Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

kaaskopje

kaaskopje

28-12-2008 om 19:44

Wat staat er bij jullie in de pannenkast?

Laat ik ook maar eens een 'wat staat er bij jullie...'-draadje starten
Manlief was een beetje geïrriteerd terwijl hij bezig was in de pannenkast. "We hebben er ook tevéél'!" riep hij uit. Ik zei dat ik het wel mee vond vallen. We hebben een normaal aantal pannen in de kast die allemaal gebruikt worden. "Oh ja? Is het normaal dat we 3 steelpannen hebben?" was zijn reactie. En waar kan ik dat nou beter vragen dan hier? Dus: wat staat er in de pannenkast en gebruik je het allemaal?
Wij hebben dus 3 steelpannen. Twee oudjes die we gebruiken om eieren in te koken en ik maak ook wel eens een beetje pap voor mezelf en daar is een van die oudjes goed voor. Daarnaast hebben we 3 kookpannen in verschillende maten en een soeppan, een grillpan en 3 koekenpannen in verschillende maten. Bij de pannenset hoort 1 van de 3 steelpannen en een hapjespan met deksel. Tenslotte hebben we ook twee oranje braadpannen. Een kleintje en een grote. Omdat de kast daarmee echt vol is hebben we 3 ovenschalen verbannen naar de kast boven de afzuigkast.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
judiths mama

judiths mama

28-12-2008 om 19:52

Even tellen...

2 braadpannen (niet zo heel groot), 1 (hele) grote soeppan, 1 grillpan, 1 poffertjespan, 3 koekenpannen, 2 kleine koekenpannetjes, 2 hapjespannen, 1 steelpan (wat moet jij met 3 steelpannen??!! in de nieuwe kan je toch ook eieren en pap koken??!!), 4 kookpannen van klein naar groot. Dat was het wel zo'n beetje. De ovenschalen heb ik dan nog niet meegeteld.

Ik dacht eerst: wat heb jij veel, maar als ik mijn lading optel, dan scheelt het niet zoveel volgens mij! (het ligt er misschien ook een beetje aan hoeveel kastruimte je hebt).

Saskia

Guinevere

Guinevere

28-12-2008 om 19:59

En ik

Ik heb: één steelpan, een kleine kookpan tm een hele grote kookpan (4 in totaal), een hapjespan, één koekepan en één braadpan. In de garage staat trouwens nog een enorme soeppan en een wok voor het geval dat.
In mijn pannenla past aldus nog een metalen vergiet.
Beschaafd he?

Even uit het hoofd

3 kookpannen, een klein braadpannetje (de grotere staat op het fornuis want die kan niet meer in de kast, 2 koekenpannen en 2 steelpannetjes. En een sauskom.

Ik vind 2 koekenpannen en 2 steelpannen geen overbodige luxe trouwens, het komt nogal eens voor dat ik ze alletwee naast of kort na elkaar nodig heb. En wat die steelpan betreft is het ook wel eens handig om de pan met saus en al in de koelkast te kunnen parkeren zodat ik het later (de volgende dag ofzo) zo weer op het vuur kan zetten - en dan is het dus handig om nog een pan te hebben

Groeten,

Temet

En ik

drie koekenpannen,1 grillpan,1 braadpan 1 soeppan,twee steelpannetjes,1 vergiet,1 wok,en vier kookpannen ( verschillende maten)(past allemaal in mij grote pannenladen,ideaal.

(Janneke)

(Janneke)

28-12-2008 om 20:13

Pfff, ik heb

-2 steelpannetjes, eentje van pannenset en nog een andere met een schenktuitje eraan (heel handig)
-4 delige pannenset van groot naar klein
-1 wokpan
-1 grilpan
-2 hapjespannen
-1 grote soeppan
-1 klein pannetje om eieren te bakken
-1 hele grote lage hapjespan (kan heel veel vlees in)

Groetjes Janneke

Femke_

Femke_

28-12-2008 om 20:34

16 in totaal

Om te beginnen met de steelpannen: 2 (1 grote en 1 kleine) een pannenset (groot, middel, klein) en dan van dezelfde pannenset nog een grote en middel, een sautépan (volgens mij ook wel hapjespan genoemd) en daar ook nog één van in roestvaststaal, dan nog een wok, een braadpan een grillplaat, een mega soeppan en 2 koekenpannen en een poffertjespan
Oh ja, van mijn man moet ik er dan wel bij zeggen dat we met z'n zessen zijn en hij vindt dat je man gelijk heeft...3 is te veel Ik vind van niet overigens
Femke

Ook zoiets

2 normale kookpannen
2 steelpannen
2 grote koekepannen
1 klein koekepannetje
2 enorme soeppannen
1 snelkookpan (die zag ik nog niet langskomen)
2 oude kookpannen zonder deksel die ik zou moeten weggooien
2 braadpannen, 1 grote ovalen, en 1 kleintje uit studententijd

Sascha2

Sascha2

28-12-2008 om 20:49

Eens effe denken

We hebben: een grillpan, grote koekenpan, kleine koekenpan, twee steelpannetjes, vier kookpannen in verschillende maten, een wok, een heeeeeel oud sauspannetje (nog van mijn oma geweest), een nog veeeeel oudere braadpan (van de opa van mijn man geweest) en een gewone braadpan.
Valt eigenlijk wel mee als ik het zo terug lees
Wat er verder in de pannenla ligt: pureestamper, blikopener, knoflookpers en parmezaanse-kaas-rasp-roller. Wat er eigenlijk ook in zou moeten liggen maar al maanden kwijt is: een ijsschep en een paar deeghaken... weet niet waar ze gebleven zijn, maar normaal gesproken liggen die er ook in

Eh, ff denken

uit mijn hoofd (want geen zin om te gaan staan en kijken

3 kookpannen (klein, middel, groot)
4 koekepannen, verschillende maten
1 hapjespan
1 wok
1 grillpan
1 braadpan
2 steelpannetjes (1 oude voor de eieren, en 1 voor de rest)
2 ovenschalen
1 poffertjespan

Margriet*

Margriet*

28-12-2008 om 21:38

Best veel

maar alles wordt gebruikt.
4 pannen die in een pannenset horen + steelpan
1 losse pan (van voor de pannenset)
1 gekregen soeppan van schoonmoeder (deksel roest maar hij is wel lekker groot)
dikke koekvorm
Verder nog in andere kasten, 1 wok, 1 grillpan, drie koekenpannen en 1 glazen deksel en een gietijzeren braadpan en een wat lichter model braadpan, die binnenkort ook nog wel eens wordt vervangen.
Binnenkort een grillplaat, want die zag ik bij de buuf en die leek me erg handig. Ik heb liever een paar goede pannen dan meerdere slechte. Hier gaat er een in maar moet er ook weer wat uit.

Vraag: Waarom heb je een aparte steelpan nodig voor eieren? Soms even weken na het koken met water met een scheutje azijn werkt ook prima.

tonny

tonny

28-12-2008 om 21:55

Niet veel meer

na onze 'boedelscheiding' heb ik wat nieuw spul gekocht omdat we in dit huis niet langer op gas koken maar keramisch. Ik heb nu twee koekenpannen, twee steelpannetjes, twee braadpannen (verschillend formaat), drie kookpannen (verschillend formaat), één grote soeppan en dat is het wel...

tonny

Nasha the first

Nasha the first

28-12-2008 om 22:35

Sowieso

een dubbele pannenset (4 pannen elk, van groot naar kleine steelpan) ivm de vaatwasser, vaak staat er 1 vies in, en dan moet ik dus een extra pan hebben, dan 2 grote zwarte braadpannen, 3 koekenpannen, 1 hapjespan, een kleine koekenpan, een wok.....meer niet geloof ik....

reina

reina

28-12-2008 om 22:44

Niet veel

Ik heb een gewone pannenset (3 pannen), grote soeppan, 2 steelpannen, een braadpan en 2 koekenpannen (2 formaten) en een soort wokpan.

kaaskopje

kaaskopje

28-12-2008 om 23:55

2 steelpannen

Ik zie dat de meesten toch wel 2 steelpannen hebben. Mijn twee oudjes zijn op zich niet zo best meer. De 'eierpan' mag zich amper in het openbaar vertonen. Ik weet wel dat ik de nette pan met azijn weer netjes zou kunnen krijgen, maar zolang het oudje nog dienst kan doen mag dat van mij. Het pannetje wat ik voor bijvoorbeeld pap gebruik (inderdaad ook omdat er wel eens iets aanbrandt) heeft een handvat wat een beetje los zit. Als hij het loodje legt zal ik hem niet vervangen. Ik hou er gewoon niet van om iets weg te gooien wat het nog doet.

mem

mem

29-12-2008 om 00:13

Uit m'n hoofd

1 grote soeppan
3x 24 cm kookpan waarvan 1 extra hoog is
1 22 cm
1 20 cm
1 hele grote koekenpan
4x 24 cm koekenpan (sommige heel oud, loszittend handvat)
3x 20 cm koekenpan
3x pannenkoekenpan
2x poffertjespan ( kunnen wel weg , doe nu electrisch)
3x steelpan ( 3 maten)
4x braadpan ( verschillende maten/ uitvoering)
2x wokpan ( 1 gietijzer en 1 met steel)
verder nog in dozen en heel ver achterin een keukenkastje echt oude pannen, meestal voor ons te klein om nu te gebruiken maar voor later of voor de kinderen als ze op kamers gaan.

Merel78

Merel78

29-12-2008 om 11:47

Hier

4 kookpannen, verschillende formaten
1 grote (soep)pan
1 poffertjespan
1 grillpan
1 steelpan
1 hapjespan
3 koekenpannen (2 grotere, 1 kleintje)
1 vergiet
1 braadpan

en dan hoop ik dat ik niks vergeten ben Overigens, dit is voor met zijn drietjes.

merel

Petr@

Petr@

29-12-2008 om 11:54

12 pannen

Drie kookpannen, klein, middel en groot
Een steelpannetje
Een braadpan
Een grillpan, een kleine en een middelgrote koekenpan
Een mosselpan
Een wok
Een grote soeppan
Een hapjespan

Meer passen er trouwens niet in het keukenkastje en eigenlijk heb ik er ook niet meer nodig. Dit is voor (bijna) dagelijks gebruik.

gr.
Petr@

Een heleboel

als ik er zo over nadenk!
2 steelpannen, 2 hele kleine koekepannen, 3 grotere en 1 hele grote. 1 grillpan, 1 wok, 1 poffertjespan.
6 kookpannen in verschillende maten, 1 kook/braadpan en 1 braadpan. 19 in totaal dus en in de kelder heb ik nog verschillende kleine pannetjes staan en een aspergepan.
Overigens worden alle pannen uit mijn kast regelmatig gebruikt met uitzondering van de grillpan en de poffertjespan die gebruik ik echt maar een paar keer per jaar.

gr.
Moon32

Oja nog vergeten

verder nog 3 vergieten, een zeef en alle snijplanken (1 houten voor brood, 2 glazen voor vlees en 2 kunststof voor groenten en fruit).

Maar dat valt niet echt onder de pannen...

Valt mee

hoi
ik heb 1 mooie pannenset van Fissler met 2 kookpannen, 1 soeppan, 1 steelpan en 1 koekenpan. daarnaast nog 2 anti-aanbak pannen en een hapjespan. ik heb helaas dit jaar alles nieuw moeten kopen omdat we op inductie over zijn gegaan, maar het is zo meer dan voldoende.

Gruffalo

...

ik bedenk me door dit draadje dat ik toch wel erg graag weer een braadpan wil, binnenkort weer eens lekker hachee maken enzo!

Gruffalo

Rembrand

Rembrand

29-12-2008 om 13:01

Uit het hoofd.

Een grillpan, vier koekenpannen ( van heel klein, tot megagroot ), soeppan, braadpan, vier pannen van pannenset, twee steelpannen en een hapjespan die ik nooit gebruik. Verder nog een snelkookpan en een hapjespan die ik wel gebruik ( die staan op een andere plek omdat ze niet meer in de pannenlade passen ).
M.

Ardnax

Ardnax

29-12-2008 om 13:24

2 pannenladen

Gevuld met in la 1:
2 braadpannen (met deksels)
1 mosselpan (met deksel)
3 pannen van set (klein naar groot)(met deksels)
1 steelpan
1 soeppan (met deksel)
3 warmhoudonderzetters
5 kurken onderzetters
la 2:
3 koekenpannen
1 hapjespan
1 wok
1 wokpan met steel (hoe heet zo'n ding)
1 grote/dure koekenpan
1 grillpan
2 glazen deksels
1 koekenpan in de vorm van een beer

Mmm, ik geloof dat ik wel erg veel heb. Meer dan de helft gebruik ik bijna nooit. Maar ik heb wél de ruimte in die laden en niet ergens anders.
Grtz.
Ardnax

Ardnax

Ardnax

29-12-2008 om 13:27

Oh ja

Dan heb ik nog een half keukenkastje met ovenbenodigdheden (schalen etc.) 1 pannenla met kookbenodigdheden (plastic bakken/kommen, snijplanken voor verschillende doeleinden, trechters etc.)
Grtz.
Ardnax

Ha, blijkbaar ben ik niet de enige met zoveel pannen

2 steelpannetjes (derde in overweging, want toch wel handig)
1 heel klein kookpannetje (krap een halve liter)
verder in totaal 5 kookpannen variërend van 1 liter tot 2 liter
1 pan van 3 liter
1 pan van 6 liter
1 pan van 8 liter
1 wokpan
3 grote koekepannen
1 klein koekepannetje
1 gietijzeren braadpan
2 hapjespannen
1 gietijzeren poffertjespan
1 glazen pan met deksel
bakvormen, ovenschalen en dergelijke staan hier ook in de oven.

Zelfde als kaaskopje

Kaaskopje, wij hebben ongeveer hetzelfde aantal als jij. Wij zijn nu op zoek naar een betaalbare weeshuispan. Weet iemand die? Met 3 kinders is het anders erg lastig stamppot maken, en voor soep lijkt me dat ook wel handig.

Xyda

Katrien

Katrien

29-12-2008 om 20:18

Hier

Even de verschillende kasten/lades in m'n hoofd aflopen:

- lade 1: 4 kookpotten in verschillende maten met deksel + 1 extra deksel
- lade 2: pannenkoekenpan, grote bakpan, kleinere bakpan, nog kleinere bakpan, poffertjespan, allemaal antikleef
- rek 1: grote kookpot voor soep/pasta, hapjespan, 2 grillpannen (verschillende maten), grillplaat, grote bakpan zonder antikleef
- rek 2: gewone sautiere, 3 le creuset-kookpotten in verschillende maten, le creuset sautiere
- rek 3: la fontina kookpot en nog een aardewerken pot

Ik kook graag en veel en uitgebreid. Alle pannen/potten worden regelmatig gebruikt.

Katrien

Katrien

Katrien

29-12-2008 om 20:19

Ik bedenk me net dat ik geen steelpan heb, toch niet om te koken...

Katrien

kaaskopje

kaaskopje

30-12-2008 om 00:54

Wat ik ga doen

Niets De pannetjes mogen blijven tot ze uit elkaar vallen.
Ik zit hier trouwens wel te kwijlen bij de reacties van ladenbezitters. Dat lijkt me zó handig!

Yta Chalne

Yta Chalne

30-12-2008 om 12:09

Niks bijzonders

Ik heb twee metalen rekken onder de ingebouwde kookplaat. Daar staat op: drie koekenpannen (dikke bodem, dunne bodem, klein pannetje), een steelpan, drie gewone pannen (van een goedkoop rood Blokkersetje), een stoompan, een grote braadpan. Op de kast een wok, en in mijn eigen keukenkastje nog een kleine koekenpan. Meer dan zat, hoewel ik ook nog wel een héle grote pan kan gebruiken. En misschien wordt het eigenlijk sowieso wel eens tijd voor een hele nieuwe pannenset (goede reden om eens even naar Ikea te gaan), ik ga meteen even rondsurfen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.