Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wat te doen met kapot 20 euro briefje?

gisteren had puberdochter wat geld van mij gekregen omdat ik geen zin had om in de (lange) rij te staan om af te rekenen (koopzondag) voor haar truitje. dochter had afgerekent en stapt naar buiten met d'r wisselgeld in d'r broekzak. en trekt het geld eruit met daarbij een half briefje van 20.....bleek de andere helft dus nog in d'r broekzak te zitten. afijn....wat doe je met 2 helften van 20 euro??? die neemt een winkel vast niet aan...(pas geleden deed de hema nog moeilijk over een klein scheurtje in een 5 euro biljet). ermee naar de bank? wisselen die dat dan? 't is ook nog een italiaans 20 euro biljet...of maakt dat niet uit?
groeten albana

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Merla

Merla

15-12-2008 om 08:51

Plakken

Gewoon plakbandje erom en klaar.
Mocht men het niet in willen nemen dan zou ik het bij de bank inwisselen. Het zou wat moois zijn als elk bankbiljet dat 'op' of 'versleten' is zijn waarde kwijt zou zijn.
Gewoon plakken dus en door door gebruiken.

Tinus_p

Tinus_p

15-12-2008 om 08:51

Stappenplan

1. Twee helften aan elkaar plakken
2. Proberen uit te geven in winkel
3. Als dat niet lukt; postkantoor
4. Als dat ook niet lukt, kijken op site DNB (de nederlandse bank)

Brianna F

Brianna F

15-12-2008 om 10:41

Van de website

Indien het biljet nog duidelijk herkenbaar is en meer dan 50 procent van zijn oorspronkelijke vorm bewaard heeft, kun je het gerust inleveren bij de bank. Die kan het dan omruilen bij een van de vestigingen van de Nationale Bank waar je je Eurobiljet voor 100 procent terugbetaald krijgt.
Ook indien er 50 procent of minder van het biljet overblijft, zal de centrale bank terugbetalen. De aanvrager moet dan wel bewijzen dat de ontbrekende delen werden vernietigd.

Idd bij de bank

Een winkel/ restaurant is niet verplicht hem aan te pakken. Even mee naar de bank. Of zo netjes plakken dat niemand het ziet en uitgeven.
Hij behoudt gewoon zijn waarde.

Plakken en storten

Hier ook maar dan met een briefje van honderd. Het briefje was bijna door en ik durfde hem niet meer uit te geven. Dus hup naar de bank. Medewerker plakt er een plakbandje op en stopt hem in de stortingsmachine. Geaccepteerd, probleem opgelost.

Dus plakken en storten.

Groeten Regenbogie

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.