Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Carolien

Carolien

05-12-2008 om 18:09

Wat te doen tegen blaren?

Mijn beide dochters hebben waarschijnlijk een hele dunne huid; ze hoeven maar even te skeeleren of te schaatsen of ze hebben de blaren op hun enkels staan.

Weet iemand hoe je dit kunt voorkomen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

05-12-2008 om 18:57

Lastig

de ene methode heet afharden door eelt te kweken en dat krijg je alleen door vaak net geen blaren op te lopen.

Als tweede preventief tapen. Laagje leukopor (papierpleister) en daar breed leukoplast overheen. Goedkoper en effectiever gebleken als echte blarenpleisters als compeed etc.

Maar dat lijkt me erg lastig bij kinderen. Zijn hun sokken misschien te ruim? Want blaren ontstaan op plekken waar dingen langs de huid schuren. Je voorkomt ze dus door het schuren tegen te gaan.

groet,
Angela

Compeed

maar dan niet op de huid rechtstreeks plakken maar op het materiaal van de schoen. Dus daar waar de huid blaren zou krijgen. Op die manier bescherm je de huid maar hoef je niet elke keer nieuwe (dure) pleisters te gebruiken.

Guinevere

Guinevere

06-12-2008 om 11:06

Had ik vroeger ook

Daar had ik vroeger ook vaak last van, echt, vreselijke open wonden kreeg ik ervan. Gedeeltelijk trouwens veroorzaakt doordat de schaatsen niet goed pasten. Schaatsen moeten precies aansluiten aan je voeten, dus ze mogen beslist niet op de groei worden gekocht. Zelf had ik ze meestal 2 maten kleiner. Een keer met natte sokken erin gaan zitten helpt ook de schoen te vormen naar je voet.
Verder: inderdaad leukopor.

Vera*

Vera*

06-12-2008 om 18:51

sporttape.

Saartje

Saartje

07-12-2008 om 11:53

Goede sportsokken

Hoi Carolien

Je kan er inderdaad van alles op plakken als compeed of sporttape maar zelf vind ik goed passende ademende sportsokken het meest effectief. Te koop bij sportzaak. Goede merken X-socks, Falke.

succes

Saar

Kamfer

Je kan de voeten regelmatig inwrijven met kamfer spiritus. De huid wordt dan wat droger en harder en daardoor minder gevoelig voor blaren. Het is overigens wel een heel typisch luchtje hoor dat kamfer!

Carolien

Carolien

11-12-2008 om 09:41

Daar kan ik wat mee!

Nou, verschillende tips waar ik wel wat mee kan! Die lessen volgen lijkt me zowiezo een prima idee, helaas zijn er bij ons wachtlijsten maar dat zeker gebeuren. Geen idee dat dit ook tegen blaren kon helpen!

En blarenpleisters in je skeelers plakken klinkt ook goed. De sportsokken had ik inmiddels ook gehoord van een kennis, er schijnen zelfs speciale skeelersokken te bestaan.

Kortom, ik ga verschillende mogelijkheden uitproberen. Bedankt voor jullie tips!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.