed idee!

Dat is navolging waard!

tonny

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.