Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mariek69

Mariek69

30-11-2008 om 14:15

Wat koop ik in newcastle?

Hallo,

Ik 'moet' (erg vervelend over een week voor mijn werk een paar dagen naar Newcastle. Nu hoor ik iedereen altijd over de engelse lekkernijen met kerst, maar ben nog een leek daarin.

Dus wat móet ik echt meenemen vanuit Newcastle? Christmas pudding, scones of zoiets? En wie o wie is er wel eens geweest en weet welke winkels ik écht niet over moet slaan? Waar ik misschien nog andere kerstkado's kan inslaan?

Ik hoor het graag van jullie,
groetjes, Mariek

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Lekkernijen

Ik ben nog nooit in Newcastle geweest maar Kerst lekkernijen zijn hier voornamelijk mince pies. Deeg met een soort gekruide krentenvulling. Ook Christmaspudding (vind ik zelf niet lekker) met brandy sauce, of stollen. Scones zijn lekker maar zijn niet speciaal voor de kerst.

Geen idee qua winkels maar er zullen vast bepaalde kledingwinkels zitten zoals Gap en Next? Ik vind warenhuizen zoals Debenhams/House of Fraser altijd leuk want je hebt er van alles.

Shortbread

Mijn vriend neemt pikt op zijn (zeer korte) tripjes naar Engeland altijd shortbread mee (ligt vaak in zijn hotelkamer). Eigenlijk gewoon zandkoek, of in elk geval lijkt het daar sterk op, maar wel erg lekker.
Eigenlijk is het leukst om gewoon een flinke supermarkt in te gaan en daar eens fijn een uurtje voor uit te trekken.
Misschien moet je Earl Grey thee meenemen? Ik ben ooit een keer in Newcastle geweest, nauwelijks iets van de stad gezien maar ik weet nog dat er een standbeeld van Earl Grey stond

Groeten,

Temet

Newcastle brown ale natuurlijk

echt wel lekker bier!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.