Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

karin

karin

30-10-2014 om 13:11

wat kost de avondmaaltijd?


Ja, die pakketten van Ap

Ap is een leperd. Net doen alsof het allemaal Waanzinnig Ingewikkeld is zodat je dure pakketten kunt verkopen. Je hebt geloof ik ook een appeltaartpakket. En het is al eerder gezegd: het lastigste van een appeltaart is het uitrollen van het deeg en het maken van zo'n decoratief rastertje. En daar voorziet zo'n pakket nou net weer niet in.

Maar met aangeprate onzekerheid valt geld te verdienen.
Terwijl je eigenlijk wel kan nagaan dat traditionele volksgerechten uit Oma's tijd waarschijnlijk niet zo vreselijk ingewikkeld zullen zijn, want de gemiddelde Oma had in haar tijd natuurlijk helemaal geen tijd en scholing om moeilijk te gaan lopen doen.

Groeten,

Temet

Barvaux

Barvaux

07-11-2014 om 23:40

bibi

Van de week zag ik een appeltaartdoos bij de AH, dus de hele rataplan inclusief appels er in. Tja, als ik appeltaart bak wil ik wel zelf de appels uitzoeken!

amk

amk

08-11-2014 om 00:15

soms is zo'n pakket wel handig.

Zo lust ik heel erg graag erwtensoep, maar dochter niet. De meeste dingen kan ik ook prima los kopen maar een kwart knolselderij is wat lasting en ergens anders gebruik ik het dan ook niet voor.
Dus als zo'n pakket dan in de bonus is, dan wil ik 'm wel mee nemen. Maar dan nog geef ik er mijn eigen draai aan.

neteret mut

neteret mut

08-11-2014 om 09:20

knolselderij

diepvries blokjes knolselderij, een handvol hierin dan weer 2 handen daarin. Vers is vast goedkoper, dit is makkelijker.

Barvaux

Barvaux

08-11-2014 om 09:30

amk

Waarom doe je peertjes wel in de vriezer en erwtensoep dan niet?

amk

amk

08-11-2014 om 10:00

zit er ook in

die erwtensoep zit ook in de vriezer. Maar met zo'n soeppakket heb ik al genoeg erwtensoep om de winter door te komen.
Ik ben een enorme soepert, maar dan wel steeds andere.

Vanavond broccoli soep.

kaatje66

kaatje66

09-11-2014 om 11:06

hier gemidddeld ook 6 euro

Hier zijn we ook gemiddeld 6 euro kwijt voor avondmaaltijd. Soms wat duurder, soms wat goedkoper. Hier maken we in het weekend ook wel eens een pizza van turks brood. Ontzettend lekker en makkelijk. Je snijdt deze open, besmeert de 2 helftenhet met tomatensaus en dan doe je de dingen er op die je lust. Ideaal voor mijn man die gruwelt van kaas.

En ook niet zo heel erg duur.

Jesse_1

Jesse_1

11-11-2014 om 17:21

Hangt er vanaf

Onze maaltijden zijn vrij duur. Mijn man eet door de week meestal apart en dan een zak wokgroente met geroerbakte kipstukjes. Voor zijn eten alleen al ben je dan zo € 4,- kwijt.
Voor mij en de 3 kinderen ben ik gemiddeld genomen € 6 kwijt denk ik. Vandaag zuurkoolstamppot, dat is wat goedkoper. Maar we eten soms ook 'gewoon' voor € 12. Morgen eten we tortellini; 2 zakjes tortellini, salamiblokjes, courgette, paprika, tomatensaus. Dat is al € 10,-, salade heb ik dan nog niet bij.

Je betaalt vaak extra voor gemak en voor luxe of kwaliteit. Ik maak/eet graag Griekse Salade en daar gaat echte feta in. Dat kost dus al € 3,09 voor een blok (ik gebruik dan niet het hele blok). En wij eten ook vrijwel elke dag vlees, dat tikt ook aardig aan.

Jip

Jip

12-02-2015 om 18:23

Stoofperen schillen

Bericht wordt verwijderd wegens dubbel plaatsen.

Juno

Juno

12-02-2015 om 18:54

Pompoenen

Heel simpel: niet schillen. Doormidden snijden met een groot mes, schoonschrapen met een lepel. In stukken hakken en verwerken. Als je bijvoorbeeld soep maakt wordt de schil zo zacht dat je het kunt pureren. Moet de pompoen al dan niet met vulling in zijn geheel in de oven dan kan je als het gaar is het vruchtvlees er uit scheppen.
Stoofperen, gebruik een goed scherp mes, geen dunschiller.

Bericht wordt verwijderd wegens dubbel plaatsen.

Jip

Jip

12-02-2015 om 20:39

Oeps

Dank voor je reactie Juno. Dit bericht staat eigenlijk verkeerd en ik had al een nieuw topic aangemaakt. Dus graag reageren op het andere draadje.

Bericht wordt verwijderd wegens dubbel plaatsen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.